Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie :) Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem auta BMW e46 323i z 1999 roku :) Auto ma oryginalny przebieg 237 000 km. Lakier z małym wyjątkiem jest w całości oryginalny. Mam kilka pytań do klubowiczów:

1. Tłumik końcowy mam nieszczelny przez co robi się nieprzyjemnie głośno w kabinie. Czy koledzy poleciliby mi wymianę na nowy czy zaspawać ten? Jeżeli nowy to jaki? Od razu mówię, że nie chcę robić tuningu. Moim celem jest zachować ten egzemplarz w oryginalnym stanie.

2. Komputer wskazujący spalanie mnie troszkę okłamuje :) Mianowicie przez 100 km pokazał mi 8,4 L/100 km a w rzeczywistości weszło 8,9 L/100 km. Czy da radę to w jakiś sposób skorygować?

3. W kabinie słychać wrzucane biegi. Czy to normalne? Nie mówię to o jakimś łozgocie czy zgrzytaniu. Po prostu słychać takie bardzo przytłumione kliknięcie, jakby ktoś lekko uderzył karton :)

4. Co koledzy sądzą o silniku który siedzi w moim aucie? Czy jest to silnik w miarę bezproblemowy? Mój jest w na prawdę rewelacyjnym stanie :)

5. Co ile km zmieniać olej w silniku? Co prócz tego wymieniać?

6. Co ile zmieniać olej w skrzyni biegów?

 

Koledzy jeszcze raz was witam i pokazuję mój egzemplarz :)

http://img854.imageshack.us/img854/255/zdjcie0071t.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano
Witam wszystkich serdecznie :) Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem auta BMW e46 323i z 1999 roku :) Auto ma oryginalny przebieg 237 000 km. Lakier z małym wyjątkiem jest w całości oryginalny. Mam kilka pytań do klubowiczów:

1. Tłumik końcowy mam nieszczelny przez co robi się nieprzyjemnie głośno w kabinie. Czy koledzy poleciliby mi wymianę na nowy czy zaspawać ten? Jeżeli nowy to jaki? Od razu mówię, że nie chcę robić tuningu. Moim celem jest zachować ten egzemplarz w oryginalnym stanie.

2. Komputer wskazujący spalanie mnie troszkę okłamuje :) Mianowicie przez 100 km pokazał mi 8,4 L/100 km a w rzeczywistości weszło 8,9 L/100 km. Czy da radę to w jakiś sposób skorygować?

3. W kabinie słychać wrzucane biegi. Czy to normalne? Nie mówię to o jakimś łozgocie czy zgrzytaniu. Po prostu słychać takie bardzo przytłumione kliknięcie, jakby ktoś lekko uderzył karton :)

4. Co koledzy sądzą o silniku który siedzi w moim aucie? Czy jest to silnik w miarę bezproblemowy? Mój jest w na prawdę rewelacyjnym stanie :)

5. Co ile km zmieniać olej w silniku? Co prócz tego wymieniać?

6. Co ile zmieniać olej w skrzyni biegów?

 

Uploaded with ImageShack.us

1) zależy gdzie pękł ale można spawać bez problemu

2) to ciesz sie ze tylko 0,5l przekłamuje:) to jest normalne musisz brać poprawke u mnie oszukuje o 0,2l a u niekturych o ponad 1l

3) najprawdopodobniej luz tuleji tylniego zawieszenia, dużo e46 ma z tym problem poszukaj na forum jest tego sporo

4) na benzyniakach sie nie znam zabardzo:) ale z tego co sie czyta to jest to dobry silnik

5) do 15tys :cool2: pełen syntetyk motul,LM, vavoline

6) niby sie nie wymienia lecz ja bym radził wymienić i masz spokojną głowe :cool2:

Opublikowano

5) do 15tys :cool2: pełen syntetyk motul,LM, vavoline

 

olej wymienia się według wskazań komputera pokładowego. obojętnie jakiej marki, ważne by spełniał normę BMW LL98, LL01 lub LL04.

Opublikowano

1. spawaj , jest to bardzo skuteczne

2.-

3-

4.-

5.-olej silnikowy :wymiana co rok lub co 10-15-20-25tyś .km /...tak czytam na tym forum

Ja wymieniam co 15 tyś .km ; olej syntetic 5w-30 ; ja daję Lotos - ale na forum jest wielka

różnorodność olejów ...

Przy wymianie oleju silnikowego : wymiana filtra oleju

: wymiana filtra powietrza

Po zakupie warto wymienić też płyn hamulcowy , płyn w chłodnicy .

Sprawdź stan klocków hamulcowych

oraz

stan gumowych przewodów hamulcowych -- patrz tutaj :

 

:...e: [316i] M43 Wymiana przewodu hamulcowego - pytanie.

przez e36mf » Nie Lut 20, 2011 6:16 pm

 

Jak już jesteś przy takiej robocie , to

wymień też nr 8 - razy dwa .

 

patrz tu :http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=147985

"...

2.

Wyżej podałem Ci uwagę ,iż powinieneś jeszcze zwrócić uwagę/wymienić - coś

takiego jak gumowe przewody hamulcowe .

