Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

przy próbie wymiany klocków hamulcowych tarczy przód, zauważyłem, że mechanik, którym mi poprzednio wymieniał klocki wyrobił mi śrubę prowadząca zacisku, tzn wyrobione jest jej miejsce gdzie wchodzi imbus 7mm.

Chodzi mi o część nr 6 na poniższej grafice

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTk3MzkyX3A=.png

 

Pytanie - czy ktoś z kolegów miał podobny/taki sam problem z tą śrubą? Czy jest jakieś rozwiązanie jak ją wykręcić? Dospawać coś do niej, uciąć w połowie (czy się da? bo wiem że jest to b.twarda stal), czy trzeba będzie ściągać cały zacisk? Czy ewentualnie można tą śrubę w innym miejscu złapać jakimś narzędziem (jej kawałek widać pomiędzy częściami zacisku) ?

 

Proszę o rady bo niedługo będę blachą hamował ;)

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano

ok, chyba będę musiał poszukać kogoś ze spawarką. dzięki

 

jeszcze tylko chciałem się zapytać - czy taka śruba z tylnego zacisku z wersji coupe jest taka sama jak z przedniego zacisku sedan? Lub czy ewentualnie taka śruba będzie pasowała z np bmw 5 (e34) do mojej e36?

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
Nie polecam spawania, bo wypalisz gumową tuleję prowadzącą nr 12. Spróbuj odkręcić śruby nr 3 i zdemontuj cały zacisk razem z jarzmem. Zdemontowanie kompletnego zacisku umożliwi maksymalne przesunięcie zacisku względem jarzma, co spowoduje odsłonięcie śruby nr 6 w stopniu umożliwiającym jej złapanie. Zaciśnij śrubę nr 6 w imadle i kręć zaciskiem. Musi puścić.
Opublikowano

Możesz jeszcze na samochodzie spróbować nabić inny klucz. Może o jeden rozmiar większy imbus albo torxa, który tam ładnie się nabije i będziesz trzymał.

Co do śrub czy są takie same sprawdź ich numery w ETK.

Opublikowano
Dzięki koledzy - najbardziej pasuje mi odpowiedź pawelj5. Czyli rozumiem że ta śruba nie trzyma niczego a służy tylko jako "prowadnica" dla zacisku? Rozumiem że jak zdemontuje cały zacisk to po prostu go zsunę w tych śrub?
Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
Całkiem nie zsuniesz, bo nie pozwoli na to konstrukcja jarzma. Problem z zamontowanym zaciskiem polega na tym że klocek i tarcza uniemożliwiają przesunięcie zacisku wobec jarzma na tyle aby chwycić mocno śrubę. Po wyciągnięciu z auta uzyskasz dostęp.
Opublikowano
Całkiem nie zsuniesz, bo nie pozwoli na to konstrukcja jarzma. Problem z zamontowanym zaciskiem polega na tym że klocek i tarcza uniemożliwiają przesunięcie zacisku wobec jarzma na tyle aby chwycić mocno śrubę. Po wyciągnięciu z auta uzyskasz dostęp.

 

pawelj5, :cool2: wielkie dzięki. Piwsko Ci się należy jak nic. Zdjąłem cały zacisk razem z jarzmem z tarczy i wtedy po prostu zacisk zszedł z tych śrub, następnie złapałem tą śrubę w imadło i wykręciłem - choć muszę przyznać, że musiałem użyć młotka 5kg do zaciśnięcia imadła żeby się śruba w nim nie kręciła :wink:

 

PS. ten numer z wbiciem śrubokręta mnie rozbawił do łez :duh: :duh: :duh: :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
smiejcie sie, duzo razy nabijalem srubokretem srube krzyzakowa, ktora byla zjechana plaskim srubokretem i odkredcalem bez porblemu.
Opublikowano
smiejcie sie, duzo razy nabijalem srubokretem srube krzyzakowa, ktora byla zjechana plaskim srubokretem i odkredcalem bez porblemu.

Fakt można ale chyba nigdy nie odkręcałeś śrub w zaciskach itp. gdzie śruby są zapieczone, ja żeby odkręcić taką śrubę potrzebuję nagrzać ją do czerwoności palnikiem.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano

Jest taki gadżet zwący się "wkrętak udarowy" - ciekawy patent do tego typu problemów. "Pobija" i luzuje śrubę, a zarazem wykręca.

 

Ostatnio w tylnym bębnie miałem zjechaną śrubę do tego stopnia, że otwór był okrągły. Pomogło "wyrzeźbienie" punktakiem dwóch rowków na płaski śrubokręt. Potem penetracja chemiczna i pobijając wkrętak i jednocześnie wykręcając, śruba poszła bez problemów.

 

 

Jeszcze w formie ciekawostki, ostatnio się dowiedziałem, że fajnym patentem do penetracji zapieczonych śrub jest... płyn hamulcowy. Sprawdzone w powyższym przypadku - działa.

Opublikowano
A tak w ogóle to niektórzy nie wiedzą o czym sie tu pisze . Piszemy tu o prowadnicy zacisku hamulcowego a nie o śrubce króra trzyma tarczę do piasty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.