Skocz do zawartości

nie dziala ogrzewanie 525 tds gotuje sie woda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. jestem tu pierwszy raz.

Mam problem. Grzeje mi sie auto. na -10 stopni nagrzewa sie do normalnej temperatury(srodek wsaznika) po przejechaniu kilometra!!! ogrzewanie nie dziala a po dluzszej jezdzie to znaczy po 5 kilometrach zaczyna wskaznik wchodzic na czerwone. ogrzewanie caly czas nie dziala. olej czysty, wody nie ubywa. co robic? piszcie

pozdrawiam

Opublikowano
aha zapomnialem dodac ze wczesniej dodalem uszczelniacza do chlodnic bo ubylo mi moze litr wody w ukladzie, potem przez tydzien bylo wszystko ok i nagle masz zima a fura sie grzeje i zimno w srodku :(
Opublikowano

Do zbiorniczka płynu dochodzi cienki przewód wodny z chłodnicy. Jest to odpowietrzenie układu i u Ciebie się on zapowietrza w wyniku zatkanego przepływu na samym kanaliku zbiorniczka. Od wewnętrznej strony otworu wlewowego jest taki otworek i nim ma sie wydostawać płyn podczas pracy silnika nonstop na prawidłowo odpowietrzonym układzie. W przypadku zapowietrzania się lub w trakcie odpowietrzania układu będzie się z niego wydostawało powietrze z płynem do momentu całkowitego odpowietrzenia.

Udrąznij ten kanalik w króćcu na zbiorniczku zanim zagotujesz i przegrzejesz głowicę na dobre. Nie wiem z jakiego powodu wrzucałeś uszczelniacz ale to on mógł ten kanalik przytkać.

Opublikowano
Dzieki za zainteresowanie. Przy zbiorniczku wyrownawczym przy wlewie sa 2 przewody gumowe takie cieniutkie i obok jest taka plastikowa sruba myslalem ze to ona jest do odpowietrzania. Powiedz mi który z tych cienkich przewodów mam odpowietrzyc. pozdrawiam serdecznie
Opublikowano

Przewód od lewej strony biegnie od chłodnicy i to ten jest odpowietrzający. Ten po prawej jest nadmiarowy odprowadzający płynw dół auta.

Wężyk będzie drążny, ale bardzo często zatyka się króciec na zbiorniczku.

Ale jak przedmówca napisał pompę wody również sprawdź - wirniki potrafią się urywać, tym bardziej teflonowe montowane w niektórych modelach w pewnym okresie czasu.

Opublikowano
Szybkie zagotowywanie się silnika, jednoczesny brak ogrzewania = ewidentny zanik obiegu płynu. Czyli albo układ chłodzenia jest bardzo mocno zapowietrzony, albo wirnik pompy cieczy stoi.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

nie bede tutaj nic wrózył, ale wiem z doswiadczenia ze nastepstwem ukreconego wirnika pompy wody jest czesto peknieta głowica. Wymien pompe, porzadnie odpowietrz, i jesli nadal bedziesz mial dziwne zachowanie układu chłodzenia to napisz, poradze co czynic dalej. Zeby wymontowac pompe, nalezy po zdjeciu paska wielorowkowego, odkrecic jej kółko pasowe a nastepnie wkrecic dwie sróbki w przeciwległych sobie otworach(sróbki na klucz 10mm) i dosc długie min 4 cm.. Wkrecasz je do momentu az pompa sama wyjdzie z otworu.

 

pozdrawiam serdecznie

bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano

Miałem podobny problem w omedze 2.5 TD Podczas jazdy czerwone pole po wrzuceniu na luz deczko spadała temperatura do momentu dodania gazu. jeśli masz takie objawy to na 200 % masz problem z pompą wodną . U mnie np. Urwały się łopatki od wirnika . pompa kreciła a łopatki stały w miejscu. Cokolwiejk zaczniesz robic zacznij od pompy !

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Bartekm60 nie zapomniales czasem napisac ze zanim wkreci sie te 2 sruby to najpierw trzeba wykrecic te z pompy i wlasnie je trzeba wkrecic w te miejsca gdzie ich nie bylo??
Opublikowano

tak zapomnialem, najpierw wykrecasz cztery z pompy i wkrecasz 2 w otwory z gwintem

 

pozdr

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam wszystkich. jestem tu pierwszy raz.

Mam problem. Grzeje mi sie auto. na -10 stopni nagrzewa sie do normalnej temperatury(srodek wsaznika) po przejechaniu kilometra!!! ogrzewanie nie dziala a po dluzszej jezdzie to znaczy po 5 kilometrach zaczyna wskaznik wchodzic na czerwone. ogrzewanie caly czas nie dziala. olej czysty, wody nie ubywa. co robic? piszcie

pozdrawiam

 

witam serdecznie, w sumie wystarczylo mi przeczytać ale... wymiana doświadczeń jest najważnejsza

 

dziś spotkało mnie to samo, w dodatku samochód jest siostry, furka wylądowała u zaprzyjaźnionych z tym Klubem/forumem :D mechaników na Przesmyckiego w Piasecznie - dobrze że miałem do przejechania może dwa kilometry - uff

mam nadzieję że skonczy się na wymianie pompy wody...

jutro sprawa się wyjaśni wiec dam cynę co i jak

Opublikowano

witam ja mam to samo pojechalem na warsztat i sprawdzili pompe wody, termostat, szczelnosc ukladu, odpowietrzali go a na koniec wymienili uszczelke podglowica .

Dalej ogrzewanie dziala tylko chwile, i silnik sie grzeje

co robic??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.