Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

ostatnio się nad tym zastanawiałem.

dosyć ciężko (w porównaniu do innych samochodów, np. legacy czy outlander) chodzi mi kierownica w e90, niby fajnie - tak sportowo :)

ale czasem jednak męczy i tu się zastanawiam czy to jest jedynie kwestia przeprogramowania/zmiany ustawień komputera/pompy wspomagania itp. ?

samochód raczej sprawny, mam go od 2 lat i zawsze tak było. był w między czasie kilka razy w ASO i w innych serwisach i nikt nie mówił że kierownica 'źle chodzi'.

 

a jak Wy macie w e90 ?

Opublikowano
Popieram, widzisz zalety po paru godzinach jazdy, jak nie musisz kiery kurczowo trzymać :) , a poza tym kierownica "trzyma" kierunek i drobne nierówności jezdni nie wyrywają ci jej z rąk :)
Pozdrowienia od lenia
Opublikowano

ee...nie zrozumiałem o co chodzi :)

ktoś mi wymieni zalety? sam widzę jedną - jest 'sportowo', ale jednak czasem to męczy.

 

no i niestety przez to muszę ją mocno trzymać, na moich oponach 225/45/17 z przodu straszne rzuca na koleinach i przy zmianie pasa jednak trzeba mocno kierę trzymać (wyrywa się :) )

Opublikowano
ee...nie zrozumiałem o co chodzi :)

ktoś mi wymieni zalety? sam widzę jedną - jest 'sportowo', ale jednak czasem to męczy.

 

no i niestety przez to muszę ją mocno trzymać, na moich oponach 225/45/17 z przodu straszne rzuca na koleinach i przy zmianie pasa jednak trzeba mocno kierę trzymać (wyrywa się :) )

 

odnosnie wyrywania kierownicy w koleinach to u mnie jest to wyjątkowo mało odczuwalne, może masz coś nie tak z geometrią, kiedy ustawiałeś?

Opublikowano

geometria przez te 2 lata była 2 razy w ASO sprawdzana i było ok.

na zimowych (205/55/16) znacznie mniej wyrywa, więc to jasne dla mnie, że moje letnie opony (225/45/17) to potęgują (nie pamiętam już jaki ET mają, ale raczej odpowiedni dla e90)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW, jak i inne auta ze standardowym, hydraulicznym wspomaganiem kierownicy są bardzo wrażliwe na koleiny. Tę dolegliwość leczy bezbłędnie servotronic...jest to dla mnie jeden z najważniejszych elementów wyposażenie mojego auta. Przód 225/40/18 tył 255/35/18 i koleiny nie istnieją! Puszczam kierownicę i auto nawet nie drgnie. Polecam tę opcję każdemu :cool2:
Opublikowano

no ok, ale tu mi chodzi o siłę wspomagania.

w innych samochodach na postoju mogę obrócić kierownicę jednym palcem, w moim byłoby już trudno (dałoby się to zrobić, ale niezwykle ciężko

Opublikowano

na wyrywanie kierownicy jest prosta metoda - pojeździj tydzień w miarę mocnym FWD a od razu przestaniesz narzekać na bmw :mrgreen:

 

Wspomaganie na parkingu działa opornie i nic nie zmienisz. Plus taki że wyrabia bardzo dobry nawyk trzymania/krecenia kierownicy dwoma rękoma

Opublikowano
... Tę dolegliwość leczy bezbłędnie servotronic...jest to dla mnie jeden z najważniejszych elementów wyposażenie mojego auta. ..

servotronic czy aktywny układ kierowniczy :?:

 

servotronic: zależność siły wspomagania od prędkosci pojazdu ...

