Skocz do zawartości

na co zwrocic uwage kupujac 7 z gazem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam panowie. przegladam forum i nie widze takiego tematu;) otoz widzialem nie dawno 728 w gazie w stosunkowo niskiej cenie, jako ze nigdy nie mialem gazu to interesuje mnie na co zwrocic uwage kupujac takie auto. jak 728 reaguje na gaz? mam 730 w benizynie, ale musiala zostac w polsce a ze przebywam w anglii to poszukuje jakiejs 7, zeby z klasa sie poruszac;)
Opublikowano

Generalnie zakup samochodu z gazem to bezsens. W 90% przypadków instalacje są źle zamontowane - niedbale, mają kiepsko dobrane elementy na zasadzie byle co, byle tanio, byle jeździło na gazie.

Potem można sobie poczytać na forach, że gaz to samo zło bo mało komu działa psuje silnik i w ogóle bmw nie działa na gazie.

A jak człowiek chce to doprowadzić do porządku to się okazuje, że z oryginalnej instalacji została tylko butla bo reszta to jakiś tani druciarski śmietnik.

Jeśli naprawdę chcesz jeździć na LPG a nie tylko cieszyć się, że koła się kręcą to kup auto bez gazu i załóż instalacje w jednym z renomowanych zakładów ale renomowanych w branży a nie polecanych przez Pana Henia, któremu do Łady założyli i jest zadowolony.

Opublikowano
polecam tak samo jak koledzy ja tak zrobiłem
Opublikowano

Kupilem 528 z gazem i tak na prawde zostal tylko sterownik. Niestety niedbaly montaz przysporzyl kosztow, wiec wyszedlem "na zero". Jesli mialbym kupowac auto z gazem to przez telefon dowiaduje sie wszystkich komponentow i wprawdzam czy przypadkiem nie sa za slabe. Standard w m52b28 to reduktor na 120km i czerwone valteki. Instalki takie jak landi czy prins daja Ci pewnosc, ze komponenty nie sa kiepskie, ale montaz moze byc do poprawy.

 

W kraju gdzie malo ktory licznik nie jest przekrecony masz wieksza szanse trafic na auto z rozsadnym przebiegiem o ile nie jest z gazem.

Opublikowano
Generalnie zakup samochodu z gazem to bezsens. W 90% przypadków instalacje są źle zamontowane - niedbale, mają kiepsko dobrane elementy na zasadzie byle co, byle tanio, byle jeździło na gazie.

Potem można sobie poczytać na forach, że gaz to samo zło bo mało komu działa psuje silnik i w ogóle bmw nie działa na gazie.

A jak człowiek chce to doprowadzić do porządku to się okazuje, że z oryginalnej instalacji została tylko butla bo reszta to jakiś tani druciarski śmietnik.

Jeśli naprawdę chcesz jeździć na LPG a nie tylko cieszyć się, że koła się kręcą to kup auto bez gazu i załóż instalacje w jednym z renomowanych zakładów ale renomowanych w branży a nie polecanych przez Pana Henia, któremu do Łady założyli i jest zadowolony.

 

Ciekawe skąd wziąłeś te 90% źle zamontowanych instalacji? A te problemy były w latach 90 tych, gdzie zakładano zwykły gaz do samochodów z wtryskiem (strzały w kolektor itp.). Ja jeżdziłem Audi 100 2.3 ze zwykłym lpg (nie sekwencyjnym gazem bo innego do wtrysku mechanicznego nie da sie założyć), ale był dobrze założony i przez 6 lat zero problemów, a na różnych forach piszą że lpg do tego auta się nie nadaje (bzdura). Szukając natomiast obecnego auta zwracałem uwagę na samochody tylko z lpg i jestem bardzo zadowolony (instalacja Prins Vsi). Rację masz tylko w tym że jeżeli jest źle zamontowana i elementy są nieprawidłowo dobrane to dobrze nie będzie. Szukając auta z gazem zwróć uwagę min. na dobranie reduktora lub w przypadku większych pojemnosci dwóch reduktorów (chodzi o wydajność, za mały nie da rady). W pięciolitrówkach montują np. dwie osobne instalacje itp. Na pewno nie brałbym auta z lpg założonym niedawno i jeszcze na gwarancji (bo wtedy może być założona padlina).Zależy jakiej pojemności szukasz a najlepiej zarejestruj się na jakimś dobrym forum i dowiesz się wszystkiego co cie interesuje.

Opublikowano

Co do prinsa to jego zaleta jest, ze gazownik nie moze spaprac doboru czesci, bo kupuje KIT. Jak widac spaprany byl montaz, czyli wszystko co mialo byc szanse zle zrobione. Te instalacje sa proste w kalibracji, wiec trzeba sie postarac, zeby byly powazne problemy.

