Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich.

 

Martwi mnie wiek i możliwość występowania korozji.

Na co radzilibyście zwrócić uwagę przy ewentualnych oględzinach auta?

W e39 w tym wieku i tej cenie to nie ma czegos takiego jak mozliwosc występowania korozji, tylko pewność występowania korozji. Dlatego przy oględzinach najpierw zwróc uwage na rdze, e39 ma kilka newralgicznych miejsc w których ostro gnije.

Chyba ze przyjechał dopiero co z Włoch czy Hiszpanii, ale to rzadkosc.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po kilku miesiącach nieobecności wróciłem na forum z kolejnym kłopotem :wink:

 

Pod koniec zeszłego roku zacząłem rozglądać się za BMW e39 w benzynie. Docelowo samochód miał być kupiony "goły" i na własną rękę chciałem założyć gaz. Minęło te kilka mc, przez myśl poważnie przewinęło mi się kilka autek (Passat b6, audi a6, audi a4, bmw e46 no i e39). Teraz siadam na poważnie szukać samochodu, zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Grono potencjalnych aut zawęziłem do 2 modeli i 4 silników

- e39 530d

- e39 525d

- e39 525i

- a6c5 2.4q

 

Jak widać, o ile w audi jestem zdecydowany na jeden silnik o tyle w BMW mam gigantyczny problem... Całe życie byłem zwolennikiem benzyny i taki motor był brany pod uwagę do tej pory. Jednak usiadłem, poukładałem sobie wszystko i przemyślałem pewne sprawy. Rocznie będę robił przebieg ok 20-25kkm z czego większość w krótkich 60/80km trasach. Miasto rzadko ale rzecz nieunikniona. Niestety, wydaje mi się, że diesel będzie bardziej rozsądnym wyborem w danej chwili :cry: Po pierwsze założenie LPG do V6 lub R6 to na dzień dobry całkiem spory wydatek, a ceny LPG idą w górę i nie za bardzo kalkuluje się zwrot takiej instalacji. Po drugie przy LPG dochodzą wyższe koszty ubezpieczenia i przeglądów + problem z wjazdem na parking podziemny. Z drugiej strony boje się, że diesel może sprawić niespodziankę w postaci drogiej awarii co jest mniej prawdopodobne z PB... :mad2: Mam wrażenie, że diesla można kupić taniej, a na pewno jest znacznie znacznie większy wybór na rynku. Na dzień dobry, różnicę z ceny + koszt LPG mógłbym zainwestować w ewentualną "prewencyjną" ingerencję w diesla ale czy ma to sens?

 

Czy waszym zdaniem wybór jednostki ON w tym przypadku to lepszy pomysł od benzyny? Muszę otrzymać kilka uzasadnionych porad i zacząć szukać tego jedynego egzemplarza zamiast przeglądać całe rynki...

Opublikowano
Szukaj 2.5 pb albo 2.8 jeżeli masz troche wiecej $$ bo przy tym przebiegu rocznym diesel(awarie i normalny serwis) nie opłaci sie.Typowe rzeczy po zakupie jak termostaty paski itp to na dzien dobry w każdym aucie można wliczać z tym żę w pb na tym sie kończy,a ON jednak może zrobić niespodziankę np wtryskiwaczem który za regeneracje 450zł sztuka trzeba liczyć.Dynamika przy 2.5pb (170/192) jest ok a spalanie na trasie bardzo znośne,no chyba że masz pedał w podłodze w co wątpie.A pomijając inne rzeczy/dylematy diesel benzyna,rzędowa szóstka od bmw w pb to jednak bardzo przyjemna rzecz dla duszy :D
Opublikowano

Idą do góry? Jak każde paliwa a przy przebiegu ok 25tys instalacja zwróci się szybko.

 

Diesel niech pali w trasie 8on a benzyna 11lpg. Różnica jest spora jeśli się dużo jeździ. Benzyniak jest tańszy w eksploatacji.

Opublikowano

No wszystko idzie w górę, ale nie tak znacząco jak LPG które już zdrożało o dobre 60/70gr ;) przy takich przebiegach zwrot instalacji to jakieś 2 lata, może nawet więcej biorąc pod uwagę tendencję zwyżkową, obsługę instalacji i przebieg do 25tyś.

