Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy gniazdko zapalniczki w e46 jest sterowane elektronicznie czy po prostu podpięte bezpośrednio do akumulatora przez bezpiecznik? Chodzi mi o to, czy jest możliwość np. przeprogramowania jakiegoś sterownika tak, aby gniazdko działało tylko przy włączonym zapłonie. Pytam bo mam pod nie podpięte cb radio i nie chciałbym mieć kiedyś niespodzianki w postaci rozładowanego aku gdy zapomnę wyłączyć radia.
Opublikowano
Szczerze muszę przyznać, że nie wiem jak to jest z tą zapalniczką, ale nie wydaje mi się żeby sterował nią jakiś układ. A nie prościej po prostu podłączyć CB pod przewody radia i w tym momencie masz zasilanie po przekręceniu stacyjki? Do tego nie masz tych przewodów dookoła drążka zmiany biegów...
Opublikowano
A nie prościej po prostu podłączyć CB pod przewody radia i w tym momencie masz zasilanie po przekręceniu stacyjki?

 

W sumie można, nie będzie problemów z zakłóceniami?

 

Do tego nie masz tych przewodów dookoła drążka zmiany biegów...

Z tym akurat nie ma problemu bo przewody lecą mi od razu z gniazdka w lewo do schowka pod kierownicą :)

Opublikowano
A gniazdko nie działa tylko przy włączonym zapłonie? U mnie tylko wtedy, jak wyłączam zapłon to ładowarka od telefonu przestaje działać.

Pozdrawiam,

Piotrek

Opublikowano

'The cigarette lighter remains operational

when the ignition key has been

removed'

 

Tak podaje instrukcja... co oznacza, że już nie jestem pewien czy moje 12V działa tylko z kluczykiem, sprawdzę ;)

Pozdrawiam,

Piotrek

Opublikowano
U mnie wszystkie 4 gniazdka 12V działają bez względu na położenie zapłonu - czyli cały czas (aż do wyczerpania aku) :D
Dolo
Opublikowano
U mnie wszystkie 4 gniazdka 12V działają bez względu na położenie zapłonu - czyli cały czas (aż do wyczerpania aku) :D

I według schematu tak powinno być, jedynie wersje na Australię miały przekaźnik zapalniczki.

Opublikowano
Tak, działa niezależnie, ja też muszę pilnować CB ( podłączone do przewodów od zapalniczki), bo nie wiem czy komputer odetnie zasilanie zapalniczki jak aku zacznie "wysychać". Wolę nie sprawdzać...
Opublikowano
Bez sensu wiec zasilać radio z zapalniczki bo prędziej czy później się zapomni wyłączyć, zastanawianie się czy się wyłączyło radio czy trzeba wracać do garażku to też porażka. Zastanawiam się nad zasileniem CB z radioodtwarzacza, bezpośrednio albo przez przekaźnik, pozostaje tylko kwestia zakłóceń, ma to sens?
Opublikowano
Bez sensu wiec zasilać radio z zapalniczki bo prędziej czy później się zapomni wyłączyć, zastanawianie się czy się wyłączyło radio czy trzeba wracać do garażku to też porażka. Zastanawiam się nad zasileniem CB z radioodtwarzacza, bezpośrednio albo przez przekaźnik, pozostaje tylko kwestia zakłóceń, ma to sens?

Po lekturach cb-forum wniosek jest taki,że uniknąć zakłóceń można przeciągając zasilanie z bezpośrednio z aku, lecz wtedy nie pozbywamy się możliwości wyładowania akumulatora pozostawiając działające cb...

Opublikowano
W takim razie zasilanie bezpośrednio od aku można znaleźć pod maską przy wnęce na webasto. A wyładowania uniknąć załączając zasilanie przekaźnikiem dużej mocy sterowanym impulsem 12V z stacyjki. Sam bym tak osobiście zrobił jakbym chciał montować CB :)
Opublikowano
W takim razie zasilanie bezpośrednio od aku można znaleźć pod maską przy wnęce na webasto. A wyładowania uniknąć załączając zasilanie przekaźnikiem dużej mocy sterowanym impulsem 12V z stacyjki. Sam bym tak osobiście zrobił jakbym chciał montować CB :)

Racja, Trandolf, z tym podłaczeniem przy wnęce webasto :cool2: . Jeśli chodzi o rzeczony przekaźnik to pewnie też masz rację, ale ja bym tego sam nie ogarnął...

