Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

gdy włącze klime to czuje jak drży karoseria , gdy klima nie włączona jest ok

 

drgania czuć na postoju tylko

w czasie jazdy nie

 

czy to jest normalne że tak sie dzieje ? (podejrzewam że nie )

Opublikowano (edytowane)
drży albo od sprężarki ,albo od wiatraka

posprawdzaj czy nie ma luzów

 

chodzi Ci o wiatrak na chłodnicy ?

jutro sprawdze sprężarke

 

 

a czy to może mieć coś wspólnego z silniczkiem krokowym ?

on chyba powinien regulować obroty

Edytowane przez hazarr
Opublikowano
Winne jest źle wyważone, lub krzywe śmigło wentylatora zamontowanego na chłodnicy klimatyzacji. Przeważnie kiedy wentylator pracuje na pierwszym biegu to wibracje są prawie niewyczuwalne. Możliwe że uszkodzona jest opornica pierwszego biegu i wentylator zaczyna pracować od razu na drugim.
Opublikowano
drży albo od sprężarki ,albo od wiatraka

posprawdzaj czy nie ma luzów

 

chodzi Ci o wiatrak na chłodnicy ?

jutro sprawdze sprężarke

 

 

a czy to może mieć coś wspólnego z silniczkiem krokowym ?

on chyba powinien regulować obroty

możesz mieć rację,bo przy załączaniu klimy silnik podnosi trochę obroty

Opublikowano
Tak. Działa razem ze sprężarką.

 

 

u mnie sie nie załącza po włączeniu klimy :cry2:

 

gdzie szukać przyczyny tego że sie nie załącza

Opublikowano
Tak. Działa razem ze sprężarką.

 

 

u mnie sie nie załącza po włączeniu klimy :cry2:

 

gdzie szukać przyczyny tego że sie nie załącza

Bezpieczniki, przekaźniki, kable, zaśniedziałe łączenia na kostkach, sam wentylator - może padł.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
Wentylator jest dwubiegowy. Często siada opornica pierwszego biegu. Najprościej sprawdzić jego działanie poprzez złącze czujnika temperatury. Jest on zamontowany z boku chłodnicy wody, po stronie pasażera. Do czujnika idą 3 kable. Jeden, chyba jest brązowy, to masa. Pozostałe dwa odpowiedzialne są za poszczególne biegi. Wypnij wtyczkę i przy włączonym zapłonie mostkuj brązowy kabel raz z jednym, a raz z drugim z pozostałych kabli. Jeżeli żaden bieg nie zadziała to musisz zdjąć osłonę pod silnikiem i dostać się do kostki zasilającej wentylator. Spróbuj uruchomić go podłączając na krótko.
Opublikowano
O ile kolega ma wiatrak od chłodnicy klimy, a nie jeden elektryczny i od klimy i od silnika, bo tego nie napisał jak to u niego jest.
Opublikowano

Właściwie chodziło mi o tą opornicę, u mnie opornica(była bo właśnie ją "trafiło") jest przy wiatraku(na obudowie wiatraka). Okazało się, że to w niej obwód został przerwany.

Zatem, jeśli hazarr masz jeden wiatrak i taki właśnie opornik(aluminiowa walcowata rurka), to mogę nasmarować jakiś poglądowy rysunek co w niej się znajduje bo ją rozprułem i jeśli do opornika prąd dochodzi to może taki rysunek byłby pomocny, osobiście usunąłem opornik a przewody spiąłem na krótko i wiatrak załącza ale na drugim biegu. Jeśli ktoś zna się na elektryce to może wiedziałby czy da się jakoś ten opornik zastąpić jakimś innym opornikiem lub innym wynalazkiem.

Chyba, że ta rurka-opornik to taki czujnik o którym pawelj5 piszesz tylko w innym wydaniu.

Opublikowano

mam dwa wentylatory

jutro postaram sie tym zająć i zrobie jak jak kolega pawelj5 napisał

zobaczymy jakie będą efekty

Opublikowano
Wentylator jest dwubiegowy. Często siada opornica pierwszego biegu. Najprościej sprawdzić jego działanie poprzez złącze czujnika temperatury. Jest on zamontowany z boku chłodnicy wody, po stronie pasażera. Do czujnika idą 3 kable. Jeden, chyba jest brązowy, to masa. Pozostałe dwa odpowiedzialne są za poszczególne biegi. Wypnij wtyczkę i przy włączonym zapłonie mostkuj brązowy kabel raz z jednym, a raz z drugim z pozostałych kabli. Jeżeli żaden bieg nie zadziała to musisz zdjąć osłonę pod silnikiem i dostać się do kostki zasilającej wentylator. Spróbuj uruchomić go podłączając na krótko.

 

 

 

zrobiłem tak jak pisałeś i działa tylko jeden bieg

 

czyli co teraz ?

nowy wiatrak czy da sie jakos tego reanimować

Opublikowano

Kolego Pawelj5 czy klimatronic ma działać tak samo tzn po załączeniu śnieżynki wentylator ma się zalączać na pierwszy bieg.

 

U mnie wentylator nie dziła czały czas. Załącza się co jakiś czas i nie zauważyłem dwóch prędkości obrotowych wentylatora

 

Jak usterka pierwszego biegu wpływa na działanie klimy. U mnie chłodzi.

Opublikowano
Niestety nie wiem jak to wygląda w przypadku klimatronika, jednak sposób w jaki działa klimatyzacja wymaga aby skraplacz miał chłodzenie, dlatego myślę że w tym systemie również wentylator powinien włączać się razem ze sprężarką. Możliwe że u Ciebie uszkodzony bieg pierwszy powoduje wzrost ciśnienia w układzie i w efekcie start drugiego biegu. Dlatego brak synchronizacji załączania sprężarka-wentylator. Sprawdź jego działanie w sposób który opisany jest wyżej.
Opublikowano

Poprawka.

Wcześniej musiałem niedokładnie się przyglądać. Rzeczywiście po włączeniu klimy startuje wentylator - czyli I bieg działa. Pytanie teraz czy drugi bieg się włącza :D

 

Kolego hazarr jak spraedzałeś u siebie tym sposobem z kostką i trzema przewodami to musiałeś na krótko kostke zasilającą wentylator spinać, czy wastarczył tylko zapłon?

Opublikowano
Poprawka.

Wcześniej musiałem niedokładnie się przyglądać. Rzeczywiście po włączeniu klimy startuje wentylator - czyli I bieg działa. Pytanie teraz czy drugi bieg się włącza :D

 

Kolego hazarr jak spraedzałeś u siebie tym sposobem z kostką i trzema przewodami to musiałeś na krótko kostke zasilającą wentylator spinać, czy wastarczył tylko zapłon?

 

 

zapłon tylko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.