Co do spalania w trasie to kolega ma diesla 525d w automacie. Na trasie 700km, autostrady + drogi szybkiego ruchu gdzie prędkości wahają się od 120 do 200km/h spalanie wchodzi mu 8l przy 5 osobach i pełnym bagażniku. Ja takich prędkości na co dzień nie mam gdzie rozwijać, a jeździć będę sam lub w 2 osoby. Także oszczędność wychodzi mi 5zł na 100km przy LPG jeśli dobrze policzyłem :wink:

Dlatego zastanawiam się czy nie lepiej wziąć diesla (których jest więcej do wyboru), a pieniądze przeznaczone na zagazowanie włożyć w ewentualną regenerację wtrysków, turbinę, sprzęgło i dwumasę lub inną bolączkę silników ON.

 

Kompletnie nei jestem fanem ON, ale wybór wydaje się rozsądniejszy :cry:

Opublikowano

Ceny LPG jak i pozostałych paliw cały czas są korzystne z jednej bądź drugiej strony. W lato gaz był po 1.5zl

 

Czesci do diesla, są, droższe. Dla, diesla duzo nie robi czy zaladowany czy nie bo ma bardzo wysoki moment. No i spalanie jest normalne 8l ale nie przy 200km/h. Wtedy auto pali powyżej 10l. Jadąc spokojnie też zejdzie się bez problemu z tych 8l.

 

Sam wybierz ale widzę że wybrałeś diesla i chciałeś tylko potwierdzenia :cool2:

Opublikowano

:duh: Dzięki za pomoc, może ktoś jeszcze wypowie się na temat ;)

 

P.S. Nie wybrałem diesla. Jest to opcja moim zdaniem najkorzystniejsza co nie znaczy, że się do niej skłaniam :roll:

Opublikowano

Bo pytasz się co będzie najtańsze to pisze. Weź 2 e39 z tego samego rocznika z podobnym wyposażeniem. Za diesla dobre kilka tys zapłacisz więcej. Mówię o egzemplarzach w ładnym stanie. Za to masz kasę na instalację i jeszcze spokojnie zostanie na pakiet start. Na ubezpieczeniu OC nie masz zwyzek przez LPG. Przegląd jest droższy który zwróci ci się po kilku tankowaniach. Nie wspominając o częściach do diesla które mogą pochłonąć tysiące zł. Wiadomo że wersję benzynowa również trzeba serwisowa, ale pytasz gdzie będzie taniej.

 

Serwis, kupno i spalanie wychodzi taniej w wersji benzynowej pod warunkiem że znajdzie się zadbany egzemplarz

Opublikowano

Hey,

Dołączyłem właśnie do grona osób która mocno zainteresowana jest zakupem E39 w poliftowej wersji, najlepiej 530i lub wyżej w V8. W związku z tym że jestem dość niecierpliwy i ciezko ogarnąć mi wielowątkowość forum prosiłbym o inny rodzaj pomocy. Będąc konkretnym poszukuje kogoś w regionie łódzkim kto poświeciłby mi godzinkę i spotkał się oko w oko w celu zgłębienia wiedzy nt E39. W zmian proponuje nagranie takiego spotkania, mała obróbkę i wrzucenie tego do sieci aby inni w równie prosty sposób mogli zgłębić tajemniki, które mnie interesują. Gwiazdą filmu byłaby oczywiście Twoje E39 a nie ja (Ty jak chcesz :)) Zainteresowanych tematem proszę o kontakt.

 

Pozdrawiam i witam witam wszystkich forumowiczów.

Opublikowano
Panowie, od razu przepraszam, bo pewnie temat był wałkowany, ale w tym temacie jest 370 stron postów :roll: i nie wiem gdzie szukać informacji o poszczególnych silnikach. Macie jakieś opinie nt. najlepszego silnika benzynowego(bo tylko benzyna mnie interesuje)?
Opublikowano
Dzień dobry wszystkim. Bardzo proszę o opinie na temat tego egzemplarza. Silnik słaby i golas ale cena mi odpowiada. Dziękuje z góry za pomoc: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-potwierdzony-w-serwisie-bmw-oryg-przebieg-165tys-zarej-klima-alusy-bbs-ID6yLzKh.html#d03c6bea07

 

Wg mnie cena to jakieś nieporozumienie. Co z tego, że niski przebieg. Ja swoją 530i kupiłem w 2013 roku za podobne pieniądze a przebiegu miałem 149 tyś.

