Skocz do zawartości

323i coupe glosne stuki w przednim zawieszeniu- coz to moze?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

dzis pojawily sie jakies dziwne stuki z przodu podczas skrecania w prawo i jazdy na wprost (podczas jakis nierownosci) dziwne bo przy skrecie w lewo stuki nie wystepuja,

sa to dziwne odglosy takie metal o gume lub plastik

gdzie szukac przyczyny? loczniki wygladaja na cale wahacze tez

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
Prawdopodobnie masz zatarte łożysko mc persona :D Miałem z tym do czynienia
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
właśnie wczoraj po przejechaniu wolniutko dziurawą drogą w połowie jazdy zaczęło u mnie dziwnie stukać takie głuche pukanie jakby plastik o metal czy plastik w plastik słychać jakby po prawej przedniej stronie ale najbardziej jak jadę po drodze z duża ilością małych dziur. ile kosztowało Cię to łożysko? występuje osobno czy to z całą kolumna ?? możesz pokazać części w realoem. zawieszenie m pakiet limuzyna 323i
Opublikowano
szczerze na złomie sobie załatwiłem,ale gwarantuje że to to. Musisz odkręcić nakrętkę górną i całe łożysko ściągnąć ze sprężyny,i założyć nowe.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
nakrętkę z góry od kielicha?? robi się to bez demontowanie amorka i sprężyny??
Opublikowano
Część nr 11 z 1 linku ma łożysko i ono jest zatarte stąd te skrzypienia.Aby dostać sie tam należy mieć ściągacz do sprężyn,wtedy odkręcasz nakrętkę inaczej urwie ci rękę jak odbije !!
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

czy z takimi ściągaczami jest sens się za to zabierać . http://allegro.pl/sciagacz-do-sprezyn-mcperson-2-szt-kpl-i1535848067.html

próbowałem na postoju wieszać się na błotniku i nic nie słychać. jak jadę to mi robi takir tuk tuk tuk stuk stuk tuk. można z tym pojeździć trochę bo samochód jest mi potrzebny. ciekawe czy to jest rozwiązanie mojego prolemu

Opublikowano

Tak sam to takimi zrobiłem

 

Wyjmij cały amor,no bo tak to trza zrobić. Odkręć 3 nakrętki przy kielichu,i śruby na dole. Naciśnij mocno nogą by odchylić wahacz, na pewno da radę wyjąc cały amor sprawdzone. Chwyć za tą część . u góry powinna się swobodnie obracać,jak nie to znakiem tego że jest zatarta i jest do wymiany

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

chyba twoja diagnoza będzie trafna- w garażu zdjąłem plastikowe zaślepki z kielichów widać nakrętkę i niżej w środku te nieszczęsne łożyska (kuleczki ) po strony kierowcy kuleczki są ładne i smar też ładnego kolorku od strony pasażera smar brązowy i wyschnięty a kuleczki łożyska pordzewiałe. najbliższy wolny czas mam weekend majowy i zastanawiam się czy to stukanie mnie nie wykończy do tego czasu :)

DjAquaz zaczyna Ci się robić ładna kolekcja e36:)

Opublikowano
Hahaha :D Na stanie mam 3 własnie staram się jedną opchnąć :D .No to jak masz brązowe wysuszone to daje 200 proc że to wina tego.Powodzenia :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Myśle że nie ma znaczenia, nie nie trzeba ustawiać zbieżności :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
a próbowałeś dodać mocy troszkę w jakiś sposób M52b25 typu kolektor od m50 lub innymi sposobami?? bo przydałoby się mieć te 20-30 KM pod nogą więcej . szukałem 328i ale nie mogłem znaleźć ładnej i wziąłem 323i
Opublikowano

Kolektor da ci więcej mocy ale stracisz na niutkach. Wsadź wtryski z 328 różowe i zrób reset kompa.Ja taki zabieg dokonałem i ładnie się zbierała. Z kolektorem jeszcze nie robiłem ale może zrobię bo podobno ładnie sie wkręca.Do tego polecam irydowe świeczki :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=m6hw7CfYiPA&feature=player_profilepage

