Skocz do zawartości

Stuki podczas wciskania i puszczania hamulca 530d automat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów. Mój problem polega na tym, że podejrzewałem iż mam jakieś luz w okolicy zacisków hamulcowych gdyż podczas wciskania hamulca pojawia sie pojedyńcze stuknięcie. Jednak dziś na odpalonym silniku i na pozycji skrzyni P również mimo delikatnego naciskania pedału hamulca natrafia się na moment, w którym pojawia się takowe stuknięcie i ponownie podczas puszczania (wyczuwalne nawet na lewarku) dlatego obstawiam coś w skrzyni biegów. Pewnie jakaś blokada elektromagnes czy cos? tylko dlaczego podczas jazdy też ma to miejsce.

Ponadto podczas jazdy na nierównościach slychac jakby terkotanie (takie jak przy wybitych łącznikach stabilizatora) tylko po wcisnieciu hamulca one ustaje..

Próbuje jakoś łączyć te tematy ze sobą ---ktoś miał podobne doświadczenia?

 

dodam że są nowe tuleje wahaczy i nowe łączniki stabilizatora a skrzynia poza tym pracuje bardzo dobrze jedynie te stuki o których mowa (o ile dotyczy to skrzyni)

Opublikowano

Sprawdź w jakim stanie masz gumowy łącznik między skrzynią biegów a wałem napędowym. Jak są luzy na tych śrubach/tulejach w gumie to się różne stuki pojawiają.

Pzdr.

Opublikowano
no sprawdzić nie zaszkodzi tylko jaki związek miałoby to z wciskaniem hamulca.....nawet jak jade z prędkoscia 5km/h po rownym asfalcie gdy bede wciskal i puszczal hamulec slysze stukanie
Opublikowano

A czy to stukanie to jest takie, że stuka Ci kilka razy czy słyszysz pojedynczy stuk - taki głuchy? Czy jest to bardziej metaliczne? Jeśli pojedynczy, głuchy stuk to związek z tym łącznikiem gumowym może być jak największy z tego względu, że guma ta ma "zmiekczać" różnice obrotowe między skrzynią biegów/silnikiem a wałem napędowym i kołami. Jak jedziesz z obojętnie jakim tempem to jeśli naciskasz hamulce to koła tylne oraz wał zaczynają zwalniać, podczas gdy silnik ze skrzynią biegów swoją bezwładnością obrotową mają jeszcze tendencję chwilową do utrzymywania danej prędkości. Sprawny łącznik amortyzuje właśnie te chwilowe różnice obrotowe między tymi elementami. W łączniku tym jest 6 tulei metalowych zawulkanizowanych w gumie. Przez tuleje te idą śruby mocujące wał ze skrzynią poprzez łącznik. Wystarczy, że na tych tulejach masz już lekki luz i przy każdym, nawet najmniejszym puszczeniu gazu, naciśnięciu hamulca (czyli sytuacji kiedy zmienia się moment obrotowy między silnikiem/skrzynią oraz wałem napędowym z kołami) będziesz miał stuk głuchy - to właśnie te tuleje metalowe walą w tej gumie.

Pzdr.

Opublikowano

raczej nie...to jest metaliczny stuk bez wzgledu czy jade 5km/h czy 40 i czy lekko pocisne czy tez ostro dam po hakach.. znam dosc dobrze dzwieki idace od napedu i czesciej maja miejsce przy dodawaniu i puszczaniu gazu kiedy faktycznie ida jakies naprezenia ale to nie to...

tak jak pytasz stuki przy wciskaniu sa pojedyncze natomiast inny objaw to tak jak pisalem gdy jade np po jakims bruku czy betonce to cos wyraźnie terkocze jakby w zawieszeniu ale wystarczy ze np wcisne hamulca (jednoczesnie dajac gazu aby nie zwalniac) to ustaje to terkotanie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie uporałem się z tym jeszcze a dodam, że to jest bardzo slyszalne przy otwartym oknie stukniecie - poprostu jadac nawet okolo 20km/h podczas wciskania hamulca natrafia sie na moment, w którym jakby ktos mloteczkiem udezyl. czy moze miec to związek z automatem? bo jesli czysto z ukladem hamulcowym to co to takiego moze byc - mial ktos podobny z was przypadek???
Opublikowano

To może jeszcze sprawdź elementy zawieszenia, drążki kierownicze itp. Jak są luzy na tulejach/wahaczach to przy hamowaniu właśnie i dodawaniu gazu gdzie jest zmiana przeciążenia, takie poluzowane elementy lubią stukać.

Pzdr.

  • 2 lata później...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

Stuki podczas wciskania hamulca pochodzą z gumek przy cylinderkach w zacisku hamulcowym. Miałem tak najpierw od strony pasażera, na stacji kontroli nie mogli pomóc (ciężko było dojść skąd wychodził dźwięk). W tej gumce jest blaszka która rdzewieje i pęka a później wydaje specyficzny dźwięk podczas hamowania. A miesiąc temu wymieniałem od strony kierowcy, tak samo stukało. Pozdrawiam :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.