Opublikowano
jest do wzięcia za 20k, podobne czyli z m-pakietem i skórą taniej nie znajdzie. Martwią mnie tylko paraujące lampy i opadająca tylna klapa przy mrozie. Proszę o wypowiedź co do lamp czy jest się czym martwić, bo w klapie to zawiasy do wymiany to wiem.
Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry, samochód kupiłem, uważam, że 8 z haczykiem to nie jest zła cena. Mam nadzieję, że jak wszystko zaplanowane zrobię, to nie będzie z nim problemów.

 

Od lutego do czerwca minęło trochę czasu więc dla kupujących chcę napisać kilka słów. Byłem i jestem laikiem jeśli chodzi o BMW - to moje pierwsze ale niech wszyscy wiedzą, że koszty takiego auta wcale nie są małe. Kupiłem egzemplarz nie zniszczony specjalnie ale też wcale nie tak zadbany jak się wydawało w dniu zakupu. Pierwszy szok to ubezpieczenie w moim przypadku 910,-zł za rok. Doprowadzenie autka do jako takiej sprawności trwa do dziś:

Olej i filtr 180,-

swiece 210,-

odma 110,-

paski 90,-

filtr pow. i kabinowy 120,-

dywaniki gumowe 120,-

wycieraczki szyby 120,-

naprawa modułu świateł 220,-

żarówki, klipsy 80,-

uchwyt na kubki 140,-

regulatory lamp 40,-

boczek drzwi 90,-

filtr paliwa 100,-

opony 1570,-

montarz opon 120,-

naprawa felgi 120,-

termostat i obudowa 160,-

pompa wody 180,-

nakładki na pedały nowe gumki 40,-

hamulce komplet 810,- / bez ręcznego /

łączniki przód 124,-

kierownica serce i obszycie 659,-

zbieżność 110,-

znaczek na maskę org 150,-

latarka org 127,-

gałka org 300,-

radio używane 120,-

nadkole przód 45,-

centralka na pilota z montarzem 190,-

przegląd klimy i ozonowamie 150,-

wymiana szyby – odpryski i sparciała uszczelka 550,-

uszczelka drzwi używana 110,-

olej skrzyni biegów 90,-

olej tylny most 50,-

simering i tuleja wybieraka 60,-

katalizator 530,-

sondy lambda 2x380,-

kontrola ASO, błędy, 472,-

wentylator klimy 620,-

termostat ponownie, nowy płyn i płukanie 180,-

czujnik poł. wału 400,-

klucz do dekli od felg 40,-

wymiana oleju 160,- + czujnik oleju 120,- / niestety nie działa ale na org. za 700,- brak kasy /

 

Dalej będę walczył z tym czujnikiem poziomu oleju - znalazłem Meyle za 420,-?

Czeka mnie jeszcze wgranie programu od manuala - Niemiec przerobił tylko fizycznie a nic nie zrobił z komputerem. To w najbliższy poniedziałek.

E 39 to takie autko, które na pierwszy rzut oka nie wywołuje emocji ale jak otwieram garaż rano to coraz bardziej mi się podoba.

Edytowane przez Marek3003
Pozdrawiam.
Opublikowano
Cena była 8900,-. Nie wiem skąd teraz taka cena. Może sprzedający chce utrzymać ogłoszenie bez dzwoniących albo odwrotnie? Szuka zainteresowanych? Nie mam pojęcia, ja autko kupiłem.
Pozdrawiam.
Opublikowano

Witam

Planuje kupno E39 w sedanie po lifcie tylko skrzynia manualna

I mam kilka pytań;

