Skocz do zawartości

[E36) Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zaczne od tego że jestem nowy na forum i dlatego też proszę o wyrozumiałość

wszystkich czytających.Zaczynając od początku:Byłem w posiadaniu bmw e36 318i niestety był to M40 do tego zagazowany.Niestety kultura pracy tego silnika przynajmniej w moim przypadku nie była zadowalająca.Problemy duszenie się,problemy z obrotami.Dlugo walczyłem zeby doprowadzić ten silnik do stanu uzytecznego(nowa przeplywka ,krokowy,czujniki temp itp

itd...)Lecz ta walka doprowadzała mnie i moja kieszeń do skraju wytrzymalości.Aż niestety

nie wytrzymyała uszczelka pod głowica więc padła decyzja o SWAPie na m52b25.Cała przekładka poszła bardzo gładko.Silnik pochodził z e39 97r.Ale tutaj zaczął się problem,Silnik rownież dusi się ma problemy z wkrecaniem się na obroty(wyglada jakby go zalewało paliwem,ktorego nienadaża przepalać) i dopiero powyzej 5 tys dostaje ,,kopa"równając prace.Komputer diagnostyczny pokazywał błąd 1.czujnika wałka rozrządu(fakt kable przy wtyczce byly przepalone i zwierały),2.czujnik stuku i 3.Linie CAN.Wymianiłem czujnik wałka niestety kupiłem zamininik który okazał się być totalna pomyłką i błąd niezniknął.Wiec zakupiłem orginał Siemensa ,załozyłem go i tym samym pozbyłem sie błędu,lecz silnik dalej niezmienił

swojej pracy i problem ustąpił tylko na pare minut.Teraz Komputer pokazuje mi jedynie błąd

pt ,,LINIA CAN"Troche czytałem na ten temat ale nie dowiedziałem się nic o tym jak

zdiagnozowac poprawnie moj przypadek.Zwiedziłem pare warsztatów,w ktorych bezradnie

rozłożyli ręce snując rozmaite teorie przeliczajac je na duże kwoty.Narazie wykłuczyć

mozna:Pompe paliwa(podmieniana z 2 auta),przeplywomierz,regulator ciśnienia na

listwie(również podmieniany),cisnienie na na garach (14,7 : 14,5 : 14:3 : 13,9 : 14,5 :

14,4) świece nowe.Jednym jeszcze podejrzeniem niesprawnosci jest fakt ze ECU pochodzi z 728 bo nie moglem zalozyc z e39(EWS3).....Tu już niestety wiedza moja się kończy.....Cóż wszystkie drogi prowadzą dow Was i to w WAS moja nadzieja z góry dzieki za pomoc.

Opublikowano
No ok powiadasz że silnik z e39....a ile vanosów ma? 1 czy 2? Skoro ews 3 to podejrzewam że 2 vanosy ,ale to moje domysły, ty założyłeś z 728 gdzie były pojedyncze vanosy
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Skąd twoje przypuszczenie że przelewa paliwo ? Sprawdz afr ?. sondy lambda masz od m52 czy m50 wtryski masz zielone ? sprawdz przepływkę czy nie jest od innego modelu ? sprawdz iskrę czy nie ma przebicia ?musisz teraz wszystko sprawdzić pod swoje ecu lub poszukać od e36 w manualu .Sprawdz wszystkie czujniki z wtyczką na ecu według schematu

Dlatego ja odradzałem kupno wszystkiego osobno na swapa żeby uniknąc takich problemów wydaje się że wyjdzie taniej a jest odwrotnie

