Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!

kupiłem moje wymarzone fotele kubelkowe ale jest problem w postaci maty pasażera... Jak wiadomo fotel pasażera bedzie teraz spełniał funkcje fotela kierowcy wiec zastanawiam sie nad takim rozwiązaniem sprawy:

1) 2m przewodu 2-żylowego, przewód z jednej strony bedzie zakończony wtyczką maty zajętości natomiast drugi bedzie wlutowany w przewody wychodzące z maty... przewód pociagne pod fotel pasażera i zostaną wpiete w kostke... czyli jak ja bede za kierownicą to komp bedzie "myslał" ze to pasażer

2)kupić emulator maty i wpiąć pod fotel pasażera

jeżeli ktoś ma jakiś inny pomysł na rozwiazanie tego problemu prosze niech napisze... poducha musi w razie wypadku(odpukać) ma wystrzelić na 100% innej opcji nie biore pod uwagę

pozdrawiam

Opublikowano
trzecia opcja to rozebrac fotel i wyjac mate i przelozyc do drugiego fotela. Jak chcesz placic za nic to kup emulator, jak wolisz zaoszczedzic i wydac slownie 5zl to kup diode prostownicza i kondensator i wlutuj. Sa instrukcje co i jak polutowac i masz dokladnie to samo duzo mniejszym kosztem.
szukam
Opublikowano
albo usunąć matę całkowicie z modułu airbagu i wtedy przy wypadku zawsze wystrzeli .... czy fotel zajęty czy nie .... chyba najlepsze rozwiązanie i najmniej inwazyjne ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
a wie ktoś dokładnie jakie parametry ma ta dioda i kondensator?? odpowiadam sobie sam: dioda 1N400x i kondensator 10nf :cool2: kolego wania126 wieczorkiem przesle foto :cool2:
Opublikowano
a wie ktoś dokładnie jakie parametry ma ta dioda i kondensator??

 

Jak dasz diodę i kondensator to miejsce wykrywane jako wolne(system MRS3). Nie wiem jaki masz system poduszek powietrznych, ale w dwunabojowych MRS3 taka kombinacja nie zdaje egzaminu. Zajrzyj do działu zrób to sam jest tram wątek i opisywałem jak badałem działanie maty i jak najlepiej emulować tą matę.

Opublikowano
a wie ktoś dokładnie jakie parametry ma ta dioda i kondensator??

 

Jak dasz diodę i kondensator to miejsce wykrywane jako wolne(system MRS3). Nie wiem jaki masz system poduszek powietrznych, ale w dwunabojowych MRS3 taka kombinacja nie zdaje egzaminu. Zajrzyj do działu zrób to sam jest tram wątek i opisywałem jak badałem działanie maty i jak najlepiej emulować tą matę.

 

no i faktycznie nie zdało egzaminu... miejsce pokazuje jako wolne...;/ teraz nie mam pomysłu jak to zrobić trzeba bedzie zamówic emulator z allegro chyba :)

Opublikowano
Szkoda kasy na emulatory, to nic innego jak dioda z rezystorem w pudełeczku z oryginalną kostką. Jak ogarniasz posługiwanie się lutownicą, to użyj diody i rezystora, a miejsce będzie zajęte, a jaką rezystancję dobrać dla rezystora? To odpowiedz sobie na pytanie jak ciężkich pasażerów przewozisz na siedzeniu :D Później tego co najczęściej jeździ sadzasz na siedzenie i jeśli mata jeszcze zipie to sprawdzasz rezystancję jaką wykazuje mata na zajętym miejscu. Wtedy dioda i rezystor o mocy najbardziej zbliżonej do rezystancji zmierzonej i gotowe. Jeśli rezystancja będzie inna niż dostępne rezystory to kombinacja łączenia szeregowo lub równolegle przyniesie rozwiązanie. Ale i tak najlepszym rozwiązanie, a zarazem najbardziej kosztownym jest wymiana maty na nową, ale decyzja należy do każdego z nas. Równie dobrze można zamontować potencjometr pod siedzeniem i ważyć każdego pasażera przed wejściem do auta, a później ustawić odpowiednią rezystancję :lol: O tym jak zbudowałem własny emulator i jakich użyłem elementów znajdziesz w wątku o emulatorze maty w dziale zrób to sam.
Opublikowano
teraz nie mam pomysłu jak to zrobić

Przełóż matę z fotela kierowcy na pasażera, zrób fotorelację i zamieść w dziale "Zrób to sam" :cool2: :cool2: :cool2:

Pomożesz sobie i innym :mrgreen:

 

hehe chciałem tak zrobić ale jak zaczęłem rozbierać fotel to mi sie odechciało przekladania i bałem sie ze coś spartole... a u siebie wlutowałem własnie szeregowo diode i kondensator 10nf i guzik...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja robiłem relację z demontażu maty, montaż w innym fotelu to tak samo, tylko w odwrotnej kolejności :wink:

 

Człowiek się męczy, robi fotki i na po to wszystko? :mrgreen:

Opublikowano
Ja robiłem relację z demontażu maty, montaż w innym fotelu to tak samo, tylko w odwrotnej kolejności :wink:

 

Człowiek się męczy, robi fotki i na po to wszystko? :mrgreen:

 

w takim samym fotelu też rozebrałem i wyciagałem mate ale w kubełkowym w wysuwanym podparciem ud już jest problem... a że przebierałem nóżkami by zasiąść za kierownicą w nowym foteliku nie zgłębiałem zabardzo tematu :norty: mate mam wyciagniętą z starego fotela(zwykłego) i jak szwagier przyjedzie to spróbuje zmęczyć temat rozbiórki fotela kubelkowego :cool2:

Opublikowano

tak jak kolega trandolf pisze kupie w jednym z tematów dioda prostownicza+rezystor 8,2kOhm-a = miejsce zajęte wlutuje i zobaczymy co bedzie :cool2:

 

trandolf rozmiem ze taki zestawik lutujemy również szeregowo kolejność nie ma znaczenia?? masz jakies foto swojego emulatora to bym skopiował :twisted:

Opublikowano
Lutujesz diodę i rezystor RÓWNOLEGLE do siebie, a ważne jest jak podepniesz ten układzik do auta, bo dioda przewodzi tylko w jednym kierunku. W wątku w dziale zrób to sam jest informacja jak to podłączyć z tego co coś mi tam świta w głowie to było to katodą do niebieskiego kabelka(?).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.