1. Na co zwrócić uwagę przy kupnie ? Nigdy nie miałem BMW zawsze trzymałem się Audi

2. Jakie opinie o silniku 525d ? jak on jest wyciszony widziałem tylko manuale z 5 biegówką

3. Jakie są koszty utrzymania, ceny części wysokie?

4. Nie mogę się przekonać do gazu, ma ktoś w silnikach 2.2i 2.5i 2.8i gaz i może się wypowiedzieć ?

5. Jest duża różnica w ekonomii między takim 2.5i w gazie przeciwko 2.5d ?

6. Czy samochód jest dynamiczny w benzynie z gazem ? Jechałem e60 2.5d 177KM i szczerzę mnie zdziwił na +

naprawdę się fajnie zbiera, wiem że tu w e39 trochę mniej kucyków z 2.5d ale myślę że dużej różnicy nie ma i do tego za kilka stówek w takim soft car mogą ci dodać ze 30 -40 kucy

Nie wiem jak te benzyniaki z gazem będą ciągnąć tą budę , trochę też waży

Wchodzi w grę tylko diesel albo benzyna + gaz bo w tej chwili mam trochę dojazdu do roboty i dużo km robię

Ogólnie zawsze miałem diesla i jestem skłonny dalej do ropy, ale dużo osób mówi że benzyna jest o wiele tańsza w eksploatacji i nie ma klekotu

Proszę o rady :)

Opublikowano

Kup 530D ten sam silnik co 525D tylko wiecej mocy a opłaty i spalanie praktycznie bez różnicy.

Wszystkie benzyny dobrze sobie radza z gazem 528 nie kupisz po lifcie tylko 2.5 benz 192 konie lub 3.0 231 koni jesli chodzi o zblizona pojemnosc bo jest jeszcze 2.2 ale mysle ze to za slaby silnik do tego auta a 4.4 to juz V8

 

Koszty utrzymania są ok:) bez strachu. Tylko licz sie z tym ze masz 6 cylindrow a nie 4 wiec dolicz jeszcze 2 swiece cewki 2 wtryski itd..

Opublikowano
Witam

Planuje kupno E39 w sedanie po lifcie tylko skrzynia manualna

I mam kilka pytań;

1. Na co zwrócić uwagę przy kupnie ? Nigdy nie miałem BMW zawsze trzymałem się Audi

Na rdze w typowych miejscach, prawie standard, byle by nie bylo za duzo.

2. Jakie opinie o silniku 525d ? jak on jest wyciszony widziałem tylko manuale z 5 biegówką

wiele osob poleca 530d bo mocniejszy i pali podobnie, ale to 525d czesciej wystepuje z manualem i wedlug mniej ma minimalnie lepsza kulture pracy

3. Jakie są koszty utrzymania, ceny części wysokie?

zalezy w jakim stanie kupisz, ale 5k rocznie to w e39 standard jesli chcemy miec w pelni sprawny woz.

4. Nie mogę się przekonać do gazu, ma ktoś w silnikach 2.2i 2.5i 2.8i gaz i może się wypowiedzieć ?

5. Jest duża różnica w ekonomii między takim 2.5i w gazie przeciwko 2.5d ?

spalanie to 3-4 litry, koszty utrzymania to na pewno wyzsze w ropniaku jak w przypadku kazdej marki

6. Czy samochód jest dynamiczny w benzynie z gazem ? Jechałem e60 2.5d 177KM i szczerzę mnie zdziwił na +

naprawdę się fajnie zbiera, wiem że tu w e39 trochę mniej kucyków z 2.5d ale myślę że dużej różnicy nie ma i do tego za kilka stówek w takim soft car mogą ci dodać ze 30 -40 kucy

Nie wiem jak te benzyniaki z gazem będą ciągnąć tą budę , trochę też waży

Wchodzi w grę tylko diesel albo benzyna + gaz bo w tej chwili mam trochę dojazdu do roboty i dużo km robię

Ogólnie zawsze miałem diesla i jestem skłonny dalej do ropy, ale dużo osób mówi że benzyna jest o wiele tańsza w eksploatacji i nie ma klekotu

Proszę o rady :)

Duzo zalezy od tego jak lubisz jezdzic. Wszystki m54 zeby jechaly potrzebuja obrotow, najlepiej powyzej 3tys. Jak ktos jezdzi dieslem to na pewno benzyna wyda mu sie mulem, nawet o tej podobnej mocy. Do 3tys roznica jest duza na korzysc ropy.
Opublikowano
Mam 525 M57 w automacie , miałem 525 M57 w manualnej skrzyni. Jestem bardzo zadowolony z M57 2.5 i szczerze nie zamienił bym na 3.0d.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.