Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stało się to pierwszy raz przedwczoraj, w trasie. Zauważyłem, że wskazówka temperatury lekko przegina się w prawą. Chwile później była już blisko czerwonego pola.

Zatrzymałem się na stacji, pozwoliłem jej chwilę odpocząć, włączyłem gorący nadmuch na maxa i resztę trasy (ok. 90km) przejechałem z prędkością ok. 90km/h z idealną temperaturą.

Gdy samochód kilkanaście godzin stał, sprawdziłem stan płynu chłodniczego (było go troszkę za mało), dolałem do pełna. Niestety to nie rozwiązało problemu i samochód nadal się grzeje - w ruchu miejskim (jadąc bardzo delikatnie), z gorącym nadmuchem wskazówka utrzymuje się w okolicach górnej kreski.

 

Dodam, że przy okazji usłyszałem charakterystyczny "świergolący" dźwięk z silnika, słychać go również w okolicy przednich kół, wzmacnia się mocno od ściany stojąc powiedzmy przy okienku McDrive.

Ten dźwięk trochę przypomina mi, jakbym wrzucił, powiedzmy, śrubkę do szklanki i nią machał. :)

 

Jakie mogą być przyczyny tego stanu rzeczy? Jak sprawdzić, czy oba wentylatory są sprawne (ten bliżej silnika kręci się, nawet na jałowych, aczkolwiek wolno) ?

Może to pompa wody? Wiskoza, termostat?

 

 

Jeśli to ma jakieś znaczenie to jest to automat, bez gazu, ściągnięty ze stanów.

 

Dzięki z góry!

 

 

 

 

Adrian :)

Opublikowano

sruba w szklance ?

sprawdzilbym jak wyglada pompa wody, bo historii o urwanych wirnikach, czy przycieraniu o blok silnika naczytalem sie sporo

wyjecie pompy to prosta sprawa

sciagasz pasek, odkrcasz kolo pasowe i pompa do wyjecia

Opublikowano

Skoro uklad zaczyna poprawnie działać po włączeniu ogrzewania to znaczy że nie pompa jest problemem.

Może być nim za to np przypchana chłodnica....lub brudna.

Uszkodzona wiskoza to problem tylko w korkach, w czasie normalnej jazdy nie ma znaczenia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jutro sprawdzę termostat.

 

Jakie znaczenie ma, że sprawdzałem dziś samochód przez jakieś 20 minut i było ok (idealna temperatura bez gorącego nawiewu), a po przejechaniu później jakichś 25km w trasie z prędkością 90-100km/h problem wystąpił i musiałem włączyć nawiew?

Przy prędkości ok 90km/h i nawiewie, w deszczu (jest dość chłodno) mogłem bezproblemowo jechać, ale wystarczy, że stawałem na światłach i musiałem już zwiększyć temperaturę/moc nawiewu.

Opublikowano
Może spróbuj po prostu odpowietrzyć go jeszcze raz, przekręć stacyjkę włącz 32 max nawiew odpal i niech sobie chodzi, ja po wymianach płynu a robiłem to już trzy razy u mnie (wymiana pompy, termostatu, czujnika) na zimnym odkręcam korek całkowicie popuszczam odpowietrznik i auto sobie pyrka aż osiągnie wł temp i zawsze udało mi się dobrze odpowietrznik a w bmw nie jest to łatwe na tle np VW.
Opublikowano

Układ odpowietrzyłem wg. instrukcji, z odpowietrznika leci sam płyn bez pęcherzyków powietrza.

W płynie nie ma oleju..

 

Przy odpowietrzaniu zostawiłem uruchomiony samochód na dłuższy czas (20 minut) i wskazówka stała cały czas pionowo, tzn auto nie zaczęło się przegrzewać.

 

Kręci się dosyć mocno ten wentylator od strony silnika, za to ten bliżej przodu samochodu nie włączył się jeszcze ani razu. Jak powinien pracować?

Opublikowano

Dziś trochę pojeździłem z testem7. Auto systematycznie łapalo powoli temp 100-110stopni, a zatrzymując się wzrastała dalej na jałowych obrotach.

Wiskoza (ten wentylator z przodu auta) kręcił się po zatrzymaniu, ale tylko jakąś chwilę, a auto i tak się grzało.

 

Co sprawdzać?

Termostat?

Czujnik temp?

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.