Opublikowano
EWS itd masz podłączone?Czy sterownik DME był przekodowany na E36 i na 2,5 motor?Może problem leży w źle zakodowanym sterowniku.
Opublikowano
Silnik na 1 vanosie,wtryski zielone,Podejrzewam ze przelewa bo swiece sa praktycznie zawsze mokre.Lewe pwietrze juz tez wykluczyłem.Ecu od 728 automat,Lambdy od m52b25 1 vanos,Przeplywka wg numeru na real oem równiez dopasowana prawidłowo(poza tym była w kpl z silnikiem).W moim odczuciu wyglada to troche tak jakby napierw szla iskra potem wtrysk i przez to pojawia sie dziura w obrotach.Dusi go mocno i przy puszczeniu gazu jest silny strzał w wydech czesto zakonczony ogniem z tlumika koncowego(co swiadczy wg mnie rowniez o zbyt bogatej mieszance),lecz przy wysokich obrotach pow 5tyś dostaje kopa.Ostatnio staje się to zgubne bo potrafi nagle zaskoczyc nawet przy nizszych obrotach i chce stnanac bokiem:(
Opublikowano
Kolego zdiagnozuj go , i jak możesz podmień czujnik wału często bywa przyczyną.ja miałem tak że szczelał w dolot i zalewało go non stop. Czujnik pasuje od 323i bądź poprostu M52
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Kolego podstawa to przeprogramować DME jako E36 2,5 manual i dopiero jak będzie nie tak szukać dalej.Wcale się nie dziwię że nie chce chodzić prawidłowo na sterowniku od 2,8 E38 automat.
Opublikowano
No racja przecież nawet kick downa nie masz a to czujnik dla niego dość potrzebny, wszyscy wiedzą jak delikatnie automat jeździ nawet jak mu depniesz gaz do połowy co w manualu zaraz odczuwalna reakcja.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Auto po raz kolejny dzis diagnozowanem,innym kompem błędy:

Linia Can ECG Transmition

Ograncz.Sondy Lambda x2 lecz tylko po strzale w wydech

Czujnik stuku x2

Dodatkowo podmieniałem ze sprawnego auta z tym samym silnikiem nastepujace czesci(mozna juz je praktycznie wykluczyc)

-Wszelkie błedne podłaczenia

-Lewe powietrze oraz podcisnienia Gume przeplywki itp

-Komputer ECU Załozony od Ori E36 323 czyli taki Jaki powinien byc fabrycznie moj

-Przeplywomierz

-Pompa Paliwa

-Czujnik połozenia wałka rozrzadu

-Czujnik połozenia wału korbowego

-Czujnik Temp. w bloku silnika (i tu cos dziwne Komp diagnostyczny pokazywał temp 109*C,lecz wskazówka temp była w pionie a sam płyn chłodniczy nie był w stanie wrzenia,po wykreceniu czujnika z bloku nie poleciała duza ilość płynu chłodnicz. tylko 3 kropelki)Czujnik załozyłem nowy niestety komputer dalej pokazuje temp powyzej 100*C

I Najgorsze auto pali ok 27 Litrów na 100 km(Przy czym mocą dorównuje Fiacie Pandzie w gazie)

 

KOLEDZY NAPRAWDE APELUJE O POMOC WŁOŻYŁEM DUŻO PRACY SERCA I PIENIEDZY ZEBY TEN EGZEMPLARZ NIE PRZYNIÓSŁ WSTYDU ZACNEJ MARCE.Nie chce go oddawać na żyletki :cry2:

Opublikowano
Nie wiem czy wspomniałes o tym ale czy byłeś świadkiem jak silnik chodził w orginalnej budzie???
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

-Czujnik Temp. w bloku silnika (i tu cos dziwne Komp diagnostyczny pokazywał temp 109*C,lecz wskazówka temp była w pionie a sam płyn chłodniczy nie był w stanie wrzenia,po wykreceniu czujnika z bloku nie poleciała duza ilość płynu chłodnicz. tylko 3 kropelki)Czujnik załozyłem nowy niestety komputer dalej pokazuje temp powyzej 100*C

Masz zle odpowietrzony układ chłodzenia czujnik musi znajdować się w płynie ,jak nie jest w płynie to pokazuje ci temperature otoczenia (głowicy) już wiesz dlaczego ci przelewa komp podlewa i opóźnia zapłon ze względu na błąd "czujnika stukowego"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.