Skocz do zawartości

[E39] 528i - Co i jak z klimą i wentylatorem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie

Prześledziłem forum pod tym kontem i nadal nie mam jednoznacznej odpowiedzi na moje pytania... Oto one:

1. Na zewnątrz 25 stopni. Włączam klimatronik i ustawiam na 20 stopni AUTO (BEZ włączonej "śnieżynki" na panelu klimatronika). Wieje chłodem, ale czy schłodzi samochód do 20 stopni bez włączenia "śnieżynki" i 25 stopniami na zewnątrz?

2. Włączam "śnieżynkę" i zaczyna lecieć zimne powietrze. Cały czas. Czy to oznacza, że po prostu będzie wiało zimnem bez względu na ustawienia AUTO klimatronika? A może to właśnie "śnieżynka" daje klimatronikowi przy opcji AUTO dodatkowy chłodek, a u mnie coś nie działa i ciągle chłodzi jak głupie?

3. Czy po włączeniu "śnieżynki" powinien się od razu załączyć wentylator klimatyzacji (ten wielki wiatrak między nerkami, a chłodnicą)? U mnie od kiedy się tym zainteresowałem nie widziałem go jeszcze, żeby się obracał (patykiem daje radę go ruszyć, choć stawia lekki opór)... Dodam, że zimne wieje jak trzeba, a temperatura samochodu (po wymianie termostatu) cały czas w pionie i o milimetr nawet nie drgnie, nieważne czy jadę, czy stoję w korku, ani jak długo śnieżynka jest wciśnięta (mój rekord to coś ok. pół godziny w trasie, a później mi się zimno zrobiło i wyłączyłem :mrgreen: ). A może wentylator klimy powinien się włączać tylko w tedy, kiedy układ się zagrzeje i trzeba dodatkowo go schłodzić (coś jak visko), a ja po prostu jeszcze tak go nie styrałem?

Będę wdzięczny za info, czy tak ma być, czy trzeba znowu odwiedzić warsztat :|

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Cześć NewSerwer ja ci powiem tak z wentylatorem raczej coś masz nie tak-u mnie wsiadam do buni silnik zimny, na zewnątrz 25st,odplam wóz i włączm klime bo ciepło.Samochód chodzi jakieś 5 min i włącza się śmigło ale nie na najszybszy bieg,sądze ze 1 lub 2 ale nie 3,trzy się włącza jak silnik jest rozgrzany i stoje gdzieś.Wentylator nie traktuj patykiem :lol: ,sprubój jakoś delikatniej,nie powinien stawiać oporu.Jeżeli cięzko chodzi to znak że magnesy w środku wentylatora puściły-a to żle(sporo zabawy,ale naprawialne)

AD x Jeżeli chodzi o te śnieżynki nie śnieżynki,to wygląda to tak że ja zawsze jak jade dalej właczm AUTO i płatek,fakt wieje chłodem ale podciągam o 3-4st do góry i jest lepiej.Latem nie wyłączam śnieżynki,według instr. i mojej obserwacji kompresor nie zawsze chłodzi(chodzi)załącza i przestaje--zależy ile musi schłodzić.Temat prawde mówiąc studnia i dużo do sprawdzania.Po pierwsze musisz sprawdzić wentylator.Potem pomyślimy-jeżeli chodzi??Przypomne sobie stosowne linki,gdzieś je mam bo piłowałem ten temat.POzdr

PS jak z czujnikiem temp zewnętrznej??to też ważne,bo daje znać wentylatorowi

Opublikowano

Czujnik temp zewnętrznej pokazuje raczej faktyczne dane. Co prawda w korku temperatura zewnętrzna podnosi się, ale jak z przodu nikt mi nie dymi z wydechu to znowu spada. Z moich obserwacji wynika, że trochę od siebie dodaje, ale to nie zamiennik, który pokazywał mi losowe wartości :roll: .

Muszę ten wentylator dobrze sprawdzić. Jak padł, to co konkretnie może nabroic?

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Czujnik temp zewnetrznej wbrew powszechnej opinii nie ma nic wspolnego z klima. Wentylator sprawdzisz wg tej instrukcji http://oporniki.bbs.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4 mozliwe ze padly opornice, jesli silnik, to tez masz tam instrukcje naprawy. Wentylator zaraz po wlaczeniu powinien krecic sie przez sekunde. Oporos kogosc zeby wlaczyl i obserwuj przez nerki.

 

Co do samej obslugi klimatronika, to guzik auto reguluje tylko obroty dmuchawy. Temp ustaw 20-22 stopnie, kratki przekrec tak, zeby nie dmuchaly prosto na twarz, szyje czy klatke piersiowa. Ja zawsze przed koncem jazdy wylaczam i zamykam obieg, zeby temp sie troche wyrownala. Mniejszy szok przy wysiadaniu- niestety klima potrafi doprowadzic do przeziebienia a nawet powiklan.

 

Zacznij od sprawdzenia wentylatora na krotko, choc jesli czujesz wyrazny opor, zwykle tylko w jednym miejscu to obstawiam na odklejone magnesy.

Opublikowano

theded, dziękuje za wyczerpujące info. Sprawdze w najbliższym czasie jak to u mnie wygląda i ewentualnie skorzystam z Twojej oferty.

Dzięki i pozdrawiam.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Wentylator podobno działa. Sprawdzony. Wymienilem tarcze i klocki z przodu.

Padł mi miech z prawej strony z tylu z nivo.

Ktoś chce bunke w super stanie poza jednym miechem nivo? Sprzedam okazyjnie...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale ty to masz naprawdę pecha.Już dawno radziłem sprzedac to w ....diabły,a nie tylko kasę pakujesz i nic z tego nie masz i gdzie tu przyjemność z jazdy?

Napraw i nie narzekaj jak stara baba. :duh: Ostatnio kolega chciał sprzedac TDSa w rewelacyjnym stanie, bo puscil mu oring przy podstawie filtra oleju. Twierdził ze stracił zaufanie do tego auta. Prześpij się z tym to Ci [bAD] przejdzie :)

To chyba ten sen musiał by byc bardzo,bardzo długi,a co do zaufania do tego auta to ja na miejscu kolegi już dawno bym stracił po takich przejściach.

A już cieszył się w którymś poście,że przejeździł dwa tygodnie bez awarii i przejedzie jeszcze kolejne dwa,no cóż nie udało się.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Cichy525, to nie do końca tak. Samochód wyprowadziłem i nastawiłem się, że jest OK. Wczoraj wymieniłem klocki i tarcze z przodu (kierownica zaczęło mi telepać podczas hamowania) i zadowolony ruszyłem do domu, bo samochód Tip-Top. Zrobiłem 200 metrów i PFFFFFFFFFFFFFFF! Samochód leży z prawej strony. Znowu miech + wymiana 900 PLN i to w chwili, kiedy NA PRAWDĘ BYŁO DOBRZE! Dzien wcześniej wymyłem, odkurzyłem, zatankowałem i browarek za zdrowie wypiłem...

Znam stan samochodu, wiem że jest wyprowadzony i dobry, nic nie jest zaniedbane, ale po prostu wczoraj coś pękło we mnie. Ktoś, kto go kupi będzie miał już pierdoły jakies do roboty, a mnie już lepsza połowa nie chce widziec na oczy...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.