Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przez ostatnie 10 lat jeździłem benzyniakami, teraz przesiadka na 320d i mam pytanie w/s obrotów silnika jaki staracie się utrzymać podczas jazdy na drogach międzymiastowych (zwykle ograniczenie do 70-80 km/h).

 

W benzynie była prosta sprawa bo one lubią obroty więc zwykle niższy bieg i wyższe obroty, a tutaj?

 

Przy 80km na 4tym biegu mam 2k obr/min (nie chcę już przyspieszać) wrzucać 5tke i zbijać obroty do 1,5k czy trzymać go na 2k na 4ce? (np. jak bym go chciał zostawić go na tempomacie).

 

Wiem że w dieslu obroty należy trzymać pomiędzy 2000 obr/min (dostępny max moment obrotowy) a 4000 obr/min (max moc) ale z drugiej strony przy 2k niektórzy już redukują dlatego mam wątpliwości.

 

Chodzi mi o generalną zasadę nie o wyprzedzanie, jazdę pod gókę czy po autostradzie bo tutaj większych wątpliwości nie mam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego. Zawsze optymalne obroty przy normalnej jeździe ze stałą prędkością są przy jak najniższych obrotach ale jednocześnie aby silnik miał odpowiedni ciąg do utrzymania tej prędkości. Dziwne są te Twoje problemy i pytania bo każdy silnik jest inny, każde auto jest inne. Po prostu coś takiego trzeba wyczuć i tyle. Pisanie, że w benzynie jeździ się na wysokich obrotach bo one to lubią jest dziwne i niezrozumiałe, bo nie ma tu znaczenia czy to benzyna czy diesel, czy silnik z turbo czy bez. Zasada jest ta sama. A jak jeździłeś autem benzynowym na np. 4000 obr/min tylko dlatego, że wg Ciebie lubiły obroty, to musisz mieć kiepskie wyniki w spalaniu i dużą tolerancję na hałas. :)
Opublikowano
Kolego. Zawsze optymalne obroty przy normalnej jeździe ze stałą prędkością są przy jak najniższych obrotach ale jednocześnie aby silnik miał odpowiedni ciąg do utrzymania tej prędkości. Dziwne są te Twoje problemy i pytania bo każdy silnik jest inny, każde auto jest inne. Po prostu coś takiego trzeba wyczuć i tyle. Pisanie, że w benzynie jeździ się na wysokich obrotach bo one to lubią jest dziwne i niezrozumiałe, bo nie ma tu znaczenia czy to benzyna czy diesel, czy silnik z turbo czy bez. Zasada jest ta sama. A jak jeździłeś autem benzynowym na np. 4000 obr/min tylko dlatego, że wg Ciebie lubiły obroty, to musisz mieć kiepskie wyniki w spalaniu i dużą tolerancję na hałas. :)

 

Każdy silnik jest inny, każy samochód jest inny...ale chyba 320tki E90 nie różnią się aż tak żeby nie dało się odpowiedzieć na moje pytanie. Nie wiem czy 1500 obr/minutę dla tego silnika to jeszcze zdrowe obroty...tyle!

Opublikowano
w instrukcji masz napisane poniżej jakich obrotów nie obciążać silnika . W E36 M50B25 było napisane aby nie obciążać silnika poniżej 1500 obrotów. I zapewne podobnie będzie u Ciebie , poniżej 1500 obrotów koło dwumasowe dostaje po tyłku
Kamil
Opublikowano

Kolego powiem ci tak ja mam automat a on jak tylko może o wrzuca wyższy bieg.

Jest taka sprawa że przy 68 km/h wbija już piątkę na tempomacie i tak trzyma koło 1500 obrotów i tak można śmigać. Natomiast przy 67 trzyma jeszcze na 4 biegu.

W trybie sport wrzuca niższy bieg i trzyma obroty około 2000 lub nawet wyżej.

Opublikowano
Kolego powiem ci tak ja mam automat a on jak tylko może o wrzuca wyższy bieg.

Jest taka sprawa że przy 68 km/h wbija już piątkę na tempomacie i tak trzyma koło 1500 obrotów i tak można śmigać. Natomiast przy 67 trzyma jeszcze na 4 biegu.

W trybie sport wrzuca niższy bieg i trzyma obroty około 2000 lub nawet wyżej.

 

dokładnie oto mi chodziło :)

 

dzięki!

Opublikowano
w 320d można spokojnie wbijać 5-ty bieg już przy ok. 70km/h podczas jazdy ze stałą prędkością. 6 wbijam tak gdzieś w okolicach minimum 100km/h.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
w 320d można spokojnie wbijać 5-ty bieg już przy ok. 70km/h podczas jazdy ze stałą prędkością. 6 wbijam tak gdzieś w okolicach minimum 100km/h.

 

ja na biegach 4 i 5 nie schodze poniżej 2 tys obr...szkoda dwumasu a po drugie poniżej 2 tys na wyższych biegach czuć ze ma "cieżko" :)

Opublikowano

ja na biegach 4 i 5 nie schodze poniżej 2 tys obr...szkoda dwumasu a po drugie poniżej 2 tys na wyższych biegach czuć ze ma "cieżko" :)

 

dwumas nie ma nic do tego.

Opublikowano
duszenie na niskich obrotach nie ma wpływu na dwumas??? było by bardzo fajnie....ale ma i o znaczny wpływ polecam lekture forum :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jezeli zamierzasz jechac ze stala predkoscia przed dluzszy odcinek obroty moga byc niskie, np 1700-1800, natomiast jezeli chcesz przyspieszac gwaltownie, wciskaj gaz w podloge majac 2000... Z 1700 raczej nie butuj, przyspieszaj delikatnie by nie obciazac silnika i podzespolow...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
duszenie na niskich obrotach nie ma wpływu na dwumas??? było by bardzo fajnie....ale ma i o znaczny wpływ polecam lekture forum :cool2:

 

kolega nie pisal o duszeniu tylko stalej predkosci ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.