Skocz do zawartości

Wymiana silnika w e34 z M50 20i na M52 2,8i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chcę wymienić silnik w swoim e 34 20i z roku 92

Chcę włożyć silnik z E36 b52 o pojemności 2.8 l

Powiedzcie mi czy muszę zmienić osprzęt w końcu to również rzędówka

wiem że muszę wymienić przepływomierz ale generalnie chcę wiedzieć czy to jest możliwe i czy ktoś już to robił.

Nie chce się ładować w koszty więc każda rada z waszej strony jest mile widziana?????????????????????

Robię to bo chce ożywić trochę auto

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jak komp to i wiązkę, licznik, łapy, trzeba sprawdzić czy skrzynia musi być inna a jak tak to mżoe i wał trzeba będzie inny... itd itd.

 

najlepiej znaleść kogoś chociażby na tym lub inny forum kto robił już takiego czy podobnego swapa i skonsultować się z nim

 

tutaj (www.racingforum.pl) możesz poszukać kogoś kto wkładał taki silnik do e30 bo to dość popularna modyfikacja i skonsultować się z nim

 

pozdro.

Opublikowano

Silnik, komputer, kolektory, wydech, skrzynia, wał, przeguby, dyfer, zawieszenie, etz etz...

Darowałbym sobie chyba. Części + robocizna może wyjść tak samo jak sprzedaż obecnego i kupno docelowego o ile nie taniej.

Opublikowano

no właśnie tylko że jest wymiana na rzędówkę, a nie na V8 30.

Pytam się o to gdyż powiedziano mi przy tej konfiguracji muszę wymienić wiązkę stacyjkę komputer i imobilajzer

Reszta podobno zostaje...

Ale jeśli ktoś to robił to może okaże się że dowiem się czegoś więcej

Te silniki są bardzo do siebie podobne również w mocowaniach wiec chciałbym wiedzieć w co się pakuje....

Opublikowano
Jednak to znacznie większy silnik, większa waga, inne przełożenia, inna długość wału, szerszy wydech itd.
Opublikowano
Wydech i inne takie bzdety to nic. Uchwyty tez pewnie by trzeba bylo przerobic. Co do skrzyn to poszukaj jakie szly do 2.0, a jakie do 2.8 i bedziesz wiedzial co i jak. Moim zdaniem gra nie warta swieczki, jak juz pchac sie w swapa to odrazu V8 wsadzic i tyle.
Opublikowano

kolektory wydechowe od M52, katalizatory też warto zostawić z M52, bez katów będzie lipa, za katami cokolwiek

komputer i wiązka do wymiany

przepływka, przepustnica itp z M52

łapy, miska olejowa ze smokiem i bagnet z twojego M50

kolektor dolotowy możesz dać od M50B25 i wystroić kompa od nowa dojdzie parę koni, przy okazji usunąć z kompa sondy i wywalić EWS, nie będzie problemu z imo, jak ma być z imo to wiązka, stacyjka i kluczyk z dawcy niezbędne

wał zostaje

skrzynia prawdopodobnie od M50B20 będzie pasowała

dyfer będzie raczej za krótki i wypadałoby go wymienić

do tego musisz doliczyć masę pierdół które ci wyjdą w trakcie a których się nie da uniknąć

 

wsadzić fizycznie ten silnik to prosta sprawa, trochę trzeba się z elektryka pobawić i potem z podopieszczaniem różnych detali

 

M52 jest sporo lżejszy od M50 bo jest aluminiowy

rozmiarowo identycznie, a nawet wygląda skromniej bo ma mniejsze kolektory dolotowe

zawieszenie bez zmian (bo po co??)

tak samo przeguby, po co??

co jeszcze warto zrobić, przednie hamulce, w 2.0 są lite tarcze z przodu :duh: i przy większe mocy to nie ma prawa bytu

Opublikowano

Moim zdaniem zdecydowanie taniej wyjdzie kupić auto z docelową jednostką, nawet do kapitalki.

Swap sam w sobie jest fajny jak masz kupę czasu, kasy i drugie auto którym będziesz jeździć nim dokończysz przekładkę silnika :wink:

Nie wnikam już w Twoją wiedzę "mechaniczną" skoro pytasz co potrzeba, mniemam że ktoś tego swapa robiłby dla Ciebie - więc koszty trzepną po kieszeni.

Podsumowując, jeśli swap to tylko na mocarny silnik typu V8 lub V12, poniżej tego pułapu szkoda zachodu bo koszt nie przełoży się na osiągi ani w ogóle w sumie na nic :wink:

Jeśli masz dobre auto,jeździj nim dalej, jeśli brakuje mocy/momentu, zmień na mocniejsze :cool2:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
co jeszcze warto zrobić, przednie hamulce, w 2.0 są lite tarcze z przodu :duh: i przy większe mocy to nie ma prawa bytu

To jest z 50KM roznicy to az tak duzo nie jest. Jezeli nie mial by zamiaru uprawiac nim sportu to i od 2.0 wystracza o ile sa sprawne jak nalezy, bo np moja babcia doslownie staje w miejscu.

