Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wóz był u mechanika niedawno ten nie zauważył lub nie wiedział skąd w przeodzie paliwowym bierze się powietrze. W linku jest film jak to wygląda.

Bardzo prosiłbym o pomoc.

Dodam, że silnik (BMW 525td) na biegu jałowym pracuje nieruwno, rzuca silnikiem) myślę że to od tego powietrza.

Opublikowano

Zawsze jest pewna ilość powietrza w przewodzie zasilającym ,a jak dasz mu większe obroty to ta ilość powietrza sie skupia w jedna bryłe,czy powiększa sie,czy zmniejsza.Na falowanie obrotów to nie ma wpływu,bo za filtrem masz regulator na przewodzie i to powietrze nie dostanie sie do dalej.Ja nie wiem w ogóle co to za silnik w twijej bunii 2.5td :wink: .Jak zachowuje sie na wuzszych obrotach,jeżeli równo chodzi na wyższych to nie szukaj przyczyny falowania w zasilaniu paliwem.Zależy też jak u ciebie z pompka w zbiorniku i jaka masz ilość paliwa w momecncie robienia tego filmiku.Jest wiele nie wiadomych jak do tej pory.

Sumując co masz za silnik (2.5td),ile masz paliwa w zbiorniku,jak wyglada powietrze w przewodzie na wyższych obrotach,czy też nie równo chodzi na wyższych????POzdr

Opublikowano
Kolego to co pokazujesz na filmiku to nie są śladowe ilości powietrza w przewodach( jeśli to powietrze a nie przerwy w dostarczaniu paliwa??) i własnie w tej usterce szukaj przyczyny falowania na obrotach. Ty masz silnik w 6 cylindrach z pompą rozdzielaczową i na zasileniu nie powinno być takich cyrków. Sprawdź układ niskiego ciśnienia paliwa, obudowę filtra, pompkę podającą. A i jeszcze czy ten przewód to przyjście ze zbiornika czy powrót z wtryskiwaczy i pompy wtryskowej?? Bo ty masz taki układ że do filtra dochodzi zasilenie ze zbiornika i powrót z pompy i wtryskiwaczy a odchodzi powrót do zbiornika i wyjście na pompę wysokociśnieniową.
.
Opublikowano

jest to przewod z filtra paliwa do pompy wtryskowej, podający tam paliwo, na wysokich obrotach jest OK, tez polecą bombelki ale silnik pracuje równo, brak zaników mocy. W INPie pokazuje mi dawkę paliwa falującą od 1.9 do 4 mg/HUB, ale np jak trzymam na 2 tys obrotów to dawka paliwa to 1.9-2 mg/HUB.

Moje pytanie, silnik ma na jałowym ok 500-600 obr/min. Podanie wiekszej dawki poprzez regulację na pompie cos da?

Silnik to M51. 525 td/tds to to samo. roznia sie tylko coolerem i mapami silnika, osprzet jesttaki sam.

Gdzie reguluje się mu dawkę ? nastawnikiem tak, pitam zeby sie upewnic ze dobrze mysle xD

Opublikowano

Ula..la. ja wiem że takie modeliki wyszły,ale nie chce sie zbłażnić klepiąc bzdety.Temat jak najbardziej dla naszego kolegi CIHY525--on tu da swoje 112groszy.Wiem tylko że obr.w CR-ach mają 750/min.i są jako tako samodzielnie nie regulowalne przez przestawianie pompy czy podkręcenie.W twoim przypadku jest regulator przy pompie normalnej i wiem też ze 4-ty wtrysk masz niejako za czujke.To będzie banalna sprawa skoro na wyższych chodzi dobrze,a paliwem z bańka powietrza nie przejmuj sie,jak dla mnie nic nadzwyczajnego.A to cytat fachowca który pewnie sie włączy w temat :lol:

Postprzez CIHY525 » 10 Cze 2011 14:04

Ale mi reklamę robisz :cool2: Pozdro.

Co do nastawnika musisz udać się do fachowca od układów wtryskowych.Istnieje możliwość regenerowania starego,jeżeli nastawnik będzie wyrażał jeszcze chęć do życia to regeneracja wyniesie jakieś 500-600zł.Jak będzie naprawdę zużyty to nowy Bosch(2 lata gwarancji) kosztuje wraz z robocizną jakieś 1400-1500zł(zależy u kogo).Nie podejmuj się tego we własnym zakresie bo można narobić sobie szkód,a potem nastawnik trzeba jeszcze precyzyjnie ustawić według wskazań komputera.Dobrze jest też uszczelnić pompę za jednym zamachem,bo nasze pompy niestety lubią się rozszczelnic,a to z powodu wieku i starzejących/twardniejących uszczelek.W nastawniku są takie cewki co sterują pompą,a jak wiadomo jest ona sterowana elektronicznie.

POzdr i czekaj na jego rady> :cool2:

A i byłbym zapomniał ::tak na mój rozum ,czy oby wtryski to ty sobie posprawdzałes,nie równa praca zazwyczaj to efekt walniętego wtrycha,w odróznieniu do CR u ciebie taki objaw ma miejsce.U nas jak pada wtrysk to nie zipnie w ogóle bo mają wpólne ciśnienie z listwy.---tak nawiasem. :wink:

Opublikowano

Kolego to może napisz ile KW ma twoj silnik to bedzie wiadomo czy to CR czy pompa. Jak CR to i tak sie nie oszukuj takie pecherze powietrza beda tez wplywaly na falowanie obrotów gdyrz sterownik nie bedzie mogl we wlasciwy sposob doregulowac cisnienia paliwa na magistrali co bedzie sie wiazalo z niewlasciwa dawka wtrysku.

Ogolnie trzeba na poczatku stwierdzic jaki uklad wtrysku posiadasz. Jesli masz 120KW to masz CR a jak mniej to uklad VE/VR

.
Opublikowano

Silnik ma 115 kucy. W dowodzie ma 2000 rok, ale w INPie pokazuje date wyjazdu z fabryki na grudnia 1999.

Dodam, że czuć jest też rope. Zapewne pompa do uszczelnienia. Ale chcialem sam wyregulować tą dawkę paliwa, mam kompa więc mogę ją przy wskazaniach INPy zrobić.

Co do wtrysków mechanik mówil że w którymś może być jakich paproch czy coś, ale wlałem do baku uszlachetniacz ale nie pomógł Wtryski poluzowywałem i ropa biła we wszystkich tak samo.

poniekąd jak wcisne pedał gazu odorbine to obroty wkakują na te 700-800 i motor chodzi jak ta lala.

P.S czy normalne jest to, że w rurce od powietrza z turbiny do kolektora jest olej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.