Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem polega na tym zę musze zmienic wiatrak do chłodnicy ale ku mojemu zaskoczeniu ten co kupiłem jest mniejszy i ma mniej śmigieł (łopatek) Wisko na tą śrubę niby pasuje można zakręcić Pytanie :

 

Jakie powienno być orginalne śmigło do 3-litrowego silnika ? czyli ile łopatek ? ja w moim mam 11 szt a ten co kupiłem ma tylko 8 noi ma trochę mniejszą srednicę

Opublikowano

Możesz spokojnie założyć nie powinno być problemów, kilka lat temu montowałem wisko z 1.8 do 3.5 jeżeli dobrze pamiętam było mniejsze a temp. w normie.

Poza tym w największych upałach włączasz klimę która ma swój elektrowentylator chłodzący dodatkowo chłodnicę wody.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano

W tym problem że nie mam klimy może ten mój jest np od silnika 5-cio litrowego a u mnie jest poprostu zapas chłodzenia ! czyli ponawiam pytanie:

 

jakie macie wiatraki przy waszych silnikach 3-litrowych ? 8 łopatek czy 11 łopatek ??

Opublikowano
Zakładaj odpalaj i jeździ zwracaj uwagę na temp. a wtedy sam się przekonasz.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano

Bardzo dzieki za Twoje posty problem polega na tym że to wisko z wiatrakiem mogę oddać a jak przyjdzie lato to będzie duupa a tylko zamiana albo kosz aaaaaaaaa moze faktycznie musze kilka dni spróbowac i zobaczę !!! :D

 

Ale jak by ktoś wiedział ile ma łopatek przy swoim wiatraku i mnie poinformował byłbym wdzięczny !!! a tak to bede zawsze z obawą spoglądał na zegar :oops:

Opublikowano

kupiłeś wentylator starszego typu normalnie każde E32 730 735 i 750 ma 11 łopatkowy jaki w 740 nie wiem ale pewnie taki sam.

Możesz założyć jest 8 łopatek ale z tego co pamiętam są grubsze a jaki masz kolor tego wentylatora? Czarny czy może czerwony lub zółty??

Opublikowano

NIe jest grubszy ! łopatki moze są trochę cieńsze co za tym idzie są większe przerwy między nimi no i napewno mniej bedzie chłodził chociaż nie koniecznie (bo przecież ważne napewno jest inne ustawienia konty nachylenia itp) ale nie bede tego dochodził ........... jest czarny a tak dokładniej to są takie parametry :

 

moj : Firma KLIFA 1712058.9 Ø 420

 

nowy: Firma KLIFA 1719040.9 Ø 400

Opublikowano

Moja propozycja postaw swoje 7 przodem do ściany w garażu odpal i niech chodzi wkręcaj je na obroty od 2-3tysi. i kontroluj temp. Krótko mówiąc stwórz warunki zbliżone do ruchu miejskiego latem.

Pamiętaj o spalinach załóż jakieś rury na wydech i wyprowadź spaliny na zewnątrz albo zostaw otwarte drzwi.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano

Jaki masz kolego silnik R6 czy V8? Jak V8 to mogę zobaczyć dzisiaj u kolegi ile ma łopatek i wieczorem tobie napisze co i jak.

Możesz spokojnie założyć nie powinno być problemów, kilka lat temu montowałem wisko z 1.8 do 3.5 jeżeli dobrze pamiętam było mniejsze a temp. w normie

Kolego nie poto inżynierowie projektując ten silnik dali tam wiatrak z 11 łopatkami o określonej średnicy żeby ładnie wyglądał tylko widocznie taki ma być. A napisać komuś że nie powinno być problemu to najłatwiej. Jak się silnik przegrzeje no to trudno myliłem się. W normalnych codziennych jazdach może i wystarczy ale kiedyś w upale stanie w korkach (np we Wrocławiu) i silnik się może przegrzać tym bardziej że kolega nie ma klimy.

Niedawno skrytykowałeś lampy w mojej E32 mimo że nie jakieś kliry made in china tylko od renomowanego niemieckiego producenta twierdząć że uważasz tylko bmw w orginale a tu namawiasz kolege do zrobienia popeliny pod maską :nienie: :mad2: Jak orginał to orginał.

 

Kolego JonyP rób jak uważasz to twój samochód ale ja zakładał bym taki jak był. Tymbardziej że pisałeś że możesz go oddać. Wg mnie za mali jesteśmy żeby poprawiać inż. z bawarii :D

Opublikowano

To za te lampy :?:

:cry2:

Kolega czytał:

montowałem wisko z 1.8 do 3.5 jeżeli dobrze pamiętam było mniejsze a temp. w normie

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano

Mam silnik z 6 Świecami wnioskuje że R6 ? tak ?

V8 to silnik z 8 świecami ? i garki w silniku w kształcie litery V ?