Opublikowano
Moim zdaniem zdecydowanie taniej wyjdzie kupić auto z docelową jednostką, nawet do kapitalki.

Tylko ze nie bylo E34 2.8 :D Swoja droga, fajny piec, dosc dynamiczny, a przy tym w miare oszczędny.

Opublikowano
Zamiast 2.8 wolałbym ,jeśli miałbym się w ogóle bawić w swapa, wrzucić trzylitrowe V8 albo M30b35, bo spalanie będzie podobne do 2.8 a zawsze to kilka koni więcej :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Zamiast 2.8 wolałbym ,jeśli miałbym się w ogóle bawić w swapa, wrzucić trzylitrowe V8 albo M30b35, bo spalanie będzie podobne do 2.8 a zawsze to kilka koni więcej :wink:

Miedzy 2.8, a 3.5 roznica w KM znikoma, a roznica konstrukcji to dziesieciolecie jak nie dwa... jak juz pchac sie w 220KM V8 to odrazu siegac po 286KM 4.0. Wogole moim zdaniem wstawianie gdziekolwiek piecow M35 mija sie troche z celem, za duzo fatygi by inwestowac w tak stary konstrukcyjnie silnik. Nie mam nic przeciwko 530i czy 535i M30, bo sam o włos juz mialem taki miec, ale jak juz bawic sie w swapy to lepiej zaaplikowac nowsza konstrukcje typu M60.

Opublikowano
Swoja droga, fajny piec, dosc dynamiczny, a przy tym w miare oszczędny.

 

Podałem te dwie opcje (3.0V8 i M30B35) bo też są dość dynamiczne i w miarę oszczędne, jak dla mnie swap w ogóle nie ma sensu i jeśli miałbym go robić w moim e34 to tylko na 5.0 V12 z e32.

Sądzę że skoro założyciel chce swapować na 2.8 to pewnie ma założoną tą pojemność jako najwyższą możliwą - wiadomo, opłaty,spalanie, ewentualne problemy z gazem w V-kach itd, dlatego nie odbiegałem aż do 4 litrów gdzie średnie spalanie sięgnie koło 18 litrów LPG :roll:

 

Pozatym M30 to stary i prosty konstrukcyjnie silnik, naprawi go praktycznie każdy mechanik, przy użyciu przysłowiowego "młotka i śrubokręta" a z nowszymi konstrukcjami już nie koniecznie tak prosto to wygląda :wink: Mam u siebie M30B35, fakt jest stary, ma 21 lat i w zasadzie powinien już dawno wyzionąć konie a tymczasem przez 8 miesięcy zrobiłem nim prawie 3o ooo km i oprócz wymiany podstawowych elementów eksploatacyjnych nie musiałem nic w niego inwestować, więc moim zdaniem jest to bardzo dobry silnik w stosunku cena/koszty eksploatacji/żywotność/moc. Oczywiście nie mam nic przeciwko swapowaniu na cokolwiek nowszego :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Mam u siebie M30B35, fakt jest stary, ma 21 lat i w zasadzie powinien już dawno wyzionąć konie a tymczasem przez 8 miesięcy zrobiłem nim prawie 3o ooo km i oprócz wymiany podstawowych elementów eksploatacyjnych nie musiałem nic w niego inwestować,

21lat ma twoj, mi chodzi o konstrukcje, kiedy byla opatentowana :)

Opublikowano
Zamiast 2.8 wolałbym ,jeśli miałbym się w ogóle bawić w swapa, wrzucić trzylitrowe V8 albo M30b35, bo spalanie będzie podobne do 2.8 a zawsze to kilka koni więcej :wink:

 

2.8 spali ok 10-12 litrów a M30 15L (jazda ok 40km dziennie, dojazd do małego miasteczka i kilka km po niem) znane z autopsji

co do osiągów to M30 będzie odrobinę szybsze od M52, ale różnica będzie znikoma

 

tak jak pisałem 2.8 to świetny motor i dobry wybór, nie porównujmy tego do V8 bo różnica kosztów eksploatacji jest kolosalna

M30 są pancerne, jak się nie ugotuje na twardo to przeżyją miliony km, a silnik konstrukcyjnie jest naprawdę stary bo początki jego produkcji to końcówka lat 60

 

ps V12 to porażka, lepsze jest V8

 

co do tarcz to już w 2.0 nie wyrabiają, a nie wierzę że ktoś wkłada większy silnik i nie będzie korzystał z dodatkowych 50KM (a to jest naprawdę ogromna różnica przy tych mocach)

Opublikowano

1. 2.8 spali ok 10-12 litrów a M30 15L (jazda ok 40km dziennie, dojazd do małego miasteczka i kilka km po niem) znane z autopsji

2. ps V12 to porażka, lepsze jest V8

:roll:

Po 1 - Czy Twoje M30 pali 15 litrów? Moje mniej :P

Po 2 - Rozwiń myśl, dlaczego niby V12 to porażka? I dlaczego Twoim zdaniem V8 jest lepsze od V12? Twoja wcześniejsza wypowiedź nic mi nie mówi.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
co do tarcz to już w 2.0 nie wyrabiają, a nie wierzę że ktoś wkłada większy silnik i nie będzie korzystał z dodatkowych 50KM (a to jest naprawdę ogromna różnica przy tych mocach)

No nie wiem, ale u mnie auto doslownie staje w miejsu jak napisalem wyzej. Poprzedni wlasciciel niedawno zmienial tarcze i klocki to moze dlatego.

