Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak w temacie, czy osiągnąłbym jakieś korzyści(moment, spalanie), przerabiając układ wydechowy na układ z kwasówki i montując większą puszkę filtra powietrza(filtr też większy).

 

Generalnie pytanie moje wynika stąd, że czytałem, że modyfikując wydech żeby osiągnąć jakiś efekt należałoby zmienić też układ dolotowy.

 

Jeśli chodzi o większa puszkę filtra, to pomyślałem, że skoro sportowy filtr od zwykłego różni się tym że przepuszcza więcej powietrza a zarazem zanieczyszczeń to może lepiej wsadzić większą puchę od innego modelu i wyjdzie na to samo, tylko filtrował będzie lepiej.

 

Na koniec zapytam o modyfikacje układów(wydechowy, dolotowy):

Czy zostawiając tłumiki i katalizator oryginalne, zmieniając tylko rury na kwasówki uzyskam jakiś efekt?

Czy warto usuwać katalizator i zamiast niego wstawić tłumik przelotowy, czy po usunięciu katalizatora będzie problem z przejściem przeglądu(bo wydaje mi się że tak)?

Czy samo polerowanie kolektorów(dolotowy, wydechowy) przyniesie jakiś efekt?

 

Proszę nie pisać, że ten silnik niespecjalnie się nadaje do modyfikacji, lub żebym zmienił silnik. Ja po prostu lubię grzebać przy aucie, znam się trochę na mechanice i wiele rzeczy potrafię zrobić sam, ale na modyfikacjach już nie specjalnie się znam. Dodam, że na dźwięku z wydechu mi nie zależy, wręcz wolę żeby było cicho.

Dziękuję za odpowiedzi.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.Ostatnio zagłębiłem się w temat modyfikacji silnika m40b18 czyli prawie to samo.Jeżeli chcesz wycisnąć coś więcej z tego silnika to moim zdaniem powinieneś - przerobić układ dolotowy(numer z puszką może przejść),powiększyć kanały dolotowe oraz je wypolerować,analogicznie powiększyć kanały wylotowe.Co do zmiany na kwasówkę - jeżeli zależy Ci na ciszy pozostawiłbym oryginalny wydech.Samo przerobienie na kwasówkę nic nie da,koledzy pisali kiedyś o wyciągnięciu strumienicy, odpowiedzi na ten temat nie znalazłem czy to rzeczywiście coś dało.Ostatnio kolega pojechał na przegląd bez katalizatora(wspawana normalna rura) nie było problemu,zapytali się tylko czemu tak działa a on powiedział,że nowy filtr założył:) Do zestawu dolot + wydech radziłbym dołączyć jakiś chip który w połączeniu z w.w modyfikacjami da widoczne efekty.Ja przy swoim m40b18 powiększyłem kanały wydechowe, oraz wypolerowałem i powiększyłem dolot wraz z polerowaniem kanałów oraz dokładnym czyszczeniem całego dolotu.Jak Ci się to widzi??

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.Ostatnio zagłębiłem się w temat modyfikacji silnika m40b18 czyli prawie to samo.Jeżeli chcesz wycisnąć coś więcej z tego silnika to moim zdaniem powinieneś - przerobić układ dolotowy(numer z puszką może przejść),powiększyć kanały dolotowe oraz je wypolerować,analogicznie powiększyć kanały wylotowe.Co do zmiany na kwasówkę - jeżeli zależy Ci na ciszy pozostawiłbym oryginalny wydech.Samo przerobienie na kwasówkę nic nie da,koledzy pisali kiedyś o wyciągnięciu strumienicy, odpowiedzi na ten temat nie znalazłem czy to rzeczywiście coś dało.Ostatnio kolega pojechał na przegląd bez katalizatora(wspawana normalna rura) nie było problemu,zapytali się tylko czemu tak działa a on powiedział,że nowy filtr założył:) Do zestawu dolot + wydech radziłbym dołączyć jakiś chip który w połączeniu z w.w modyfikacjami da widoczne efekty.Ja przy swoim m40b18 powiększyłem kanały wydechowe, oraz wypolerowałem i powiększyłem dolot wraz z polerowaniem kanałów oraz dokładnym czyszczeniem całego dolotu.Jak Ci się to widzi??

Pozdrawiam

Opublikowano

Duży miałeś problem z kolektorem wydechowym? Żeby go ściągnąć? Bo jak ostatnio patrzyłem od dołu i próbowałem ręką zlokalizować śruby/nakrętki to za dużo miejsca tam nie ma, a od góry jest osłona, więc od góry nie odkręcę.

