Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mój problem polega na tym że jadąc zaświeciła mi się kontrolka EML a razem z nią ta od ASC po zaświeceniu się kontrolek auto jechało ale 20 km/h i wogóle nie chciała wchodzić na obroty po 20 min. kontrolki zgasły i było wszystko ok. W następnym dniu zapaliła się na chwile zgasła i było wszystko ok, dzisiaj wyjeżdżając z garażu znowu się zapaliły samochód właściwie wchodził w cały zakres obrotów ale nie reagował płynnie na przyciśnięcie i puszczenie pedału gazu jechał właściwie normalnie, wyłączyłem i włączyłem silnik kilka razy kontrolki nie zgasły poszedłem odpiąć akumulator na parę minut i zgasły dalej jest wszystko ok. Czy można ten problem powiązać z tym co napisałem w innym poście odnośnie tego że czasem -rzadko chcąc odpalić autko kręci ale nie odpala wystarczy wtedy wyjąć kluczyk i włożyc przekręcić i wtedy od razu pali .Proszę o pomoc i pomysły bo te problemy elektryczne w mojej beci mnie wykończą. :evil: :x

Opublikowano
Czy nikt na forum nie miał takiego problemu? przed chwilą rozkręciłem przepływomierz ale nie odkręcałem przepustnicy tylko w nią zajrzałem brat przycisnął pedał gazu ta klapka się otwierała i zamykała ogólnie przepustnica była czysta tylko na brzegach tej klapki troche czarna czytałem że umycie przepustnicy w wielu przypadkach pomaga jak myślicie czy to lekkie zabrudzenie na brzegach może być przyczyną tego problemu ,a no i gdzieś czytałem że między pedałem gazu a przepustnicą nie ma żadnego cięgna tylko ona jest sterowana elektronicznie więc w jaki sposób ta klapka otwierała sie i zamykała jeżeli pedał gazu był przyciskany bez kluczyka w stacyjce?
Opublikowano
Więc do czego służy ten czujnik położenia przepustnicy? i gdzie on się znajduje czy on jest wpinany gdzieś w korpus przepustnicy ? no i czy możliwe jest to że jeżeli przepustnica pracuje normalnie - płynnie zamyka się i otwiera po przyciśnięciu pedału gazu jest zepsuta? czy bardziej prawdopodobne że jest to wina czujnika położenia przepustnicy
Opublikowano

Czujnik położenia przepustnicy jak sama nazwa wskazuje określa stopień otwarcia przepustnicy, w samochodach z gazem na linkę jest to konieczne aby wiedzieć (jak mocno mu depnąłeś) :P W przypadku samochodów z ASC musi mieć jeszcze możliwość automatycznej zmiany położenia.

U Ciebie ten potencjometr afaik jest zintegrowany w ten mechanizm i występuje jako całość (przepustnica jako jeden element).

  • 3 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Ten potencjometr znajduje się w środku przepustnicy czy w którym miejscu? I ile wyniosła cię naprawa? Bo mam ten sam problem co u ciebie był
zaświeciła mi się kontrolka EML a razem z nią ta od ASC po zaświeceniu się kontrolek auto jechało ale 20 km/h i wogóle nie chciała wchodzić na obroty
tylko w 328ci i problem w ogóle nie znika po ponownym uruchomieniu silnika ani nawet gdy odłączyłem akumulator na dłuższą chwilę, czy u mnie też mógł siąść ten potencjometr czy cały sterownik przepustnicy? Bo gdy podłączyłem pod kompa to pokazało błędy: sygnał PWG potencjometr 1 i 2, jakieś wyjście MDK i sygnał przepustnicy klapa potencjometr 1 i 2, co mogło u mnie wysiąść? Proszę pomóżcie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.