Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jakiś czas temu zabrakło mi paliwa mimo że wskazówka nie opadła tylko zatrzymała się na ostatnie podziałce, nawet rezerwa się nie zapaliła. Od tego czasu notorycznie obserwuję ilość paliwa jaka pokazuje się na wyświetlaczu pod zegarami – jak uruchomi się testy. W związku z tym ma dwa pytania:

1. Po zatankowaniu do pełna zawsze pokazuje się 65 litrów, a zbiornik ma przecież 70 litrów, czy ktoś może sprawdzić i powiedzieć ile pokazuje u niego, wszystkie czujniki pokazują na 100% prawidłowe wartości. Jeżeli w zbiorniku jest na przykład 10 litrów to przy tankowaniu wchodzi 60 itd. Różnica tych 5 litrów jest jakby na początku jazdy widoczna bo przejechaniu jakiś 50 km zaczyna dopiero ubywać paliwa na wskaźnikach, czy to wszystko normalne?

2. Jeżeli sumaryczna ilość paliwa z obu komór jest około 30 litrów to z reguły komora po stronie pasażera pokazuje 30l a po kierowcy 0L ? Oczywiście jeżeli wejdzie się ostro w zakręt albo stanie np: na krawężniku to paliwo przelewa się między komorami ale po chwili znowu 95% pozostałej objętości jest w komorze po stronie pasażera, czy to jest normalne?

 

Na koniec dodatkowe pytanie, bawiłem się testami w zegarach podczas jazdy ostatni dość często i naciskałem sobie wszystko co dało się wcisnąć, po czasie zauważyłem że w czasie dnia zaczyna mi się przyciemniać i rozjaśniać oświetlenie deski, nawigacji oraz klimatronika! :D

Jeżdżę moim egzemplarzem 6 lat i nigdy mi nic takiego się nie robiło, naszukałem się dość długo czujnika fotochromatycznego i jest on wbudowany bezpośrednio w zegary. Czy E39 ma taki czujnik od zawsze? Czy jest to jakaś ukryta dodatkowa funkcja? Nie mam czujnika zmierzchu do świateł, sensor dział tylko na oświelnie zegarów i nie jest powiązany z np: lusterkami fotohromatycznymi, co o tym myślicie?

 

Pozdr

Opublikowano
co do samorozjaśniającej się i samościemniającej się deski to każda z tego co mi wiadomo e39 to ma,w sensie ten czujnik. co do paliwa powiem tyle,ciesz się ,że przelewa ci się na stronę pasażera ,bo masz wtedy pompę paliwa zanurzoną w paliwie ,bo u mnie jest tak,że przelewa się na stronę kierowcy i pompa na wpół sucho pracuje i wyje już trzecia jakby mi ktoś z tyłu odkurzał :cry: i nie wiem co z tym fantem zrobić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Natas, a nie masz wgniecionego zbiornika do dołu?
Opublikowano

1. mam tak samo z tego co pamietam

 

to po prostu wyglada jakby komp nie widzial na poczatku tych 5l, po spaleniu ich (stad pewnie te 50km ;) ) zaczyna pokazywac dokladniej

 

2. tak samo, tylko nie pamietam w ktorej komorze jest 0l - pewnie jak u Ciebie

Opublikowano

Bak jest ok, wszystko działa prawidłowo, zero błędów a brak paliwa był jednorazowym przypadkiem,

wydaje mi się że pływak po prostu musiał się "zawiesić" o ile to jest możliwe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe. Ja mam tak w Galaxy, że czasami jak już paliwa jest poniżej 1/3 pokazuje mi nagle, że jest pusty zbiornik albo prawie pusty. Za chwilę wraca do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.