Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, obawiam się że padła mi w aucie turbina (320D, dpf, przebieg 145tyś) od dwóch dni raz ma moc raz nie, wczoraj "niemoc" zdarzała się częściej. Pytanie moje czy przy padniętej turbinie słychać jej świst? bo u mnie słychać ją cały czas, a auto nie ma ducha. czy przyczyna może być inna?
Opublikowano

jakieś inne objawy jeszcze? kopci?

 

może być jakaś nieszczelnośc w ukladzie doładowania, może rura intercoolera albo coś podobnego. Najlepiej podpiąc do komputera i sprawdzić czy turbina daje prawidłowe cisnienie. U mnie przy awarii turbo ewidentnie było słychać buczenie turbo + kompletny brak mocy. Dziwne, że u ciebie raz brakuje mocy a raz jest w miare.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

99% jak napisał Natek, ciśnienie idzie ale nie do silnika...

 

popatrz na wszelkie przewody i oringi zaciskające

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Gdzieś ucieka powietrze mi raz jakiś zwierzak przegryzł wąż od turbo ten cały co idzie do intercoolera i miałem podobne objawy syczało przyjemnie jak bym leciał odrzutowcem :D ale mocy brak jak by uciekło z 70koni , wąż kupiłem wymieniłem moc powróciła :) tak że popatrz czy ty też nie masz jakiegoś węża itp przebitego , dziwne jest to że moc raz jest raz jej nie ma być może intercooler pęknięty ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kopcenie nawet gdyby było to i tak DPF by zatrzymał sadzę i nie było by widać i przez to mógł by się zapchać, może tu jest problem ?
Opublikowano (edytowane)
po zajrzeniu pod maskę pierwsze co mi się w oczy rzuciło to nieźle spocony jeden wąż, nawet można powiedzieć ociekający olejem (po lewej stronie, wychodzący z silnika i idący w dół pod chłodnice). W dodatku ostatnio w ciągu pół roku dolałem 2x300ml oleju. Za pare minut wrzuce foty i sprawdze auto pod kompem. Edytowane przez bartas_pn
Opublikowano
wężem w oleju jest wąż po prawej stronie zaznaczony w prostokącie http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3658&hg=11&fg=40

 

czyli chyba jednak turbina do wymiany skoro przepuszcza olej?

Nic podobnego. Kazda turbinka puszcza olej, jedna mniej, druga wiecej ale nic sie jej złego nie dzieje. Uszczelnij dolot i zapomnij o temacie. :cool2:

Opublikowano

Nic podobnego. Kazda turbinka puszcza olej, jedna mniej, druga wiecej ale nic sie jej złego nie dzieje. Uszczelnij dolot i zapomnij o temacie. :cool2:

 

no ok, ale widzieliście foty które załączyłem - wąż zalany olejem? w drugiej e90 ten wąż mam czyściutki, bez skazy. Chociaż z drugiej strony dzisiaj na 10 ostrych przyspieszen (w celu sprawdzenie objawów) 9 razy było wszystko ok na pełnej mocy

Opublikowano
no ale żeby aż tak ciekło po nim olejem? wcześniej nie było tego wycieku, a dwa ta strata mocy przy tym wycieku. to jest chyba waż doprowadzający powietrze, nie powinno w nim byc , świadczy to o nieszczelności (awarii) turbiny
Opublikowano

Żywcem po nim cieknie czy tylko się poci?

 

Umyj to miejsce i obserwuj czy się poci czy leje.

 

Każde turbo jest smarowane, stąd 'puszcza' olej. A to, że przewód jest lekko zapocony nie świadczy o awarii turbo. Pod warunkiem, że zapocenie jest niewielkie.

 

Pzdr.

Opublikowano
moje przewody do intercoolera i z intercoolera są kompletnie suche. Wiadomo wewnątrz rury i w intercoolerze może być jakaś nieduza ilość oleju ale tak jak to wyglada na zdjęciach świadczy ewidentnie o jakiejs nieszczelnosci. Może oringi poszły wewnątrz rury przy złączkach?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
już kilka dni temu mechanik stwierdził niesprawność turbo, oddałem do regeneracji i okazuje się, że prawdopodobnie elektronika - czyli i tak coś na co w przypadku regeneracji nikt nie daje gwarancji i w ogóle tego nie naprawia. Turbine będę miał założoną koło weekendu (po wymianie łożysk i przeczyszczeniu), będziemy się martwić dalej.. na chwilę obecną najgorsze jest to że płacę za regenerację, a pewnie i tak okaże się że trzeba kupić nowe turbo..
Opublikowano
turbina założona i kicha :/ auto ciągnie dopiero od 2800 obrotów, mechanik zakładał już dużo turbo po regeneracji i mówi, że i tak wszystkie musiał regulować, choć nie wiem czy ta turbina ma cięgno do regulacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.