 

(oj stare czasy miałem kiedyś taki silnnik w Fordzie Grandzi sportowym 2.8 ) :D

 

Panowie i panie ALBO Panie i Panowie Mi chodzi o to czy przypadkiem nie jest tak

ze w mojej budzie było śmigło przystosowane do 5 litrowego silnika i do mojego 3-litrowego było z naddatkiem przecież w bmw 5 czy nawet bmw 3 (tego nie wiem napewno)mają silniki 3-litrowe może to śmigło co kupiłem jest od takiego silnika ? fakt że może wieksza buda i moze wiecej sie grzac w sumie dużo gadania a chodzi o raptem 100zł ale co tam forum po to jest :roll:a pozatym wiecej gadania wiecej wiedzy na temat swojego autka a jak wiadomo WIEDZY NIGDY ZA DOŚĆ :lol:

 

 

POZDRAWIAM

Opublikowano
Człowieku nie masz zadnego naddatku w 3.0 3.5 i 5.0 jest ten sam wiatrak z 11 420mm średnicy od nowosci w każdej. Wnioskuje że w 4.0 i 3.0 też jest taki sam. chodzi tu o ok. 70zł bo tyle właśnie płaciłem jak dałeś 100 za swoj i jeszcze ci dobrali z 8 łopatkami to lepiej zmień sklep bo mają drogo i sie wcale nie znają.
Opublikowano
Człowieku nie masz zadnego naddatku w 3.0 3.5 i 5.0 jest ten sam wiatrak z 11 420mm średnicy od nowosci w każdej.

Kaczydj ty to jesteś chodząca encyklopedia o E32 :D :cool2: Takie rzeczy pamiętać jak śr. wiatraka.............jedno mi się nasuwa stwierdzenie: MANIAK E32 Pozdrawiam!!!!

Opublikowano
A no wiesz Wertus wcześniej wymieniałem wiatrak i stąd pamiętam :cool2: a potem przerabiałem jeszcze temat wisko bo miałem tak luźną że językiem sie dało zatrzymać niespodziewanie sie zepsuła bo jeszcze tego samego dnia była jak kamień :D i sie grzała zastosowałem środek Z 750 i dochodzę do wniosku że to jest to samo wiatrak pasuje od tej z 3.5 na śruby więc z tąd wiem że skoro mam środek 750 a wiatrak z 735 to muszą być takie same a samo wisko pasuje bezproblemu na gwint z pompy wody. Pięknie spina słychać piękny szum spod machy i temperatura idealna.
Opublikowano

Przerabialiście temat naprawy wiska :?:

Jeśli nie to jest to bardzo proste :!:

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano

Tak przerabiałem,

Jest proste,

Jest nieskuteczne :!: :!: :!: Nowe to nowe u mnie na dwuch wiskach testowane i [BAD] kupiłem nową a nie bede sie bawił w jakieś ulepy napełniane olejem bo oprucz ewentualnego ubytku oleju jest wiecej dolegliwości z wiskiem i samo dolanie oleju żadko kiedy pomoże przynajmniej u mnie...

Opublikowano

Ten olej co dolewałeś to co to było?

Przerabiałem temat wiskozy w Daihatsu Rockym i dało radę.

Teraz będę przerabiał w m20b20 i zastanawiam się czym ją wypełnić?

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano

Może było nieźle porównując do trupa ale nowe to nowe.

Uzupełniają to olejem silikonowym o sporej lepkości lub doktorem.

To znaczy ja oceniam to niezadowalająco poprawiło sie spinanie po tej operacji ale nie byłem wpełni zadowolony wiec zakupiłem nowy oryginał i teraz za kazdym razem jestem wzruszony jak pięknie mi wyje wisko na zimnym silniku słychac jak dizla a siła podmuchu jest tak duza ze przy otwartej masce sciaga czapki z głowy

Opublikowano
Tego nie uzupełnia się olejem silnikowym jak robiłem swoje to dostałem specjalny olej do wisko z fabryki BMW dziś takiego nie mam ale wiem że jest do kupienia. Pisali kiedyś na forum 4x4 tylko nie chce mi się szukać ale chyba nie ma wyjścia.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano
a siła podmuchu jest tak duza ze przy otwartej masce sciaga czapki z głowy

heheh dobre probowales czy laska stringi zassa :)

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano
Hej, ja wisko napełniałem olejem Toyoty jak w dziale serii 8 i działa bez problemu. Warunkiem jest brak luzu na łożysku wiska.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

O właśnie te dwa moje miały luz co prawda mini mini ale nie pozostało to bez wpływu na działanie.. I brak efektu naprawy

Czyli dolania odpowiedniego oleju do środka. Co prawda jedna chodziła już prawie dobrze ale mimo wszystko to nie to.

 

 

Heh Wertus no to wtedy mu nie zleci :-P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.