Napisz, czym obrobiłeś kolektory?

Papierem ściernym na trzpieniu(chodzi mi o walec z pasków papieru) i to na wiertarkę?

A jak tak to ile takich zużyłeś, bo coś mi się wydaje że kolektory mogą być mało podatne na obróbkę takim czymś ;p

 

Brzmi dobrze, wydech w sumie bym zostawił bo jest jeszcze w dobrym stanie, a przynajmniej nie takim żeby coś w nim robić.

Jeśli chodzi o chip, to dużo forumowiczów poleca użykownika Bagor który tym się zajmuje i można w miarę możliwości takiej modyfikacji powiedzieć czego się oczekuje(czy więcej czy mniej).

 

viewtopic.php?f=68&t=152858&start=15

 

Modele i ceny chipów od wspomnianego użytkownika:

viewtopic.php?p=537271#537271

 

 

Jak będę miał wolną kasę, to chyba zakupię taki chip, nie jest to jakaś zabójcza cena, a jak rzeczywiście da mi jakieś 10 KM to będę już zadowolony ;)

Opublikowano
Rzeczywiście kolektory łatwo nie chciały się poddać:) Szlifowałem je takimi kamieniami http://allegro.pl/wyprzedaz-dremel-455-kamien-szlifierski-5-6-mm-i1571493145.html Coś w tym stylu używałem.trochę tego poszło na powiększenie tych kanałów.Różniej grubości i wielkości(chciałem żeby było dobrze zrobione).Polerowane było kilkoma papierami o różnej grubości , bardzo długo były polerowane w celu osiągnięcia zamierzonego efektu ;) Oczywiście po tej operacji trzeba dobrze wyczyścić głowicę :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=121&t=123046 Tutaj kolega bardzo ładnie zrobił bm-ke:) Wspominał coś o zmianie uszczelki pod głowicą na grubszą,to też może być dobry pomysł na twój silnik.
Opublikowano
Tutaj kolega bardzo ładnie zrobił bm-ke:) Wspominał coś o zmianie uszczelki pod głowicą na grubszą,to też może być dobry pomysł na twój silnik.

Wspominał o uszczelce, bo założył sprężarkę i musiał odprężyć silnik.

W wolnossących przydałoby się sprężanie podnieść, np. przez planowanie głowicy(chciałoby się napisać na odwrót do tego co w linku, że dać cieńszą uszczelkę ale to nie byłby dobry pomysł :P).

No i jeśli chodzi o tego typu ingerencje, może się okazać że wydech lub inny osprzęt silnika jest za nisko lub za wysoko i sprawa się komplikuje.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Do tych modyfikacji proponuję pogrzebać w mapach pamięci sterownika silnika, zubożyć troszkę mieszankę na wyższych obrotach, podnieść obroty silnika o około 1000 - 1500 obr/min, daje to efekt :D Sam testuję z tym, że na m20

 

Sorki, ale zamiast planowania (osłabiania konstrukcji głowicy) ja stosuję dłuższe korbowody np. o 5mm i tłoki mają powiększane wycięcia pod zawory i lekkie frezy pod głowicę. Troszkę to kosztuje, ale... :twisted:

Opublikowano

Co do sterownika silnika, to nie bede grzebal bo pojecie mam mozna powiedziec zerowe. Raczej zamowie chip od jednego z forumowiczow ktory chipowaniem wlasnie BMW sie zajmuje i mozna indywidualnie pewne szczegoly ustalic co do charakterystyki, ale to wszystko to temat na wakacje jak bede mial wolny czas na takie zabawy.

 

Jesli chodzi o glowice to jeszcze nie wiem sam, mozna troche napsuc i trzeba miec warunki/narzedzia(na pewno klucz dynamometryczny a te tanie nie sa, przynajmniej te lepsze).

 

Jesli by ktos zajrzal do tego tematu to tu jest ciekawa strona : http://www.126fan.pl/ . Wiem ze to o maluchu ale silnik to silnik, metody poprawiania fabryki sa dobrze i przejrzyscie opisane z obrazkami ;)

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam,

jak w temacie, czy osiągnąłbym jakieś korzyści(moment, spalanie), przerabiając układ wydechowy na układ z kwasówki i montując większą puszkę filtra powietrza(filtr też większy).

Bez modyfikacji głowicy i chiptuningiem może być gorzej i nie będziesz zadowolony.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.