Skocz do zawartości

318ti [M42] cieknie z okolic nagrzewnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...Albo z samej nagrzewnicy. Nie mogę zlokalizować. Płynu ubyło, dolałem, ubywa dalej powolutku. Co się rozszczelniło? Rozkręciłem półkę pod kierownicą, pod kolankiem białe zacieki, dywanik w okolicach mokry. Jeśli nie będę musiał wywalać nagrzewnicy (i całej deski rozdzielczej) bo któryś z forumowiczów poda mi sprytny pomysł na zlokalizowanie i uszczelnienie wycieku to będę wdzięczny. :D

foto poglądowe:

widok od strony drzwi

http://img856.imageshack.us/img856/6885/20110419131.jpg

 

widok od pedału gazu

http://img864.imageshack.us/img864/562/20110419134pn.jpg

 

pod tym kolankiem dysza nawiewu i tapicerka obok wygląda jak zasrana przez przydomowe ptactwo (pewnie płyn odparowywał długi czas).

Opublikowano

o0

skoro juz to rozkreciles, to nie sprawdzales skad cieknie? czy gdzie jest mokre?

Jak ci napisze ze moze ciec z "tego", to co zrobisz? Znow rozbeberzysz auto i "to" wymienisz? I tak z każdą sugestią??

Bez sensu...

 

Trzeba było rozgrzac silnik dac ogrzewanie i wtedy sprawdzic skoro dosc duzo ubywa plynu.

Opublikowano
o0

skoro juz to rozkreciles, to nie sprawdzales skad cieknie? czy gdzie jest mokre?

Jak ci napisze ze moze ciec z "tego", to co zrobisz? Znow rozbeberzysz auto i "to" wymienisz? I tak z każdą sugestią??

Bez sensu...

 

1. nigdzie nie cieknie w tym momencie. po rozgrzaniu też nie. Jedyny mokry element to tapicerka i dywanik, ciężko po tym określić dokładne miejsce wycieku. Prawdopodobnie rozszczelnia się od czasu do czasu albo w jakichś specyficznych warunkach. Wyjechałem na miasto, rozgrzałem silnik, jechałem ostrzej... nic nie cieknie. Wątpię, że się "samo naprawiło".

2.kto powiedział, że składałem? Zostawiłem jak jest, nie przeszkadza mi to w jeździe. wyjęcie półki spod kierownicy to 5 wkrętów= 2 minuty roboty.

 

Sprawdzałem od strony komory silnika w miejscu gdzie wchodzą króćce w ścianę grodziową (wyjąłem kratkę wlotową i wyciągnąłem tę blachę). Żadnych śladów wycieku. To musi być gdzieś od strony kabiny.

to zdążyłem zrobić pod blokiem po pracy zanim się ściemniło.

Opublikowano
No to, tak na prawdę dowiesz się o co tu chodzi jak zacznie porządnie ciec, dziwne że nie zlokalizowałeś wycieku skoro płyn jak widać barwi, nie ma żadnych złączy z uszczelkami nad śladami wycieku?
Opublikowano
No to, tak na prawdę dowiesz się o co tu chodzi jak zacznie porządnie ciec, dziwne że nie zlokalizowałeś wycieku skoro płyn jak widać barwi, nie ma żadnych złączy z uszczelkami nad śladami wycieku?

 

Są złącza (prawdopodobnie) przed kolankiem i w okolicach ściany grodziowej. Ale zanim się za to zabiorę i wyleję płyn chłodniczy wolałbym sprawdzić czy przypadkiem na forum ktoś już tego nie robił i nie podpowie mi czegoś, co jeszcze mi do głowy nie wpadło. do takiej roboty na krawężniku pod blokiem wolę się przygotować :wink:

Opublikowano

 

Bóg Ci zapłać dobry człowieku z Kielc!

dzięki twmu rysunkowi znam nawt cenę tego ustrojstwa... toż to grosze jakieś. A już mi sie śniła po nocach wymiana nagrzewnicy :duh:

 

Teraz pytanie za 100 punktów: jak to rozmontować i złożyć bez wylewania całego płynu?

Opublikowano
Całego płynu nie musisz spuszczać . Spuść jakieś pótora litra z chłodnicy a ćwierć litra zleci z nagrzewnicy przy odkręcaniu tych plastikowych rurek
Opublikowano
Całego płynu nie musisz spuszczać . Spuść jakieś pótora litra z chłodnicy a ćwierć litra zleci z nagrzewnicy przy odkręcaniu tych plastikowych rurek

:cool2:

idę szukać korka spustowego i schematu odpowietrzania w manualu.

Wielkie dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.