 

Najpopularniejsze instalki w kraju to skladaki na Stagu. Wtedy wybor czesci spada na gazownika, a jak wiadomo kazdy klient chce zeby bylo tanio. Wtedy masz do wymiany reduktor i wtryski, odwrocenie butli i pewnie wymiane pozaginanej miedzi. Do tego zwykle jest zrobiona autokalibracja, odlaczone lambdy i jakis gratis od montazysty :P

Opublikowano

Ciekawe skąd wziąłeś te 90% źle zamontowanych instalacji

 

A stąd, że interesuje się trochę LPG a pół roku temu szukałem 2 sztuk e38 740. Na kilkadziesiąt sprawdzanych aut wszędzie ten sam problem. Chyba nie widziałem ani jednej poprawnie założonej, wystarczy spojrzeć na kolektor dolotowy jak jest powiercony i ładnie widać, że plastikowego się ludziom nie chce ściągać i powiercone tylko tak jak wiertarka podeszła nie mówiąc już o tym że nie spotkałem żadnego auta w którym byłyby 2 reduktory a na palcach jednej reki 3 palczastego trolla można policzyć reduktory które uciągną 4 litry jedną sztuką. Chociaż widziałem kilka takich w których widać było że kiedyś były 2 sztuki a potem jak przysżło do wymiany to już strach w oczy zajrzał jak za 2 reduktory trzeba było 2, 5tyś zapłacić np. w instalacjach BRC.

Stąd raczej daleki jestem od szukania auta z gazem :) bo przynajmniej odpada poło roboty z demontowaniem poprzedniej "instalacji" :)

Opublikowano
Koledzy zabiorę głos w tej sprawie ponieważ jeżdżę bmka-mi z gazem już chyba 10 lat (obecnie 728iA/99r) i muszę przyznać że z tym LPG jest różnie. Przez sześć lat jeździłem E34 520 na "blosie" którego sam założyłem i wyregulowałem i poza lekkim falowaniem na wolnych obr. nie miałem z tym autem żadnych problemów a przejechałem nim prawie 100 tys km . Spalanie było rewelacyjne 8,5 -10,5 w trasie i 12.5 - 14L w mieście bez wymiany świec itp. Obecnie w siódemce którą kupiłem z uszkodzonym gazem mam instalację "Scorrocco-KME" na wtryskiwaczach Matrix (bardzo szybkie) i po naprawie a raczej korekcie programu ( w tym programie można sporo zeczy pozmieniać) ponieważ szwankował trochę jeden wtrysk wszystko chodzi bez problemu i róznica w pracy na gazie czy benzynie jest nie wyczuwalna.Spalanie jak na tak duże i ciężkie auto też jest do przyjęcia w mieście 17-18L trasa 10 - 11L i to w automacie. Instalacja ma trzy lata i wcale nie jest "z górnej półki" a sprawdza się jak najbardziej. Tak że nie zawsze najdroższe i mocno reklamowane jest najlepsze a tylko chyba jak już wcześniej zaznaczyliście dobry i sumienny montaż i gazownik który się zna a nie tylko mówi że się zna. Byłem kiedyś wrogiem gazu bo nasłuchałem się o tych wszystkich problemach i kłopotach z nim związanych ale już po kilku tys. km i przeanalizowaniu kosztów jazdy na gazie nie było o czym mówić. Pozdrawiam, życzę udanego zakupu i bezawaryjnej jazdy na LPG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Mam te same części co kolega wyżej i potwierdzam :) bezproblemowo zrobione już prawie 30k km. Ale tak jak poprzednio mówili. Kupiłem auto z gazem, a teraz została ze starej instalacji butla, a i tak jest za mała i będę wymieniać jak skończy sie homologacja.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Butle wymieniaj teraz, jak masz jeszcze troche czasu do konca homologacji, to moze uda sie sprzedac.

 

Co do BRC, o ktorej wspomial kolega, to chcialem kupic auto z taka instalka. Najblizszy serwis 60km ode mnie. Jak pojechalem i zobaczylem goscia i jego oczy teskniace za rozumem, to mi rece opadly. Najblizszy ogarniety gazownik od brc mial byc ponad 100km ode mnie. Staga robi kazdy, LR omegas podobnie.

Opublikowano
Nie ma sensu :P homo kończy mi się 15 października, a 20 mam koniec przeglądu. Także dojezdze sobie ją do końca i wsadzę nową, akurat na przegląd.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Nie ma sensu :P homo kończy mi się 15 października, a 20 mam koniec przeglądu. Także dojezdze sobie ją do końca i wsadzę nową, akurat na przegląd.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.