Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jedna ze śrub (łepek pod imbus 5mm) od obudowy filtra powietrza okazała się mocno zjechana, próbowałem ją odkręcić ale na dzień dobry klucz miał luz ze 30 stopni i skończyło się całkowitym wyrobieniem łebka na okrągło.

Złożyłem wszystko do kupy nie wymieniąjąc filtra, ale problem pozostaje co z tym dalej zrobić?

Na rysunku poniżej zaznaczyłem która to śruba

 

http://images49.fotosik.pl/833/58c3481ecf11401b.jpg

 

Może ktoś mi pomóc okreslić część w którą ta sruba jest wkręcona? Dekiel zaworów czy coś innego?

Nie wiem czy mogę ją po prostu rozwiercić

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najlepszym wyjściem w tym wypadku będzie odkręcenie wszystkich pozostałych śrub i próbowanie usunięcia obudowy wraz z tą pechową śrubą i jej mosiężnym gwintem pod spodem, wciśniętym w pokrywę zaworów na ciepło - zarówno cierpliwe pociąganie do góry tego plastiku z poruszaniem nim na boki jak i podgrzanie śrubki da efekty, w końcu wyjdzie. potem pozostaje usunięcie śrubki gdzieś na stole w imadle itp, a odzyskany bądź nowy gwint na powrót wkleic w pokrywę zaworów + nowa śrubka
Opublikowano

Miałem dokładnie taka sama sytuacje partacze z serwisu obrobili mi ten łebek od śruby i gdy sam próbowałem ja odkręcić przy zmianie filtra było już pozamiatane.

Kolego nic prostszego, wystarczy rozwiercić ten łebek śruby tylko musisz użyć długiego wiertla ja niestety miałem krótkie i musiałem wymontować podszybie do gołej szyby. Nowa śruba w serwisie to 8zl. Rozwiercasz śrubę wiertlem 10mm i po sprawie, zajmie Ci to ok 2 min jak masz ostre wiertło ;)

Powodzenia, napisz jak Ci poszło.

Opublikowano

@ Qarollo - a po rozwierceniu zostaje jakiś kikut żeby go złapać szczypcami i wykręcić?

 

@ Hart - bałem się że przy wariancie siłowym pęknie plastik a zdejmowanie pokrywy zaworów bo to już spora robota.

Opublikowano
tak zostanie ok 7mm kikuta, chwytak szczypcami i odkręcasz ;) absolutnie odradzam szarpanie bo narobisz dziadostwa jak coś urwiesz a rozwiercanie jest dziecinnie proste i pomaga w 100%, zresztą nie ma innej sensownej metody na odkręcenie gdyż nie ma tam miejsca bo nawet dłoń się nie zmieści.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zgadza się wariant tzw siłowy wymaga sporo wyczucia, ale gdy podgrzejesz z minutkę najpierw ten łeb lutownicą to uwierz, wychodzi samo, a po odewiercie może się okazac, że śrubki nie szło odkręcic (i nadal nie idzie) bo porzednik dał ją krzywo lub zacieła się na amen w owym mosiężnym gwincie. tak czy inaczej jak sie obawiasz pęknięc to lepiej wiercic, można też spróbowac nabic delikatnie w śrubkę inny bit, np gwiazdkę 6 lub 8 i spróbowac odkręcania tradycyjnie
Opublikowano

zainwestowałem 50zł w długie wiertło i po godzinie walki wyciąłem wrzoda :D :D :D

 

kikuta kombinerkami nie da się nawet ruszyć, zalałem wd40 i idę do sklepu po porządne szczypce zaciskowe (tzw. morsa)

Wygląda na to że poprzednicy krzywo wkręcili (i to w ASO :mad2: )

 

A tak na marginesie to jakaś masakra żeby pół samochodu rozbierać przy wymianie filtra powietrza.

Nie można było zrobić na 4 zatrzaski gdzieś na wierzchu?

Do tego wszystko na wcisk, centymetra luzu nigdzie nie ma, aż strach pomyśleć co jest pod maską z V8.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w v8 jest ładnie na wierzchu, jak byc powinien, to tylko m47/m57 mają taki fajny filtr, poza m57tu gdzie nagle znalazła się opcja na normalnie ulokowany airbox
Opublikowano

Mi udało się ją odkręcić,potem już nie chciała wejść :p

Jak dla mnie obudowa filtra tak sztywno dolega że tą jedno mocowanie na końcu można odpuścić, tak też zrobiłem.

Póki co nic się nie dzieje :)

http://img860.imageshack.us/img860/2813/podpise90v02.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.