Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dzisiaj podczas jazdy zaczęło coś piszczeć by po 5 sekundach przestać. Potem po półgodzinnym postoju ta sama sytuacja. Piszczenie spod maski i spokój. Niestety 10 kilometrów dalej komputer zaczął wywalać w odstępach kilkuminutowych błędy: ABS, DTC, wspomaganie kierownicy. Wyłączyło się radio. Moja diagnoza: zerwał się pasek alternatora :!: .

Pytanie: czy faktycznie tak się stało? Po podniesieniu maski wszystko jest po staremu, wszystkie paski całe, wszystkie kółka się kręcą :shock: .

Czy może padł alternator? Gdzie on jest? I co w takim razie piszczało? :shock:

 

I na koniec: ile naprawa może kosztować?

Opublikowano
Sprawdź czy napinacz paska jest wychylony maksymalnie w tą stronę w która wychyla go sprężyna, jeśli tak to możliwe że tylko masz już stary rozciągnięty pasek i przy sporym obciążeniu alternatora, pasek zaczął się ślizgać na kole pasowym alternatora. A jeżeli pasek jest napięty odpowiednio to możliwe jest że siadły Ci łożyska w alternatorze. A jak chcesz wiedzieć ile to kosztuje i jak wygląda, po prostu wpisz na allegro hasło - alternator BMW e60 :idea:. Jeszcze jedno również mogło się rozsypać, a mianowicie tłumik drgań skrętnych, czyli "koło pasowe" na wale głównym :arrow: http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/535d-M57N/LHD/N/2005/january/browse/engine/belt_drive_vibration_damper/ (poszukaj na tej stronce do swojego modelu bo może się różnić budową), a tu masz jak wygląda alternator na rysunku technicznym - http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/535d-M57N/LHD/N/2005/january/browse/engine/belt_drive_vibration_damper/ (napinacz plus rolka, o którym była mowa to elementy 2 i 4y). Pozdrowienia
Opublikowano

Dziś wycieczka do mechanika i... auto zapaliło bez problemu (wyskoczył komunikat o słabym akumulatorze i to wszystko). Przejechałem 5 kilometrów (na postojówkach) bez jakichkolwiek oznak wczorajszej awarii. Na kilometr przed warsztatem historia zaczęła się od nowa. Te same błędy, w tej samej kolejności: ABS, ESP, radio off, brak wspomagania. Wycieraczki nagle zwolniły. U mechanika sprawdziliśmy napięcie ładowania: 9V. :cry:

Co to może być. Klema na akumulatorze, jakiś moduł zarządzający ładowaniem?

Alternator jakby padł to chyba na dobre... (bez reaktywacji)

 

Mechanik mówi, że akumulator mógł się zregenerować przez noc i te 5 kilometrów przejechał bez problemów ale nie chce mi się w to wierzyć.

 

PS: pasek cały.

Opublikowano
No cóż kolego przerabiałem to jakieś pół roku temu.U mnie diagnoza regulator na Alternatorze,ale kilku kolegów uświadomiło mnie że może też to być właśnie łożysko,cewka lub pozostałe elementy alternatora.Więc długo nie myślałem i zamówiłem na Allegro używany z 2009 roku(praktycznie nówka) za 300 stówki i sam sobie wymieniłem.Oczywiście to pomogło już nie mam tzw. choinki na desce która często się pojawiała :cool2: Powodzenia w szukaniu. :D
Opublikowano

W południe zadzwonił mechanik i powiedział "NAPRAWIONE". Diagnoza: regulatora napięcia ładowania. Samochód odebrałem po południu (bez jakichkolwiek problemów z zapaleniem) a 3 kilometry dalej po zatankowaniu na stacji paliw rozrusznik nawet nie jęknął.

Mechanik przyjechał i zmierzył napięcie. 12V zamiast 14V (auto odpaliło na kable). Stwierdził, że regulator który zamontował musiał być wadliwy. Jutro od nowa wyciąganie alternatora, zamawianie regulatora itp.

 

Nie wierzę w jego diagnozę. To musi być coś innego. Wcześniej jak akku padało, to wysiadały wszystkie systemy po kolei a teraz wszystko było OK i nagle game over...

 

Zna ktoś jakiś warsztat specjalizujący się w BMW gdzieś w okolicach Częstochowy?

Opublikowano

Wymieniłem regulator ładowania na nowy, oryginalny. Po zamontowaniu napięcie ładowania do 13V. 5 km po ruszeniu zaczęły padać wszystkie systemy. Wróciłem do mechanika. Napięcie na instalacji 8V więc regulator nie działa.

CO to może być :duh:

Coś jakby robiło zwarcie bo przecież nawet gdyby padł regulator to z samego akumulatora dojechałbym więcej niż przez 10 minut. Czy coś może zabijać regulator :?:

Pomocy.

Opublikowano
A może poprostu uszkodzony jest alternator (diody, uzwojenie) Napięcie 13V nie jest poprawne. Powinno być około 14-14,2. Czy były odczytywane błędy? Takiemu mechanikowi to wystawił bym rachunek za niepotrzebne nabijanie kosztów, równie dobrze mógłbyś pojechać do piekarza, bo efekt jest taki sam...
Opublikowano

Alternator był ponoć sprawdzany jako pierwszy i nie ma żadnych przepaleń na uzwojeniach więc teoretycznie powinien działać dobrze. Poza tym, gdyby nawet był nie do końca sprawny i zamiast 14V dawał 12V to działoby się to cały czas a tu po kilku kilometrach ładowanie pada. Diody też były sprawdzone dlatego diagnoza dotyczyła regulatora...

Jakieś inne sugestie?

Może jest gdzieś jakieś zwarcie, które powoduje, że cały prąd ucieka a napięcie nie osiąga zadanego poziomu?

Sam już głupieję. Jest ponoć jakiś moduł który zarządza ładowaniem. Co to jest i czy może on powodować rozładowania?

Opublikowano

Usterka usunięta :8) (po tygodniu :cry: )

 

Pierwszy mechanik stwierdził, że alternator jest OK więc musiał paść regulator napięcia. Koszt jego teorii: 550zł :?

Autoryzowany serwis BMW stwierdził, że regulator jest OK a padnięty jest alternator :?: Koszt badania: 600zł :?

 

Zakład naprawiający alternatory stwierdził, że mój alternator jest sprawny.

Trafił mnie szlag :duh:

 

Kazałem im się zdzwonić. Serwis powiedział, że co prawda alternator jest OK ale co jakiś czas, najczęściej pod dużym obciążeniem przestaje ładować. Pan od alternatorów powiedział, że jedyną przyczyną mogą być styki (które są zaciskane a nie lutowane) które są nieco luźne. Polutował je a ASO włożył do auta i porobił testy.

Samochód już drugi dzień chodzi jak nowy.

 

Koszt polutowania styków: 20zł. Koszt całkowity: 1200zł.

Opublikowano

kolego gdzie te styki dokldanie ?

 

 

Twoj problem o choince na desce opisywany jest tutaj

 

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=3689469

 

 

problem jak opisuja jest:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130539186318+&viewitem=&clk_rvr_id=250813347155

PARTNER BMW AG

 

POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA

 

KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY

 

telefon +48 504384405

 

baner.gif.01835ac6b13a026299cdbad66eaa101f.gif

 

http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.