Skocz do zawartości

320i E36 Nietypowy problem z kontrolką airbag-u


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupując autko wiedziałem, że wyświetlacz w zegarach szwankuje. Wyciągnąłem więc z rozbitej mojej beemki. Też 320i. Musiałem tylko uzupełnić żaróweczki od kontroli trakcji i czegoś tam jeszcze. Wsadziłem i wszystko grało. Oprócz przebiegu na wyświetlaczu. Na zegarach z rozbitka wyświetla o ponad 100000 km więcej. Postanowiłem jakoś naprawić ten szwankujący wyświetlacz. Częściowo się udało.

Po ponownej zamianie na te, które były pierwotnie, zapala się kontrolka airbagu. Zamieniłem znów na te z rozbitka i kontrolka się nie pali. Żarówki są sprawne. Powtarzałem proces kilka razy. Z tym samym skutkiem. :mad2: Dodam, że auta różnią się wyposażeniem. Jak to ugryźć ? Dla czego zegary zamontowane fabrycznie po zamianie robią coś takiego? Reset kompa przez zwarcie klem nic na to nie poradził. Czy da się usunąć ten błąd przez podłączenie pod komputer?

Czy z zegarami jest coś nie tak?

Bardzo proszę o pomoc.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Widzę, że temat trochę umarł.

Problem mi pozostał.

Do tego, co napisałem wyżej chciałbym dodać, że po przekręceniu kluczyka w pozycję 1, od razu zapala się kontrolka airbag. Po chwili gaśnie i zapala się ponownie.

Może to naprowadzi kogoś na jakiś trop?

Nie chcę grzebać po omacku, bo jeszcze coś nawywijam.

Czy ktoś miał podobny problem?

Kolega mówił mi, że mogą być winne same zegary. Że może coś w nich przestało stykać (zimne luty).

Proszę o jakiekolwiek sugestie.

Opublikowano
Ja bym na początek podłączył pod komputer, może wyświetli jakiś błąd airbag, skasuje się go i po problemie. Nie skasujesz błędu poduszki odpinając klemy. A co do pierwszej pozycji kluczyka to tak ma właśnie być że na niej są już poduszki testowane.
Opublikowano
Ja bym na początek podłączył pod komputer, może wyświetli jakiś błąd airbag, skasuje się go i po problemie. Nie skasujesz błędu poduszki odpinając klemy. A co do pierwszej pozycji kluczyka to tak ma właśnie być że na niej są już poduszki testowane.

 

A w starych zegarach kiedy kolwiek wcześniej zapalała Ci się kontrolka airbag i gasła w pierwszej pozycji kluczyka? Jeśli nie to coś było może kombinowane z zegarami aby ukryć wadę systemu SRS.

Opublikowano

Jedź na kompa. Być może jak zmieniałeś zegary to ten błąd wywalił.

Kontrolkę poduszki można skasować tylko przez podłączenie pod kompa.

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Opublikowano

Zegary na które zmieniłem, to zegary z mojej rozbitej "Buni". I gdy tam siedziały, to kontrolka airbagu paliła się cały czas, bo wywaliła poducha. Po wsadzeniu ich do nowego nabytku kontrolka się nie zapalała. Przejechałem na nich nową "Bunią" około 9000 km.

W nowej oryginalne zegary przed wymontowaniem zachowywały się normalnie. Poza wyświetlaczem.

I tak, jak pisałem wyżej.

Dopiero po wyciągnięciu tych, które wcześniej były w rozbitej "Buni" i wsadzeniu tych (oryginalnych), które były z tym walniętym wyświetlaczem, zaświeciła się ta kontrolka.

A po ponownej zmianie na te z rozbitej nie paliła się. Takie zamiany robiłem kilka razy.

Trochę wydało mi się dziwne, że wywala błąd na jednych (i to tych fabrycznych), a na drugich (z rozbitka) nie.

Rozbitka już sprzedałem, więc w ten sposób już eksperymentu nie powtórzę.

Zostały mi zegary, które co prawda mają właściwy przebieg, ale palącą się kontrolkę airbagu.

Dzięki za odzew.

Pojadę na kompa.

Zobaczymy, czy ta wyrocznia powie prawdę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.