Skocz do zawartości

318iS Dziwne pisk/tarcie spod auta przy niskich prędkościach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam mały problemik i błagam o jakieś wskazówki. Otóż ostatnimi czasy zdarzyło mi się wpaść moją E36 318iS coupe w jedną z naszych niesławnych wyrw w drodze i nie wiem czy to jest powodem powstania mojego problemu ale może to być cenna informacja w tym zakresie. Dzień po tym zajściu spod auta, dokładnie jak by spod centralnej jego części przy małych minimalnych prędkościach <15km/h zaczął wydobywać się dziwny pisk lub tarcie (słychać go perfidnie gdy na przykład dojeżdżam do krzyżówki, bądź kulam się wolniutko na wolnym biegu), dodam że nie jest to w żadnym przypadku metaliczny odgłos! Z dźwięku bardziej przypomina odgłos trącej gumy lub plastiku, jest rytmiczny i zmienia się wraz z prędkością :-/ Powyżej jednak 20km/h ustaje i nic już nie słychać. Od razu mówię że nie ma mowy aby tarcie dobiegało z któregokolwiek z kół lub jego mechanizmów, dochodzi jakby centralnie spod auta. Co to może być?

 

Wiem że auto trzeba będzie odstawić pod warsztat, ale na razie mam muszę trochę poczekać za analizą. Proszę Was o jakiekolwiek sugestie i podpowiedzi, z góry dziękuję za każdą wypowiedź.

Opublikowano
To trza zajrzec pod auto. Jak mowisz, ze dochodzi z centralnej czesci to moze jakas oslona katalizatora/wydechu sie oberwala i ociera o wal. Mi w tylnej czesci troche opadlo i obcieralo ale nie przypominam sobie, zeby towarzyszyl temu jakis dzwiek (to bardziej taka mata wygluszajaca/termiczna byla).
Opublikowano
Wielkie dzięki, dla mnie teraz to już duży plus że wiem że jakaś mata czy coś może tam być. Dźwięk by może nawet pasował, takie tarcie jakby gumy czy czegoś z w miarę miękkiego tworzywa. Jeśli się uda może wjadę dziś u znajomego na kanał to obejrzę wszystko od dołu. Pozdrawiam
Opublikowano

To specyficzne tarcie nie pojawia się zawsze, teraz gdy auto stało 2-3 dni i wsiadłem do niego nie było tego problemu ale tylko przez może 4-5km, później wszystko pojawiło się z powrotem.

 

Muszę dodać też że otóż gdy podczas jazdy postanowiłem przejechać się nieco bardziej (i przepraszam za określenie) po "sportowemu" to zauważyłem specyficzne drganie, uderzenia pojawiające się czasami przy dużych przeciążeniach - na wysokich obrotach np gdy szybko chciałem agresywnie wyjść z zakrętu po redukcji biegu, lub przy szybkim przyśpieszaniu.

 

Drgania te dobitnie nasuwają mi na myśl uderzenia wału napędowego o otaczające go elementy lub coś podobnego (nie znam się :-/), co dodatkowo potwierdzało by mnie w przekonaniu że będzie to wał, nie wiem jednak dokładnie co to może być? Jakieś przeguby lub stabilizator czy coś w tym stylu? Proszę bardzo wszystkich o jakiekolwiek sugestie i pomoc :-(

Opublikowano

Pod autem byłem, guma z przodu i wszystko jest ok, sprawę przyjechał obejrzeć kolega który troszkę się w fachu obraca i po chwili oglądania stwierdził że będzie to podpora wału która lekko się już wyrobiła. Objawy auta były dziwne jak na sama podporę przynajmniej jak dla mnie, jednak po ściągnięciu osłon termicznych i dostaniu się do samej podpory okazało się że to faktycznie była przyczyna dziwnego pisku i drgań przy agresywnej jeździe. Chwilowo uporaliśmy się z problemem po prostu smarując ją oliwą a za tydzień auto pójdzie na podnośnik i będzie ona wymieniana.

 

Wielkie dzięki dla Kolczastego za pomoc! Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.