Skocz do zawartości

320d Problem z przyśpieszeniem + zdjęcia live data DIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, pierwszy raz zakładam temat tak że wybaczcie za błędy. Problem jest tego typu ze podczas przyspieszania na 1, 2 i 3 biegu jest dobrze a na 4 i 5 czuc wyrazny spadek mocy. Mam zaślepiony egr. Przy okolo 2000rmp czuc jak sie załącza turbina ale tylko na okolo 2 sek i potem jest mół. Bylem u mechanika i powiedzial ze turbina przez chwile doładowuje prawie 2.5 bara i spada do okolo1.5 bara. Trzy miesiace temu kupilem nowa przeplywke wiec to raczej nie bedzie to, ostatnio czyscilem zaworek turbiny i czujnik cisnienia w kolektorze ssącym. Wczoraj sam podłączylem sobie auto pod kompa i w Dis-em zrobilem live date i na trzecim biegu wyszlo mi cos takiego http://zapodaj.net/f516f7c094b2.bmp.html Co o tym myslicie? Mam wersje 136 konna
Opublikowano

wyniki nie są dobre z tego co widać szczególnie te z przepływki, kolega dopisze jeszcze jaki nr przepływki miał przed wymianą oraz jaki jest nr tej nowej przeplywki, nr softu jaki aktualnie jest wgrany do dde też będzie pomocny jak podasz, a skoro posiadasz program diagnostyczny to możesz sobie wykonać wszystkie możliwe testy czujników dla sprawdzenia czy wszystko jest OK.

Jeśli ten temat nie rozwinie się jakoś bardzo to po prostu poszukaj sobie na tym forum postów których jest mnóstwo na temat spadku mocy w tym modelu i szkoda troszkę od nowa opisywać bolączek tego problemu z przyspieszaniem bo było to poruszane setki razy i wiele postów super to opisuje.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Juz wiele postów przeczytalem i nie wiem za bardzo co jest nie tak. Moze to cos jeszcze pomoze http://zapodaj.net/f299db9b3cea.bmp.html nie wiem co to za błedy w DDE. Tu jest chyba nr softu http://zapodaj.net/6527274e7b91.bmp.html a nr przepływki to BOSCH 0 928 400 527. Jak kupilem auto to mialo strasznego muła i wtedy zobaczylem w jakim stanie jest stara. Nie dosc ze stara przeplywka byla calkiem odpieta to na dodatek ten "bagnet" w przepływce byl uciety pilnikiem!!! Po wymianie przep auto bylo nie do poznania ale i tak jeszcze to nie jest to. HELP PLEASE
Opublikowano

czyli potrzebujesz wgrania nowego softu to po pierwsze ...

po drugie zdjęcie z live data niewiele mówi ponieważ może nie zdążyło osiągnąć zadanych wartości , zależy w którym momencie robiłeś zdjęcie ..... no chyba że aktualne wartości już nie podskoczyły ...

zaworek wymień dla świętego spokoju i wężyki

błędy z DDE to uszkodzona któraś ze świec żarowych lub przekaźnik na razie nie masz się co martwić naprawisz przed zimą !

oraz nie działający zaworek EGR ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
jak masz DISa to sam wgrasz nowy soft .... ta śrubka nie jest zaspawana tylko zalana klejem aby nikt już tego nie ustawiał , ponieważ jest wyregulowana sztanga ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

tez miałem problem z tym spadkiem mocy od samego poczatku jak kupiłem samochód ale ostatnio wyciałem katalizatory i nie ten samochód ciagnie ładnie od 1700do 4500 wczesniej 2500-3000 spadek mocy i powyzej 3000tys trzeba było zmieniac bieg bo juz wcale nie jechał teraz 100km oisaga o 30metrów wczesniej a na 4biegu od 80 do 120 osiagam w 6 sek wczesniej było 8sek

wiec w moim przypadku winne były katalizatory

Opublikowano
Panowie a moze wiecie kto by mi ta "adaptacje" zrobil w swietokrzyskim? Mam Disa i to jest bardzo dokładnie opisane ale moj interfejs za 100zl napewno nie da rady :(
Opublikowano
Panowie jakie sa konsekwencje jak bym jednak zrobil cos zle? Na przyklad w tym opisie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=90753 jest wszystko opisane bardzo szczegulowo ale w pewnym momencie trzeba wpisac przebieg i tu jest maly problem bo moje auto ma cofany licznik :cry2: W programie BMW Scanner 1.4 na pierwszej stronie wyskoczyla mi niezgodnosc przebiegu i ktory przebieg wpisac? Ten z Programu czy z deski rozdzielczej? Chce wiedziec jak najwiecej o tym zeby nic nie zepsuc i jakie sa konsekwencje tego gdyby cos poszlo nie tak? Na przyklad wpisze zly przebieg lub w trakcie programowania zawiesi mi sie laptop? Musze wczesniej naladowac na maxa akumulator bo w Disie na poczatku komunikacji z autem wyskakuje mi ostrzerzenie ze jest niskie napięcie. Sory za to ze mam tak mala wiedze ale wole sie zapytac dwa razy. Prosze o odpowiedz. Na tygodniu to zrobie i opisze czy to cos pomoglo. Pozdrawiam
Opublikowano
Znacie moze jakis program oprucz Disa ktory zrobi odczyt live data ale taki ktory bedzie wyswietlal dane co np.1sekunda? Dis pokazuje dane co pare sekund a ja chcialbym zapisac caly odczyt live data na kazdym biegu w formacie .avi i pokazac forumowiczom zeby mi to dokladniej ocenili. Prosze o info w tej sprawie
Opublikowano

DIS taki już jest, że im więcej parametrów wybierzesz tym wolniej odświeża. Nagraj film w DIS-ie przy pierwszej próbie zaznacz samo ciśnienie doładowania(zmierzone i oczekiwane) przy drugiej ilość powietrza(zmierzone i oczekiwane). A skoro masz już dostęp do DIS-a to masz tam też testy konkretnych podzespołów auta. Dlatego możesz wykonać test przepływomierza, który da ci jednoznaczną odpowiedź czy ten element jest sprawny czy nie. Tutaj masz przykład:

Opublikowano
Opublikowano

Witam, mam swieze info z Disa mianowicie

Zrobilem ten test godzine temu i nie bardzo wiem co o tym myslec. Moze ktos mi postawi jakas trafna diagnoze? Jeszcze filmik i pare screenow:

 

 

test przepływki przy 3500rpm

po tescie klikam "No" bo wartosci sie nie zgadzaly i wtedy

chce jakis adapter http://zapodaj.net/d93205523de5.bmp.html

a pózniej http://zapodaj.net/34fa6b49c744.bmp.html

ogulnie bledy z DISa http://zapodaj.net/5e6fe91421db.bmp.html

 

Przepływke mam BOSCH 0 928 400 527 i do tego http://zapodaj.net/ec101420e310.bmp.html

Dzisiaj czyscilem czujnik doladowanie w kolektorze ssacym.

Co o tym wszystkim myslicie?

Jak zaworek od turbiny nie dziala poprawnie to wyjdzie to w Disie?

Czyscilem w nom filterek ale wyczytalem ze jest w nim jeszcze jeden filterek ktorego nie da sie wyczyscic i przez to moze sie zawieszac.

Przypominam za na czwartym biegu ekonomizer dochodzi do 18l i juz tylko spada. Podczas przyspieszania czuje jak turbina zalacza sie przy okolo 2000 i po 2 sek mam mula ale gdy calkowicie puszcze na chwile pedal gazu i wdepne go na maksa to czynnosc sie powturzy mianowicie turbo sie zalaczy na 2 sek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.