Skocz do zawartości

Problemy po swapie: M50B20 Vanos ==> bez Vanosa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety nie jestem zadowolony z tej wymiany a oto powody.

1. Silnik pracuje bardzo nierówno na wolnych obrotach.

2. Na zimno gdy dodam gazu to reaguje jak diesel a po puszczeniu trzyma jeszcze dobre 2 sekundy.

3. Biegi przy wyłączonym silniku chodzą super a po odpaleniu ciężko jak cholera.

Wymienione mam wraz z silnikiem sprzęgło z olejem do skrzyni i poduchy pod skrzynią. Kompa niestety nie miałem kiedy wymienić i nie wiem kiedy to zrobię.

Jakieś sugestie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana kompa to podstawa jeśli silnik był na vanosie a włożyłeś bez.Silnik na vanosie na wolnych obrotach ma czas wtrysku około 2,7ms a bez vanosa około 4ms stąd problemy z wolnymi obrotami.Sama wymiana kompa nie wystarczy.Vanosy miały fazowe czujniki wałka rozrządu a zwykły m50 indukcyjny(to samo dotyczy czujnika wału)choć nie zawsze.Najłatwiej to rozpoznać po tym że czujnik indukcyjny posiada w sobie magnez.Za zmianą kompa idzie zmiana przepływki.Co do wiązki silnika to da się przerobić ale musisz ciąć kable i lutować więc polecam wstawić wiązke od 2,0 bez vanosu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dzięki koledzy.

@przemo tds: gdy masz do czynienia z samymi amatorami mechaniki którzy nie wiedzą nawet połowy tego co powinni to musisz sobie radzić inaczej.

Opublikowano
Wymiana kompa to podstawa jeśli silnik był na vanosie a włożyłeś bez.Silnik na vanosie na wolnych obrotach ma czas wtrysku około 2,7ms a bez vanosa około 4ms stąd problemy z wolnymi obrotami.Sama wymiana kompa nie wystarczy.Vanosy miały fazowe czujniki wałka rozrządu a zwykły m50 indukcyjny(to samo dotyczy czujnika wału)choć nie zawsze.Najłatwiej to rozpoznać po tym że czujnik indukcyjny posiada w sobie magnez.Za zmianą kompa idzie zmiana przepływki.Co do wiązki silnika to da się przerobić ale musisz ciąć kable i lutować więc polecam wstawić wiązke od 2,0 bez vanosu.

 

ale z tego co wiem kolega ma tam m20 a nie m50

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M50 tylko bez vanosu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Może ktoś pomoże.. Przy wyłączonym silniku biegi wskakują leciutko jak przed zmianą silnika jednak po odpaleniu wchodzą cholernie ciężko. Gdy popycham dźwignię z luzu na np. pierwszy czy wsteczny bieg to już na początku zaczyna jechać.

Co to? Nieodpowietrzone sprzęgło?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapowietrzone sprzęgło albo skrzywiona tarcza sprzęgłowa(skrzynia wciśnięta na siłe z ukosa mimo że nie chciała wejść).Odpowietrz sprzęgło i sprawa się wyjaśni.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.