Opublikowano
Po 2 - Rozwiń myśl, dlaczego niby V12 to porażka? I dlaczego Twoim zdaniem V8 jest lepsze od V12? Twoja wcześniejsza wypowiedź nic mi nie mówi.

Moc praktycznie taka sama, a konstrukcja V12 wiele starsza i wiecej pali. Zauwaz V12 5.0 E32 7.5s do setki, i V8 4.0 tez 7.5s do setki.

Opublikowano

W E34 M60B40-3.982 cm³-210 kW (286 KM) przy 5.800 U/min-400 Nm przy 4.500 U/min-6,3\6,8s do "setki"(manual/automat)

W E32 750i V12 5,0 l (4988 cm³)-220 kW(300KM) przy 5200 obr/min-450 Nm przy 4100 obr/min 7,4 s do "setki"!!! w E32!!!

 

"Mam wrażenie że właściciele 740 mają kompleks 4 cylindórw mniej i dlatego puszczają bajki o gorszej V12-tce napewno V12 jest szybsze według testu 750 do setki 7,2 a 740 7,6 nie dużo ale szybsze jest 750 a ma starszą skrzynie"- to cytat z innego forum :wink:

"V12 jest niezawodny jeżeli zadbany takie słyszałem opinie i to nawet bardziej od V8 bo konstrukcja prostsza starsza nie gnębią go tak typowe przypadłości V8 jak problem z niskimi obrotami typowa przypadłość M60 ale za to we V12 ciężko cokolwiek zrobić z racji miejsca pod maską" to kolejny cytat z innego forum.

 

Moc jest niżej dostępna, inne jest rozłożenie momentu,dźwięk tego silnika wyrywa z butów, i pomijając to wszystko,gdybym miał zdecydować się na swap- to jedyny silnik na jaki zamieniłbym swoje m30 to właśnie ta V12, bo to marzenie z dzieciństwa :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

"Mam wrażenie że właściciele 740 mają kompleks 4 cylindórw mniej i dlatego puszczają bajki o gorszej V12-tce napewno V12 jest szybsze według testu 750 do setki 7,2 a 740 7,6 nie dużo ale szybsze jest 750 a ma starszą skrzynie"- to cytat z innego forum :wink:

Nie wiem skad te dane, ale ja niedawno odkopalem cos na necie i przyspieszenie obu silnikow w E32 bylo identyczne. Aktualnie sprzeczasz sie o 0.4s. Dla mnie to za malo zeby pachac sie w leciwe V12. A jezeli 4.0 V8 nie odpowiada zawsze mozna zakupic 4.4 V8, ktory momentu ma wiecej i bedzie tak samo szybki jak 5.0 V12, a moze i szybszy, bo waga tych piecow jest bardzo inna.

Opublikowano
generalnie silnik 2,8 z e36 ma wiekszy moment obrotowy i jednego kuca wieksza moc od M50B25 wiec wsadzac 2,8 a nie 2,5 to raczej niezbyt dobry pomysł...ale :)

eSKa

Opublikowano

Aktualnie sprzeczasz sie o...

 

Szanowny Kolego, z nikim i o nic się nie sprzeczam :wink: Napisałem tylko że jak dla mnie swap na pojemność mniejszą niż 3,5 litra nie ma sensu, oraz że jeżeli JA miałbym się decydować na przekładkę silnika to tylko na V12, a Wy od razu rozkręciliście temat że M30 to starocie a V12 to padaka :norty: Z całym szacunkiem ale ja nie każe nikomu pakować M70 do e34,a jedynie napisałem że to JA chętnie taki swap bym zrobił jeśli w ogóle bym miał zmieniać silnik. V12 to ciężarny kloc i możliwe, że z krechy dostał by po dupsku od 4.4 V8, ale na boga- to nie jest auto do wyścigów, nie każdy mieli opony na światłach, i nie każdy ma aspiracje by zostać Kubicą :norty: Nawet jeśli zrobiłbym swapa to nie po to żeby tym autem się ścigać, tylko żeby normalnie je eksploatować na co dzień, tak samo jak obecnie M30- bo po prostu lubię wiedzieć że pod nogą mam zapas mocy.

Dla mnie M70 jedyna słuszna jednostka, po prostu takiego mam widzimisia :cool2:

Dane z poprzedniego postu zaczerpnąłem z wikipedii, być może są błędne.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.