One nie mają związku ze sprzęgłem /...jedyny związek - to że to też guma ...

czyli się starzeje , czyli pęka... //

 

I , są one /...przewody gumowe hamulcowe ... przy zaciskach hamulcowych , czyli

zaraz przy kołach . Po to są gumowe , aby koło miało swobodę ruchu .../ w końcu

koło się skręca , i buja góra dół ... /

 

Tu

masz zbiorniczek płynu hamulcowego / leży na pompie hamulcowej

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=25 ..."

 

A najlepiej to razy 4 / te przewody hamulcowe : przód , tył .

Kazdy po ok. 35zł/szt.

 

I masz bezpieczne hamulce .

 

pozdrowienia

panta rei ..."

panta rei
Opublikowano

Dzięki serdeczne. Jeśli chodzi o te przewody to o dziwo wyglądają jak nowe. Czy w tym przypadku powinienem je wymienić?

wymieniłem filtr powietrza, przeciwpyłkowy. Oleju nie ma sensu zalewać bo 5000 km temu zalany był nowy oraz olej w tylnym moście.

A płyn do wspomagania? Poprzedni właściciel nosił się z zamiarem. Czy trzeba go wymieniać?

I jeszcze jedno pytanko, czy wspomaganie kierownicy w e46 zawsze chodzi tak... hmm... ciężko? Może mam zboczenie bo w robocie dużo jeżdżę nowymi autami. Jak to mówią, jednym palcem nie pokręcisz :)

Co wy na to?

Opublikowano
Ad 2 można skorygować spalanie inpą zmieniajac faktor na +1/-1 Litr ale jeżeli ci tak mało pzrekłmuje to już jest pewnie ustawiony na + 1L
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Inpa to oprogramowanie diagnostyczne do BMW, a faktor to w tym przypadku przelicznik zużycia, który da się zmienić własnie w Inpie, choć za wiele tu pewnie nie powalczysz.
Opublikowano

Do gumowych przewodów hamulcowych "nie ma mądrego" ...

Ja wymieniałem teraz w escorcie /1997r

oraz w bmw/1997r.

Koszt "żaden"/bowiem po ok. 35zł na jedno koło .

Ale , mam pewność / hamulce jak z fabryki .

 

W ASO /bmw - chcą wymieniać co ok. 5-lat .

 

Powiem Ci tak , gumy=przewody z bmw / te stare były sztywne , i to było widać

w stosunku do nowych . Chociaż niby mogłyby być dalej .

Ale się uparłem i je wymieniłem .

panta rei
Opublikowano
Wspomaganie tak ma być....cięzko, a raczej oddające to co dzieję sie z kołami. BMW to nie auto dla dziewczynek, to marka, która przywiązuje dużą wagę do szczegółów , a układ kierowniczy jest tym najwazniejszym informatorem dla kierowcy. Zbyt mocne wspomaganie jest może wygodne, ale zaburza obraz.
Opublikowano

Dzieki Jakub za informację :)

 

Słuchajcie koledzy. Zbadałem ten objaw stukania z tyłu przy zmianie biegu, mianowicie:

Wciskam sprzęgło, wrzucam jedynke, zaczynam puszczać sprzgło i w momencie gdy napęd zaczyna byc przenoszony na koła słyszę takie tępe puknięcie jakby kopnął w karton pusty. Co to może być?

Opublikowano

Milion rzeczy może stukać...ale zacznij od sprawdzenie najważniejszych. Podporawa walu (bylyby drgania w czasie jazdy), zawieszenie dyfra i luzy na polosiach napędowych. Jeśli wszystko będzie ok tzn, że dzwięki pochodzą ze skrzyni biegów....i jak twierdzi moj mechanik "ten typ tak ma"

 

Dodam tylko, że dzwięki z ukladu napędowego roznoszą się tak dziwne "po podlodze" że slyszysz je z tylu a stuka z przodu.

Opublikowano
Już wiem :) Tuleja mocująca dyferencjał. U mnie podobno te stuki są i tak niewielkie. Czy to prawda, że nie warto tego wymieniać dopóki dźwięk nie stanie sie uciążliwo metaliczny? Jaki jest szacunkowy koszt wymiany z robocizną?
Opublikowano

Czyli tak jak mówił mi spec, nie przejmować się tym? No trudno xD Niech sobie puka w takim razie.

Tylko po kiego grzyba ktoś mnie straszy, że nie powinienem kupić tego auta?

Opublikowano
Czyli tak jak mówił mi spec, nie przejmować się tym? No trudno xD Niech sobie puka w takim razie.

Tylko po kiego grzyba ktoś mnie straszy, że nie powinienem kupić tego auta?

 

 

Jak będziesz wytrwały to nauczysz sie tak operować sprzęglem, że nic nie będzie walic.

Opublikowano
"Straszyłem" cię, ponieważ niektórych to stukanie po pewnym czasie doprowadza do choroby nerwowej lub ruiny finansowej. Uważam, że lepiej poszukać egzemplarza wolnego od tej beznadziejnej przypadłości. Jeśli faktycznie jesteś skłonny zaakceptowac fakt, że ten typ tak ma i podgłośnić radio, żeby to zagłuszyć lub jak ktoś tu ładnie napisał " spuszczac się" operując sprzęgłem, żeby nie waliło - to nie ma żadnego problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.