Skocz do zawartości

E46/320d/2004r Szum napinacza paska po umyciu silnika...


<t>Czy mycie silnika mogło spowodować szum rolki napinacza paska alternatora ?</t>  

8 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po dlugiej przerwie !

 

Pierwszy raz w tym modelu myłem silnik ( w popszednim, przed liftem robilem to dwa razy z powodzeniem ). Problem jak w temacie, musze wymienic napinacz paska alternatora, po dwuch dniach od mycia silnika pojawiły sie duże szumy rolki ! Co o tym myslicie, zbieg okolicznosci, czy też w przyszłości lepiej podarować sobie mycie silnika ?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Wszytko zależy jak bardzo szumi i czy rolka ma luz. Podczas mycia mógł się dostać do łożyska piasek i dlatego zaczęło szumieć.

Ja mam 318i też trochę szumi.... ale nie przejmuje się tym, zrobiłem już tak 7tys km i nic się nie pogorszyło. U mnie szum słychać dopiero po otworzeniu maski, albo zbliżeniu się do grilla. Jeśli u Ciebie jest głośniej to chyba będziesz musiał wymienić....

Opublikowano
Niestety rolke musze wymienic, szymy sa ogromne...Dzis ją kupilem, INA...koszt 140zł...teraz pozostaje tylko wymiana ! Ojjj...jestem zły sam na siebie, zachciało sie mycia silnika :duh:
Opublikowano
mam do kolegi LaRocco pytanie: w jakim celu myłeś silnik? jakiś wyciek do ustalenia czy coś?
Opublikowano
Nie, zero wycieków ! Mylem z dwuch powodow: Po pierwsze w mojej okolicy wymieniano kanalizacje i prawie caly rok jezdzilem po mega zakurzonych uliczkach w efekcie czego silnik był zolty od pyłu, a po drugie niedawno kupilem sobie Karcher :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie martw się LaRocco, nie Ty pierwszy nie ostatni... Tylko ciekawi mnie czy takie rzeczy dzieją się tylko w Polsce, że chcesz coś zrobić żeby było lepiej a wychodzi gorzej. Sam już się wiele razy o tym na własnej skórze przekonałem... I niestety stwierdziłem, że lepiej nie robić...
Opublikowano
Być może użyłeś jakiegoś mocnego środka do mycia i wypłukał jakiś smar z łożyska...Mi po umyciu zrobiło się to samo...Ale psiknąłem wd40 i przestało i tak już 5tyś i cisza puki co.
...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Opublikowano

Witam !

 

Tomaszf, dobrze ze poruszyłes temat ramienia rolki ! Wymiana calosci z tego co widze to rozbiorka "polowy" silnika :-(

Tylko pytanie czy tak mozna skoro sprzedaja to jako komplet, nie bedzie to "fucha"...Zwyczajna śruba łączy rolke z ramieniem, nie rozleci sie to pozniej ?

Opublikowano
Dzisiaj wymieniłem samą rolke napinającą tak jak doradził tomaszf, ramienia nie było potrzeby wymieniać, nie miało luzu na tulejkach ( od razu inna jazda, zero szumu ) ! Niestety przy okazji wyszło że koło pasowe powoli odchodzi "na drugi świat"...tak wiec szykuje sie kolejny wydatek :-( Kurcze, mam przejechane 140tyś. i już słychac stuki przy zapalaniu i gaszeniu silnika..jak narazie na wolnych obrotach nie słychac koła pasowego...Nie chce zakładac nowego tematu, jak to u WAS wygląda ? Chce jeszcze dodac że rolka miała już spore luzy, tak więc moje mycie karcherem tylko już przyspieszyło jej koniec...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to stukanie przy zapalaniu i gaszeniu to nie koło dwumasowe? Co prawda ja mam benzynę, ale sporo naczytałem się na forum o tym kole....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.