Skocz do zawartości

320i M50 Klekotanie przy rozrzadzie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jestem nowy na forum i mam problem ze swoim wczoraj zakupionym e36 coupe 320 24V 1993 chyba m50b20( tak mam na wydruku z komputera ktorym sie wpinali w serwisie bmw i był bład ze jest nieprawidlowy sygnal z sondy lambda). Słychac lekki klekot przy rozrzadzie. Jest wyciety katalizator i wspawana jedna waska rurka i w serwisie mi powidzieli ze to przez to i ze musze wspawac dwie grubsze tylko najpierw sie dowiedziec jakiej dlugosci powinny byc, podobno po tym ma to ustapic bo teraz sie nie wydostaja wszystkie spaliny i je cofa do silnika. Chce sie upewnic i dlatego zwracam sie do was o pomoc. Z góry dzieki.
Opublikowano
mam z vanosem. A jest mozliwe to co napisalem wczesniej? ze spaliny sie cofaja do silnika bo jest jedna cienka rurka zamiast dwóch grubszych??
Opublikowano
tak, jest caly czas, i zwieksza sie z obrotami silnika, a jest jakas opcja zeby to sprawdzic? bo podobno to tez moze byc lancuch- ze sie obija o obudowe, albo czytalem tez ze mogla sie urwac jakas tam srubka, nie pamietam dokladnie co. mam jeszcze pytanie z innej beczki, mam popsuta sonde lambda-oryginal siemens za 800zł i ngk za 500, jest moze cos tanszego? i jak jakis debil zamiast katalizatora wspawał jedn cieniutka rurke to powinienem wspawac dwie grubsze tylko ze nie wiem jakiej dlugosci;/ z gory dzieki
Opublikowano

trzeba zdjąć górny dekiel i zobaczyć co tam się dzieje-może coś z górnym napinaczem?

Vanos lubi klekotać,ale słychać go z reguły od 1500 do 2000obr.

z drugiej strony gdyby to łańcuch był lużny to raczej by przeskoczył i narobił bałaganu

więc raczej Vanos

niestety simens jest drogi i nie ma na to rady,możesz ewentualnie poszukać używki

jeżeli chodzi o rurę zamiast kata,to ludzie to robią ale musi ona mieć co najmniej taką samą średnicę jak dalsza część wydechu o ile pamiętam to 50mm

długość trzeba dopasować,

ale lepszy byłby tłumik przelotowy,trzeba podjechać do tłumikarza

Opublikowano
zrobie to w najblizszym czasie i napisze co i jak bo pewnie bede mial jescze jakies pytanie odnosnie tego vanosa ale narazie dziekuje za pomoc:)
Opublikowano
też bym stawiał na vanos-a ale z tym udaj się do konkretnego mechanika BMW a nie do cześka z pierwszego lepszego zakładu
Opublikowano
dobra, dzieki wwszystkim za pomoc, sprawdze to i jak sie wyjasni to napisze co i jak. a co do tej sondy to kupilem dwie sondy siemensa po 40 zl ale z innymi wtyczkami, przerobilem wtyczke i wszystko dziala:) wrzuce pozniej zdjecie tej sondy to moze ktos skojarzy od czego to jest i za ile mozna sprzedac
Opublikowano
tak, napewno mniej pali i jest troche mocniejszy ale szczerze mowiac spodziewałem sie wiekszej zmiany ale zobaczymy jeszcze jutro bo nie mam skasowanego bledu sondy a z tego co sie orientuje jak go skasuje to sie jeszcze powinno sporo poprawic, mam racje czy sie myle??
Opublikowano
miałem bmw z tym silnikiem i też było słychać klekotanie w okolicach rozrządu moim zdaniem to vanos ale sprawdź jeszcze napinacz łańcucha u mnie auto chodziło jak w zegarku tylko było słychać delikatne chrobotanie przy vanosie na rozgrzanym silniku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.