Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Planuję zająć się przy okazji innych prac odmą.

Na schemacie jednak jest jedynie obudowa / 11127794597 /, brakuje filtra który pierwotnie był zrobiony z włókniny a następnie zastał zastąpiony plastikowym separatorem.

Podobno Niemcy zrezygnowali z filtra bo więcej kłopotu niż pożytku z niego-takie info wyczytałem na angielsko języcznym forum.

 

 

Pytanie jak to się teraz je? Czyścić obudowę czy to faktycznie wymienia się na nówkę sztukę jak serwis sugeruje ?

 

Czy ktoś z Was zaglądał tam? Sama obudowa czy jest tam jakieś magiczne ustrojstwo?

 

Na zegarze mam 60tys.

 

Pozdrawiam

arcisz

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tej odmie rzeczywiście nie ma filtra. Jak u siebie ją wykręciłem, to na początku nawet myślałem że ktoś wyrzucił filtr/wkład.

Serwis zaleca wymianę odmy co około 100 tyś km. Moim zdaniem nie ma co się tam zepsuć i spokojnie wystarczy czyszczenie np. co drugą wymianę oleju.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
No nie do końca nie trzeba wymieniać! Separator działa na podciśnienie i jest tam element który w zależności od ciśnienia się otwiera lub zamyka. To taka jak by folia/klapka separująca. Do separatora warto zaglądnąć dco 50 tyś, przeczyścić i zobaczyć czy coś się nie oderwało bądź nie uszkodziło.
Opublikowano
U mnie np odma nie była wymieniana przez ok 45 tys km (poprzedni własciel wymienil ja tylko raz i bzyknal autem 45 tys km). Gdy ja dobieralem sie do odmy widoczne byly male nieszczelnosci na uszczelkach, oczywiscie zasadzilem nowa odme i gitara) a moze ktos z kolegów orientuje sie gdzie jest filtr paliwa i jak go wymienic? dzieki bardzo za pomoc:)
Opublikowano
U mnie np odma nie była wymieniana przez ok 45 tys km (poprzedni własciel wymienil ja tylko raz i bzyknal autem 45 tys km). Gdy ja dobieralem sie do odmy widoczne byly male nieszczelnosci na uszczelkach, oczywiscie zasadzilem nowa odme i gitara) a moze ktos z kolegów orientuje sie gdzie jest filtr paliwa i jak go wymienic? dzieki bardzo za pomoc:)

 

Powinieneś mieć filtr paliwa tam gdzie masz pompę progową.

To koło cyferki numer 7: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC91&mospid=48825&btnr=16_0599&hg=16&fg=15

 

A tu masz opis dokładny samego filtra : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC91&mospid=48825&btnr=13_1115&hg=13&fg=10

Opublikowano
a moze ktos z kolegów orientuje sie gdzie jest filtr paliwa i jak go wymienic? dzieki bardzo za pomoc:)

wymiana jest trywialna jak masz podnośnik/kanał...

aby się dostać musisz odkręcić osłony z podwozia, kilkanaście śrubek i zdjąć plastiki..

filtr wymieniasz na zasadzie wyciągnąć stary/włożyć nowy - zero komplikacji jak masz dobrany właściwy filtr, filtry nie są identyczne dla wszystkich motorów , filtr ma być dla twojego auta i rocznika...

po wymianie przez ~10km mogą występować małe "drgawki", a przy 1. zapłonie może być potrzeby dłuzszy czas aby moootoor załapał, zwykł zapowietrzenie, które mija po kilku przejechanych km...

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.