 

http://www.youtube.com/watch?v=xAj3KeoHZDk&feature=mfu_in_order&list=UL

 

Ok koniec offtopa ,bo nas ukarają :cool2:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Szczerze to wszystkie 3 są dobre .Febi napewno :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
a u mnie chyba bedzie wahacz lewy bo dzis w kanale nawet reka zlapalem i luz okolo 1 cm !!! mysle ze to bedzie to bo ostatnio jakis debil rzucil "kamyczek" na droge i dostalem ladnego strzala nie bylo gdzie uciec albo row albo czolowka albo zderzak , wiec wybralem go miedzy kola i dostal x- brace, miska, wahacz, podluiznica i rurki od paliwa;/ bylem na "milicji" ale co moga "zainteresuja sie "

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

i ja dziś mając chwile podniosłem prawy i lewy przód auta w celach porównawczych i zlokalizowania nieszczęsnego pukania. spostrzeżenia są następujące:

szarpałem wahacz z w każdym możliwym miejscu, stabilizator i łączniki wszędzie ani grama luzu.Lecz łapią za prawe koło w miejscach wchód(3godzina) -zachód(9 godzina) wyczuć idzie minimalny luz może jeden milimetr może dwa, czego na lewym kole nie ma. test łapiąc kolo góra-dół żadnych luzów po obu stronach. Następnie zdjąłem kapselki na kielichach kluczem sprawdziłem nakrętki NR 14 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB71&mospid=47443&btnr=31_0243&hg=31&fg=10 i po lewej używając lekkiej siły nakrętka stoi w miejscu(nie szarpałem jej mocniej). Po prawej stronie kręci się w lewo i prawo na małej grzechotce bez oporu. Zrobiłem 3 obroty w prawo potem w lewo - oporu kręcenia brak. Może to pomoże potwierdzić jeszcze tezę wymiany prawego mocowania amortyzatora.

Opublikowano
No a zwróciłeś uwage czy nakrętka kręci się z gwintem(czyli z trzpieniem amortyzatora) czy po gwincie? Nakrętka ta ma być dociągnięta dość mocno .Nie ma prawa się ruszać.Ma się obracać wraz z łożyskiem.Jak jest poluzowana może to oznaczać że specjalnie została poluzowana z powodu zatartego łożyska,bądź w skutek tarcia odkręcić się
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
kluczem 22 nakrętka kręci się z gwintem sprawdzałem to znacząc gwint . W ten gwint da się wsadzić imbus, więc wsadziłem i już widziałem wyraźnie że kręcił się z nakrętką. myślałem żeby założyć klucz 22 na nakrętkę przez dziurkę od nasadki wsadzić imbus , trzymać gwint i kręcić nakrętką ale nie mam takiej nasadki 22 żeby u góry była na klucz płaski. w moim zestawie jest 21 taka jak na złość.
Opublikowano
Na bank masz do wymiany łożysko skoro jest zaśniedziałe to nie ma smaru i jest zatarte,ja bym czsu nie tracił na badania tylko wymienił,nawet na używke w dobrym stanie :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
a czemu nakrętka kręci mi się z gwintem? zamówiłem już łożysko i ściągacze na dniach wymiana
Opublikowano
jak zdejmiesz sprężyne to naciśnij na amortyzator i zobacz czy lekko się schowa i wysunie..Jak tak to jest padnięty,powinien z oporem schować się a jeszcze większym oporem wysunąć.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
mam już część ale jeszcze nie wymieniałem ponieważ dokręciłem sposobem tą nakrętkę i stuki ustały czekam teraz czy się odkręci już jeżdżę tak tydzień i cisza. najwyżej łożysko poleży na półce lub oddam w znajomym sklepie:) ale diagnoza bardzo trafna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.