Skocz do zawartości

[E39] 530d Czujnik kąta skrętu kierownicy - kalibracja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Marcin z tego co kiedys gmerałem w tym temacie to wiem że jest tak :

wiec położenie kierownicy trzeba zaprogramować przez specjalny interfejs a nie przez ogólno powszechne oprogramowanie do BMW Boscha... i specjalny soft, podaje się a raczej wgrywa skrejne położenia kierownicy oraz położenie środkowe... a więc w takim przypadku polecam wizytę w ASO lub naprawdę u dobrego szpeca komputerowego.... i wszystko działa bez zażutu.. pozdrawiam zainteresowanych...
.Ten zenek zmienił w ASO za 700zł ten czujnik i za chiny nie działało,wtedy ktoś mu wgrał te ustawienia i wypośrodkowanie.Jak widać uchachany.POzdr

PS -Marcin słyszałem też że kalibracje mozna zrobić GT1 i programem uniwersalnym KTS 200,ale ile w tym prawdy,wiem też ze należy ponownie kodować ASC/DSC po kalibracji.Nie właściwie skalibrowany czujek wywala zawsze taki błąd jak czujnik skrętu.

Tu jeszce krótka lektura,ale zwiezła viewtopic.php?f=69&t=145024#p1112071 --może coś ci pomogłem,doczytałem też że niby DIS-em zrobi sie samemu kalibracje.POzdr i działaj

Opublikowano
już zrobiłem podjechałem do serwisu na Zaciszu (gość polecany przez BKP), 180 PLN i 20 minut, grunt, że zrobione

Marcin tak BTW, kiedyś mój szwag ojezdził sie jak debil za tym,świeciło i świeciło,a żaden magik nie miał bladego pojęcia,że głupie wymiany wachaczy i nie poprawiona zbiezność z geometria narobiła takiej choinki :lol: On wtedy jakieś 5 lat temu za geometrie i skalibrowanie zabulił ponad 4 stówki.Tak czy inaczej ciesze się z Tobą,że małym kosztem koniec nerwów i siwych włosów.POzdr :cool2:

PS-miłego spotka z okazji 2-giej rocznicy :norty: (9 lipiec)

  • 1 rok później...
Opublikowano
panowie powiedzcie mi jakie sa objawy zle skalibrowanego czujnika bo ja miałem wyciagnay cały silnik i zawieszenie i teraz ciezko chodzi czasem kierownica i wydaje czesem dziwny dzwiek a pompa chodzi ok jest to bmw e63 wspomaganie elekryczne bodajże

Panie Władzo jechałem szybko gdyż................poprostu lubie zapi....alać


http://images45.fotosik.pl/1795/d7228bb9e9fd6984m.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Koledzy odgrzewam kotleta

Zdjąłem kierownice w e39 (przedlift) taśma przykręcona do kierownicy i powstaje problem , na pewno rozkalibrowałem zestaw bo kręciłem pierścieniem, co teraz ?

Zamontować to po prostu wszystko jak ma być ? i jechać na kalibrację czy trzeba ustawić tą taśmę w pozycje 0 ?

pomocy bo nie wiem co zrobić a kierownica jutro wraca

Opublikowano
Koledzy odgrzewam kotleta

Zdjąłem kierownice w e39 (przedlift) taśma przykręcona do kierownicy i powstaje problem , na pewno rozkalibrowałem zestaw bo kręciłem pierścieniem, co teraz ?

Zamontować to po prostu wszystko jak ma być ? i jechać na kalibrację czy trzeba ustawić tą taśmę w pozycje 0 ?

pomocy bo nie wiem co zrobić a kierownica jutro wraca

 

Wszystko ok, nie ma czujnika konta skrętu w przed lifcie, trzeba tylko poprawnie ustawić taśmę, wcześniej sprawdzając czy zrobi 2,5 obrotu w obie strony zmontować jak było i gra :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik skrętu jest tylko przy DSC, ASC go nie ma, to nie zależy od liftu.
Opublikowano

Prosba do moderatora o modyfikacje tematu: [konta/kąta] ... :duh: aż boli jak się to czyta.

 

Panowie, krótkie pytanie.

Jako ze przymierzam się do wymiany kierownicy, musze na coś szczególnie zwrócić uwagę przy demontażu/montażu, uwzględniając, iż posiadam DSC, bo jak rozumiem, owy czujnik znajduje sie w kierownicy/taśmie wewnątrz? Więc można coś spierniczyć, rozregulować?

 

Robi się ar_wi,masz racje można oślepnąć :mrgreen: POzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic nie da się popsuć, wielokliny kierownicy i wałka kolumny mają znaki, a przy ustawieniu kiery na wprost, i jej zdjęciu taśma się blokuje, także nie można nią obrócić.

Wymieniasz jak zwykłą kiere, żadnych niespodzianek nie ma :wink:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Mam pytanie dotyczące samej kierownicy, ponieważ chcę w swoim e39 wymienić kierownicę ze względu na jej zużycie. Mam taką grubą trzy ramienną z M pakietu wielofunkcyjną (4 przyciski po lewej i 4 po prawej)

Taka jak na schemacie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=32_1137&hg=32&fg=35

 

Gdzieś czytałem, że trzeba zwrócić uwagę na mocowanie chyba poduszki bo są dwa rodzaje. Czy to prawda?

Opublikowano
Mam pytanie dotyczące samej kierownicy, ponieważ chcę w swoim e39 wymienić kierownicę ze względu na jej zużycie. Mam taką grubą trzy ramienną z M pakietu wielofunkcyjną (4 przyciski po lewej i 4 po prawej)

Taka jak na schemacie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=32_1137&hg=32&fg=35

 

Gdzieś czytałem, że trzeba zwrócić uwagę na mocowanie chyba poduszki bo są dwa rodzaje. Czy to prawda?

 

Byly poduszki jedno i dwu nabojobwe. Z tego co pamietam to jedno nabojowe byly przed liftem. U Ciebie bedzie chyba siedziec dwu nabojowa ktora ma dwie wtyczki. Najlepiej odkrec i zobacz. Piec minut roboty jak masz torxa odpowiedniego. Nie musisz nawet rozpinac wtyczek.

O Tempora! O Mores!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co pamietam to jedno nabojowe byly przed liftem.

 

Zmiana poduszek z jedno na dwunabojowe nie była związana z liftem (nastąpiło to znacznie wcześniej).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.