Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Mam problem, a oto objawy:

 

1. Plama płynu chłodniczego pod samochodem.

2. Po otwarciu maski okazało się że prawdopodobnie spod korka chłodnicy

3. okazało się, że wybija płyn z chłodnicy (przy otwartym korku), chciałbym dodać, że gdy zwiększam obroty silnika to poziom płynu spada gdy odpuszczę przepustnicę z powrotem wybija i to w dużych ilościach.

4. podczas zimy stwierdziłem, że z rury wydechowej wydobywa się większa niż do tej pory ilość białego dymu. Przy przyśpieszaniu robiło się naprawdę biało :(

5. Temperatura podczas jazdy bez zarzutów.

6. Oleju w płynie chłodniczym nie stwierdziłem ani na korku wlewu oleju nie stwierdziłem żadnych substancji poza olejem silnikowym.

 

Po bojowej naradzie z kuplami doszliśmy do wniosku, że jest to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Proszę o ewentualną podpowiedź co powinienem jeszcze sprawdzić zanim oddam samochód w ręce jakiegoś "szarlatana".

 

Dodam, że samochód ma przejechane 250 tyś km i ma LPG. Oczywiście silnik M50

Opublikowano
a co z bagnetem na nim z tego co mi wiadomo tez powinna byc jakas maselkowata substancja badz czuc wyrazny zapach plynu
Opublikowano

1. bagnet sprawdzony nie widać żadnych nieprawidłowości, ani nie czuć żadnych obcych zapachów

2. odpowietrzenie - miesiąc temu wymieniałem dwie uszczelki pod pokrywą filtra oleju i dla ułatwienia sprawy był zdejmowany górny wąż od chłodnicy. Wiadomo trochę płynu ubyło więc dolałem. Układ był odpowietrzany i przez miesiąc żadnych wycieków ani dziwnych zachowań; a jeździłem codziennie do pracy, dość regularnie sprawdzając czy po samochodem nie ma śladów jakichkolwiek wycieków i nic takiego się nie działo więc zakładam że układ ok. Pamiętam też, że podczas wymiany chłodnicy jakieś pół roku temu po napełnieniu układu, bez problemu go odpowietrzyłem i żadnego wybijania płynu nie było zasysał jak złoto :).

Opublikowano

A i jeszcze jedno mi się przypomniało

 

W momencie otwierania ogrzewania w przez pierwsze kilka chwil z wentylacji wydobywał się właśnie jakby zapach spalin, ale po chwili ustępowało

Opublikowano
A i jeszcze jedno mi się przypomniało

 

W momencie otwierania ogrzewania w przez pierwsze kilka chwil z wentylacji wydobywał się właśnie jakby zapach spalin, ale po chwili ustępowało

Wymień filtr kabinowy to nie będzie czuć.

Odpowietrz ukł. chłodzenia raz jeszcze porządnie, zmień korek może uszczelki na korku puszczają są 3.

Jedź na sprawdzenie CO2 w ukł. chł. by mieć pewność co do uszczelki.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
Jak by nie było płyn nie zawsze musi dostawac się do oleju, u mnie jest że wchodzi do spalin można jeżdzic ale radze zbuerac kasiorke.
Opublikowano
Jedź na sprawdzenie CO2 w ukł. chł. by mieć pewność co do uszczelki.

 

Tak to jest najrozsądniejsza rada i tak zrobię i będzie wszystko jasne. A wiecie może gdzie w Warszawie można to zrobić. Byłbym wdzięczny za jakieś namiary. Chodzi mi oczywiście o kompetencje bo niestety naciągaczy nie brakuje.

 

Z góry dziękuję za wszelkie porady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.