Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Odebralem wczoraj samochod z serwisu na ktorym byl wymieniany olej i filtr oleju.

Elektroniczny wskaznik oleju pokazuje teraz poziom lekko wyzszy niz maksymalny (wskazanie >1), choc zadna kontrolka ani blad nie sa pokazywane na tablicy. Dzis jak wroce z pracy do domu sprawdze jeszcze poziom bagnetem na cieplym silniku, ale zastanawiam sie czy ta mala nadwyzka zostanie spalona czy moze lepiej podjechac na serwis zeby troszke tego oleju spuscili?

Intrukcja mowi zeby unikac jazdy ze zbyt wysokim poziomem oleju, czy to moze byc szkodliwe? jesli tak to w jaki sposob?

Zakladam ze wskazanie elektronicznego wskaznika jest doklade choc to jeszcze zweryfikuje dzis popoludniu.

 

Dziekuje

Opublikowano

po powrocie do domu i odczekaniu okol 20 min sprawdzilem poziom bagnetem, tu tez jest za duzo o kilka milimetrow, wiec nie pozostaje chyba nic innego jak odessac nadmiar samemu lub wrocic do dealera z reklamacja.

 

czy jezeli poziom oleju bylby alarmujaco wysoki lub powodowal zwiekszenie cisnienia to czy zapalilaby sie na tablicy czerona kontrolka oleju? teraz nic sie nie swieci a wysoki poziom widze tylko z menu komputera

Opublikowano

jest okolo 5mm za duzo, wiec odessam nadmar dla wlasnego spokoju, wole nie ryzykowac i nie jezdzic z poziomem wiekszym niz max. napewno jest jakas tolerancja na przelanie ale nie wydaje mi sie zeby to bylo az tyle...

 

probowal juz ktos odessac olej przez bagnet? jak najlepiej sie za to zabrac, tak jak do mierzenia poziomu, zagrzac silnik a potem dac mu chwile ostygnac i jazda czy zrobic to na zimnym?

mam zamiar kupic dzis po drodze takie cos i wyciagnac nadmiar:

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_567061

Opublikowano

Na twoim miejscu pojachałbym tam gdzie Ci olej wymianiali i niech sami Ci go upuszczą - wkońcu kase wzieli a poziom jest nieprawidłowy.

Ja bym nic nie wpychał przez bagnet bo może Ci zostać w środku.

Opublikowano
jeżeli masz daleko do ASO BMW to chyba w kazdym ASO dowolnej marki mają szprycę do odciągania oleju z góry i zrobią to za browarka lub dwa jak się uśmiechniesz :)
Opublikowano

daleko nie mam ale oni zamykaja o 5 dokladnie wtedy kiedy ja wychodze z pracy, a ze autko dopiero co kupione to nie chcialo mi sie czekac do weekendu zeby to zalatwic, dlatego myslalem odciagnac na wlasna reke (albo pluco :) )

jednak rozsadek wzial gore, pozwole im naprawic to co skopali i umowilem sie na wizyte w sobote, wyglada na to ze jutro bede skazany na citroena zony :mad2:

Opublikowano

spoko ja śmigałem c4 coupe i było dobrze :D

chyba ,że żona ma BX haha :mrgreen:

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam:)

 

Mam pytanko malusienkie:)

Po przejechaniu gdzies 20tys km wymienilem olej na nowy (tak jak trzeba) ale w ciagu tych 20tys km wlalem dodatkowo 2l oleju jest to mozliwe ze jedyneczka pali az 2litry dodatkowo oleju ??

Opublikowano

1. Jeśli olej wymieniali Ci w serwisie to wróciłbym do nich o kazał odessać. Raz też mi sie tak zdarzyło w ASO i po oddaniu auta na następny dzien do nich wróćiłem. Byli bardzo zdziwieni, że wlali za dużo. No ale jesli do układu SUCHEGO wchodzi 5,5 l to oczywiste jest, że jeśli przy wymianie oleju wleja 5,5 l to przeleją. Przecież nigdy nie da się zlać z silnika 100% oleju. Nauczony juz doswiadczeniem, jak wymieniam olej to wlewam 0,5l mniej niż wynosi pojemnośc układu i tak wlewając ostatnio 5l stan na bagnecie był 60% czyli troche ponad połowę miarki.

2. W przypadku diesela z DPFem nie zalecam trzymać oleju na wysokim stanie na bagnecie. Lepiej jest trzymać ok połowy skali bo jest duże prawdopodobieństwo, że oleju przybędzie a jak ktoś nie sprawdza regularnie i czesto to może pojawić się problem. Generalnie 2 mm ponad max to raczej nie powód do niepokoju ale jesli oleju będzie ponad 5mm ponad max to może byc juz niedobrze. Kolega w Audi miał taką miarke gdzie słabo widział stan oleju i dolewał profilaktycznie co jakiś czas aż mocno przelał i od tego jakiś tam uszczelniacz na silniku mu puścił. Także za dużo też nie zdrowo.

3. Jeśli chodzi o odciaganie oleju to polecam dużą strzykawkę z apteki i cieki wężyk plastikowy elastyczny z marketu budowlanego. Musi być wystarczająco cięki, zeby wszedł do tunelu na bagnet i o wystarczająco dużym przekroju wewnętrznym, zeby dało się przyzwoicie wyciągać olej. Polecam taki zielony wężyk z OBI akurat, okazał się wystarczająco duży w środku i mały na zewnątrz. Odciągamy oczywiscie jak silnik juz ostygnie, np po 1,52h od zgaszenia. ostatnio odciągnąłem prawie litr oleju przez ten cholerny filtr DPF. Niestety u mnie termostat zepsuty nie pozwalał dogrzewać własciwie silnika i nie działało poprawnie wypalanie DPFa.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

hmmm turbina powiadasz ....

Prawde mowiac po zdjeciu pokrywy plastykowej od silnika zauwazylem obrzygany silnik z gory i po lewej stronie silnika utrzymywal mi sie olej tzn byl widoczny

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam:

Jak się ma wskazanie komputera (olej) do jego rzeczywistego stanu - mechanik mi powiedział, że jest go niewiele już, a w kompie 3/4 pokazuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.