 

aktywny układ kierowniczy: zależność siły wspomagania od prędkosci pojazdu jak również kąta skrętu kierownicy od kąta skrętu kół, zmiany płynne, przy prędkosci zbliżonej do ~0 różnica w obrocie koła kerownicy od pełnego skrętu w jedną strone do maskymalnego obrotu w drugą stronę troche ponad jeden obrót kierownicy, do 120km/h idzie łatwiej i mocniej skręca, powyżej 120km/h idzie ciężej/mniej skręca niż bez układu

 

aktywny układ kierowniczy jest montowany jako opcja dla motorów od 3.0 w górę z napędem tylko na jedą oś...

servotronic dla mniejszych motorów oraz x-drive...

 

uważam podobnie jak houek, że aktywny układ kierowniczy jest to jedno z ważniejszych doposażeń mojego auta...

 

jako ciekawostka z odpowiednika audi, czyli seria A4/5, servotronic jest seryjny w wszystkich modelach (u nas niestety nie :cry2: ) ale jako opcję aktywny układ kerowniczy można zamówić tylko do grupy S/RS....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Ja również mam 225/45/17 z przodu, nie mam servotronica i też mi "ciężko" chodzi kierownica - kwestia przyzwyczajenia. Jak wsiadam do Captivy teścia to przy pierwszym zamachu mi ręka spada z kierownicy bo nie znajduje żadnego oporu...

 

Jeśli uważasz, że w e90 ciasno chodzi kierownica to mogę Ci dać się przejechać Patrolem, w którym mi wyciekł cały płyn z przekładni kierowniczej, auto waży prawie 2,5t, a kapcie ma szerokie na 320mm... Wierz mi, że tu dopiero się trudno kręci :-)

Opublikowano

różne marki mają różne wspomagania, elektryczne, hydrauliczne, rózne uklady kierownicze i zawieszenie.

 

generalnie w BMW kierownica chodzi cieżej niż w innych autach, ale po prostu taki urok i kwestia przyzwyczajenia

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

jako ciekawostka z odpowiednika audi, czyli seria A4/5, servotronic jest seryjny w wszystkich modelach

nie jest prawda co piszesz. Tyczy sie to moze modeli 2011 ale A4 wychodzilo od 2008 i tam Servotronic byl opcjonalny .

 

pozdrawiam.

Opublikowano

sorrki, za wprowadzenie w błąd,

 

podaną informację otrzymałem od AUDI Polska, dotyczy ona "nowych" modeli A4/5 sprzedawanych w Polsce...

 

nie mam pojęcia czy servotronic był montowany seryjnie w 2010r lub wcześniej, nie mam też pojęcia jak to wygląda w innych krajach...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

AO :cool2: , Interesowalem sie B8, bo mialem ochote takie przytulic ale potem przejechalem sie 3er i wybralem to . Mimo iz jak zaznaczyl autor watku kiera chodzi ciezko , to bylo moje pierwsze zdziwienie .

Teraz mi sie ta kiera podoba jest stabilnie jest pewnie , jest natychmiastowa reakcja - bardziej bezposrednie przelozenie , czuc wszystko co sie dzieje pod kolami - mi sie ztym genialnie jezdzi . Oczywiscie do momentu kolein ..ale tu to albo 205 albo 245 ...albo najlepsza opcja z mozliwych czyli aktywna kierownica , niestety ta sie pojawila chyba od 2007/08 ?

Opublikowano

nie mam pojęcia od kiedy można zamawiać AS w naszych "3" ...

 

wiem, że do "dobrego" szybko się przyzwyczajasz a w drugą strone to już ciężej ...

 

większość z forumowiczów to mężczyźni więc z wspomaganiem czy bez dadzą sobie radę (powinni dać :wink: ) ale jak auto ma używać kobieta i dodatkowo po mieście to seryjny układ jest beznadziejny, z drugiej strony BMW dla kobiety też jest raczej słabym wyborem (bazuję na swojej żonie, która zimą 2006/2007 moją "1" i z włączonym DSC zrobiła takiego bąka, że :mad2: musiałem jej kupić SUVa a "1" sprzedać :cry2: , nie, że rozbite ale zbyt niebezpieczne...)

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.