Opublikowano
Uwierz mi, że dałbyś radę :D Jakbyś zobaczył zwykły przekaźnik na żywo. Zazwyczaj ma 4 piny podłączając zasilanie do dwóch pierwszych (1,2) załączasz przejście między dwoma pozostałymi(3,4). Czyli 12V podpięte do przekaźnika(1,2) = obwód zamknięty przekaźnika(między 3,4) i CB ma zasilanie. Wyjęcie kluczyka ze stacyjki = brak zasilania na przekaźniku i rozłączony obwód(3,4). A sam przekaźnik to nic innego jak włącznik sterowany nie fizycznym przyciśnięciem jak jest to przy włączniku manualnym, tylko napięciem np 12V.
Opublikowano
a nie szybciej bedzie dostac sie do groundmodule i tam poszukac pradu ktorego braknie po wyjeciu kluczyka? byc moze na ktoryms kablu znika i juz nie trzeba ciagnac kabli pod maske :)
szukam
Opublikowano
Jeżeli nie chcesz przeciągać przewodu z pod maski to możesz go podłączyć pod skrzynkę bezpieczników, poprzez dodatkowy (dorobiony i dedykowany bezpiecznik, to tak profi) ;) lub bezpośrednio z głównego kabla plusowego który tam dochodzi. A co do plusa sterującego przekaźnik to faktycznie można go podłączyć pod GM (oświetlenie wnętrza, jest w pobliżu skrzynki z bezpiecznikami) i wtedy mamy takie fajne rozwiązanie że nawet jak wyłączymy stacyjkę to możemy używać CB a po 15 min samo się wyłączy :)
Opublikowano
Jeżeli nie chcesz przeciągać przewodu z pod maski to możesz go podłączyć pod skrzynkę bezpieczników, poprzez dodatkowy (dorobiony i dedykowany bezpiecznik, to tak profi) ;) lub bezpośrednio z głównego kabla plusowego który tam dochodzi. A co do plusa sterującego przekaźnik to faktycznie można go podłączyć pod GM (oświetlenie wnętrza, jest w pobliżu skrzynki z bezpiecznikami) i wtedy mamy takie fajne rozwiązanie że nawet jak wyłączymy stacyjkę to możemy używać CB a po 15 min samo się wyłączy :)

Z tym plusem od GM to niezły pomysł. Tym bardziej, że dodatkowy kabelek od niego mam już przeciągnięty ( podłaczałem oświetlenie na nogi) i byłoby łatwiej.

Opublikowano
Gdzie znajduje się ten moduł? W tym samym miejscu co moduł komfortu? Do lampki oświetlenia na nogi nie dochodzą po prostu tylko dwa kabelki -masa i plus pojawiający się tylko podczas jej swiecenia?
Opublikowano
Gdzie znajduje się ten moduł? W tym samym miejscu co moduł komfortu? Do lampki oświetlenia na nogi nie dochodzą po prostu tylko dwa kabelki -masa i plus pojawiający się tylko podczas jej swiecenia?

Do podłaczenia oświetlenia na nogi tak, aby przygasało razem z resztą oświetlenia wewnętrznego nie wystarczą tylko plus i masa. Trzeba je właśnie do grundmodul podłączyć. Moduł znajduje się za skrzynką bezpieczników (właściwie nad nią).

url=http://imageshack.us/photo/my-images/13/29826515.jpg/]http://img13.imageshack.us/img13/263/29826515.jpg[/url]

Opublikowano
wystarczy miernikiem albo kontrolka sprawdzic czy w ktorejs wtyczce pojawia sie napiecie po przekreceniu kluczyka i sie dopiac do tej kostki :)
szukam
Opublikowano
A jak to jest z wydajnością prądową takiego modułu, czy może raczej jednego z jego wyjść? Jakie bezpieczniki to obsługuje? Czy te wyjścia na pewno pociągną CB radio? Nie twierdzę że nie tylko może lepiej sprawdzić że na pewno tak...

Pozdrawiam,

Piotrek

Opublikowano
A jak to jest z wydajnością prądową takiego modułu, czy może raczej jednego z jego wyjść? Jakie bezpieczniki to obsługuje? Czy te wyjścia na pewno pociągną CB radio? Nie twierdzę że nie tylko może lepiej sprawdzić że na pewno tak...

 

Jak już wcześniej wspomniałem pod moduł podpinamy złacze sterowania przekaźnikiem, a te pobiera mA więc nie powinno być problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.