Skocz do zawartości

E39 528 Dziwne zachowanie po wymianie pompy i swiec


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy koledzy,

 

wymienialem ostatnio pompe paliwowa, jak sie okazalo nie potrzebnie poniewaz jedynie przewod dochodzacy z pompy do wtyczki sie poluzowal, ale nie wazne kupilem nowa i wszystko niby fajnie. przy okazji wymienialem swiece i olej w silniku. teraz wydaje mi sie ze jak odpuszczam gaz na biegu samochod mocniej hamuje silnikiem, czyli od razu po odpuszczeniu gazu autko hamuje mocniej niz wczesniej.

 

moze wie ktos co to moze byc.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Nic mu nie dolega.Dałes nową oliwe moze lepiej uszczelnia,może miałes lużno swiece i spindalała kompresja :mrgreen:

Koniec żartów jak nie gasnie i falują obroty to jeżdzij a nie szukaj dziury w całym silniku.POzdr :cool2:

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz, ale szczerze nie szukam dziury, tylko jest to naprawde oczywiste i z tego co mi sie teraz zaczelo wydawac ze chyba mu tez troche mocy ubylo i spalanie wzroslo. cos jest nie tak to napewno bo znam to autko od dawna i wymieniam oliwe dwa razy do roku wiec nagle takiej zmiany raczej nie powinienem sie spodziewac. moze zle swiece mi wpakowal albo zle je zamontowal?

prosze o dalsze wskazowki

dzieki

Opublikowano

O ile Ci to spalanie wzrosło?

Mocy ubyło? W jakim przedziale obrotów? W górnych partiach? Jeśli w górnych to może złą pompę Ci zamontowali i jest zbyt mało wydajna, albo świece o złych parametrach??

Jak chcesz sprawdzić czy to pompa czy nie to zamontuj starą na próbę, jeśli silnik się odmuli i spalanie wróci do normy to znaczy, że coś z nową pompą jest nie tak. A jak nic się nie zmieni to wykręć jedną świecę i sprawdź jej oznaczenia wtedy będzie wiadomo czy są dobre czy nie.

Ale jeśli to zamulenie silnika jest minimalne, a spalanie wzrosło nieznacznie to może być tak, że Ci się po prostu wydaje, że coś jest nie tak, a wszystko jest jak zawsze.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Spalanie ponad litr, mocy przykladowo na pierwszym biegu na poczatku jest jak bylo a od ok. 2300 obrotow do 3300 rosna obroty ale jakby nie ciagnal. jesli chodzi o swiece to kurcze to byly na pewno NGK V-Line 30 BKR6EQUP ktore do tej pory tez mialem i nie bylo zadnego problemu. Pompa orginalna Pierburg przeznaczona do tego modelu widzialem jak wsadzal wygladala tak samo a poza tym chyba do wszystkich benzynowych bmw 5 jest taka sama pompa, wiec jesli chodzi o czesci to napewno sa ok. zastanawiam sie tylko czy moze przy monatazu cos nie spaprali np. nie dokrecili swiecy albo za mocno ja wkrecili. Mowie wam koledzy ze raczej mi sie nie wydaje ze jest inaczej bo jest to ewidentna roznica przy odpuszczaniu gazu hamuje bardzo silnikiem, i dlatego mi sie wydaje ze spalanie wzrasta poniewaz jest jakby wiekszy opor czyli nie toczy sie na biegu tak jak przedtem tylko caly czas musze mu dawac gaz.

 

jeszcze jedno co dzisiaj zauwazylem ze jadac np. na drugim biegu przy obrotach np. 2800 trzymajac taka samo gaz czuje doslownie jakby auto falowalo tzn nie pracuje rowno tylko jakby ciagnelo i odpuszczalo.

 

dodam ze nie ma zadnych dzwinych dzwiekow spod maski, jak stoi pracuje rowno i cicho.

 

chyba pojde za twoja rada KamilOdh i zamienie pompy i zobaczymy co bedzie.

Opublikowano

SaluCK

To dziwna sprawa, a błąd jakiś nie wyskoczył po wizycie w warsztacie? Posprawdzaj dokładnie układ zapłonowy może faktycznie, któraś cewka jest luźna, albo może któraś świeca wadliwa i w którymś cylindrze nie dopala mieszanki czy coś, sam już nie wiem.

Podmień pompę i sprawdź reakcje samochodu. Jak nic się nie zmieni to jeśli masz stare świece to zamontuj je z powrotem.

Gorzej jak po założeniu starych świec i pompy nadal będzie to samo, wtedy będzie łamigłówka.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

witam ponownie

 

wiec cewki sprawdzone siedza tam gdzie powinny wiec to nie one, pompa tez nie. teraz mysle nad tymi swiecami, tylko jake je sprawdzic? kupic jedna nowa i podmieniac pojedyncza i probowac co oczywisce jest cholernie czasochlonne. jeszcze mysle zeby podpiac pod komputer i zobaczyc co jest grane chociaz po rozmowie z mechanikiem stwierdzil ze to raczej nic nie wyjdzie jak nawet swieca nie dopala.

 

tak wogole ostatnio pojechalem za miasto aby go troche na wysokich obrotach pomeczyc i troszke mociej wykorzystac i kurcze ciagnie jak trzeba wogole nie ma zadnych objawow czegokolwiek. sam nie wiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.