Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam takie pytanie odnośnie bloku silnika.

Z tego co wyczytałem i się orientuje to silniki 2.8 w e36 miały blok aluminiowy.

Wszystko było by git tylko wydaje mi się ze u mnie jest żeliwny.

Czy orientuje się ktoś czy występowały takie silniki z żeliwnym blokiem? :?:

Opublikowano

Według mojej wiedzy, to silniki benzynowe sześciocylindrowe początkowo wytwarzane były z żeliwa, następnie żeliwo zastąpiono aluminium.

Więcej na ten temat możesz znaleźć w książce z serii sam naprawiam.

Opublikowano
Nie jestem pewien ale na rynek amerykański chyba wychodziła wersja z żeliwnym blokiem. Tylko teraz nie pamiętam czy różnica była w materiale bloku czy w zastosowaniu nikasilu w tulejach cylindrycznych. Kiedyś natknąłem się na temat bloku M50B28 zamiast naszego M52B28 przy okazji czytania o jakimś projekcie turbo na amerykańskim forum. Poszukam i jak znajdę to wkleję odnośnik.
Opublikowano
...

Czy orientuje się ktoś czy występowały takie silniki z żeliwnym blokiem? :?:

 

NIE. Wszystkie M52B28 to alu bloki.

Silnik M50B28 , nie istnieje , chyba że to jakaś garażowa robota :shock:

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Teoretycznie się robi tzw. strokera z niektórych elementów M52B28 na bazie bloku żeliwnego z M50B25. Absolutnie nie jest to rozwiązanie seryjne.

 

328 fabrycznie ma blok aluminiowy.

Opublikowano

dzięki koledzy :cool2:

 

w sumie to już sam nie wiem bo kto patrzy na ten silnik to mówi co innego, ale jutro postaram się odczytać może jakieś numery to powinno się dużo wyjaśnić :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie M52 ma aluminiowy blok. Era zeliwnych bloków skończyla sie na M50.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

M52 - Aluminiowy pokryty nicasil-em

M50 - Żeliwny - Nie do zarżnięcia :cool2:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Zgadza się wszystkie seryjne 2.8 miały blok M52. Jedynie różnica polegała na tym że nie wszystkie miały nikasil. A silnik który znalazłem był hybrydą M50 i M52 pod turbo.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dziś dostałem pewną wiadomość o tym że M52B28 występowało w dwóch wersjach:

11 11 1 438 594 - blok alu ( 29kg )

11 11 1 433 067 - blok żeliwny ( 52kg)

Może komuś się przyda.

Opublikowano

W ETK "alu blok z tłokami" ma taki nr części jak podałem.

 

edit: w ogólnodostępnych w sieci "realoem" i "partscatalog" numery zgadzają się z tymi które podałem wyżej. A dostałem je z ASO.

Opublikowano
Zaszła pomyłka.Miałem na myśli numer odlewu a nie katalogowy części.Katalogowy numer zgadza się.Ale ważniejszy jest numer odlewu :wink: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.