Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"odepnij klemy i je zepnij ze sobą na 15 minut i włącz zapłon"

ehh ;/ Zle zrozumiałem. Odpiąłem tylko klemy i ich nie złączyłem.

 

Wjechałem bumą na podnośnik, 30 min zajęło mi podniesienie jej, ponieważ przesadziłem z glebą i łapy sie zmieścić nie chciały ;] Ale dałem rade !

Po podniesieniu autka zauważyłem ze poprzerywane są kabelki od masy, po wymianie z jednej i drugiej strony z przodu okazało sie ze kontrolka niestety dalej sie pali ( miałem wielką nadzieje ze tylko w tym tkwi problem). Z tyłu takowych kabelków w ogole nie znalazłem :( Zanajdują sie one przy kołach z tyłu ?

 

Podczas testu hamowania, koła sie blokują, a podczas łagodnego hamowania nie zauważyłem zadnych oznak odbijającego pedału hamulca.

 

Za godzinkę jade pożyczyć oporomierz, ponieważ sam takiego nie posiadam, wjade jeszcze raz na podnośnik i sprawdze oporowości poszczególnych czujników!

 

Miałem nadzieje ze wystarczy wyciągnąć czujniki ktore bezproblemowo wyjdą :> i wystarczy wymienić prawy lub lewy czujnik, zawiodłem sie po raz drugi.

Mechanik ostrzegł mnie zebym nie próbował wyciągać czujników w czasie gdy nie mam pewności ze to właśnie ten padł, bo podczas wyciągania można dobry czujnik uszkodzić !

 

Wieczorem dostarczę reszte informacji :D

Opublikowano

I dobrze Ci powiedział bo czasem jest ciężka sprawa z wyciągnięciem czujnika, ja u siebie chciałem wyjąć to był tak zapieczony że pękać zaczął i dałem sobie spokój. Jeśli wiesz że jest uszkodzony to niema problemu bo możesz go "dewastować" aż całkiem wyjdzie :)

 

P. S. omomierz nie oporomierz i oporność a nie oporowośc :)

Opublikowano

P. S. omomierz nie oporomierz i oporność a nie oporowośc 

dzięki :p oporowość... rzeczywiście nie pasuje :p

 

Dobra sprawa wygląda następująco. Po całym dniu "siedzenia" w garażu i masie wypowiedzienych przekleństw, ponieważ nie mogłem zmierzyć oporności ;( nie mogłem po prostu zmieścić tych 2 nóżek(1czrna 2 czerowna) omomierza w czujnik, chyba ze coś źle robiłem i oporowość mierzy sie gdzieś indziej ^^, postanowiłem posłuchać znajomego i podjechać do mechanika ktory zajmuje sie "podwórkowo" Beemkami, tzn. jego specjalnością są auta ze śmigiełkiem na masce. Facet konkretny, i co najważniejsze tani ... kosztowało mnie to 30 zł, i co ? POWIEDZIAŁ DOKŁADNIE CO, GDZIE, I JAK, "Uszkodzony czujnik absu prawy przedni." (dopowiedział ze najprawdopodobniej koronka).

Nie to co jego poprzednik, zapłaciłem 80 zł i dostałem tylko wydruk "uszkodzony czujnik obortu koła" bez uszczególnienia które koło: przód?, tył?, lewy?, prawy? . I weź bądź tu człowieku mądry...

 

 

Powiedziałem sobie ze na dzisiaj starczy, trzeba w końcu coś zjeść ;p

Jutro spróbuje wymienić ten czujnik, trzymajcie kciuki aby dało sie go wyciągnąć po dobroci xD

Opublikowano

WItam wszystkich ;)

Czas na końcowe sprawozdanie!

 

Dziś o Godzinie 12:50 ZAKONCZYŁEM prace nad ABSem i MELDUJĘ WYKONANIE ZADANIA!

Koszta to około 300zł (przez swoją głupotę) ;(

czujnik przód 169 zł, nówka BMW

podpięcie pod komputer 80 zł ( nic sie nie dowiedziałem) + 30 zł (inny mechanik i dowiedziałem sie dokładnie wszystko)

flaszki 2x 0,5 l za pomoc znajomych 50 zł

 

Po cieżkich godzinach użerania sie z tym małym piździelnikiem zwanym dalej czujnikiem absu wreszcie udało nam sie go wyciągnąć w 3 częściach przy pomocy młotka, śrubokrętu, palnika(w postaci kominka) i śruby.

Musieliśmy odkręcić koło, tarcze i zaciski.

Co do włożenia nowego czujnika łatwej nie było, na sam początek musieliśmy spiłować połowe osłony, zeby w ogole chciał wejść w tulejkę, gdy uzyskaliśmy odpowiednią średnicę okazało sie że czujnik nie posiada wcięcia zeby tulejka w niego weszla, po kilku minutach głowienia sie postanowiliśmy wyciąć tulejkę za pomocą gumówki ale pozostawało pytanie jak głęboko czujnik osadzić...

 

Po tych męczarniach nadeszła chwila prawdy, zgaśnie kontrolka? czy nie?

Po odpaleniu kontrolka ZGASŁA, został jeszcze szybki test abs i Bunia zdała go na 5 !

 

 

Zostało jeszzcze pytanie o ASC. Sprawdziłem dokładnie VIN i powinienem posiadać system ASC, mam miejsce po przełączniku ( mądry poprzedni właściciel poprostu wyrwał przełącznik pozostawiając dziurę :( )

I moje pytanie macie może jakiś schemat i rady jak podłączyć przełącznik ? patrzyłem przez tą dziure i jakieś kable tam sie znajdują ;)

 

Aha i jeszcze jedno za zderzakiem mam po jednej i drugiej stronie zwinięte kableki z zakończeniem przypominającym kostkę elektryczną, tzn. 2 okrągłe wejścia, po rozkodowaniu VINU wyszło również ze orginalnie moje autko posiadało także światła przeciwmgłowe przednie na ktore pewnie pokusił sie poprzedni właściciel ;( i moje pytanie czy te kable mogą być od halogenów przednich ? na długość, po rozwinięciu mniej wiecej pasuje do miejsca gdzie powinny być założone halogenki :)

Opublikowano

Jeśli poprzedni właściciel po prostu wyrwał przełącznik ASC i widzisz pod spodem jakieś urwane kabelki, to to może być to. Zdejmij tunel, będziesz wiedział więcej [niekoniecznie wszystko, ale więcej].

 

W okolicach przeciwmglaków nie ma raczej przewodów, więc pewnie są to te. Jeśli podoba Ci się zabawa z miernikiem uniwersalnym [bo pewnie to dostałeś pod nazwą "oporomierza" ;) ], to tym pokrętłem na środku sobie ustaw DC [prąd stały], włącz zapłon, przyłóż wejścia miernika [bolce] to otworów w kostce, sprawdź, czy masz napięcie. Potem włącz przełącznikiem światła przeciwmgłowe przednie, sprawdź napięcie jeszcze raz. Jak będzie tak ze 12 V - kup halogeny i ciesz się światłami.

 

Kolejność nóżek miernika [czerwona / czarna] nie ma znaczenia. Jak się pomylisz, to dostaniesz napięcie "ujemne" [interpretuje się to, jako prąd płynący w drugą stronę].

Opublikowano
Masz podnośnik i warsztat to miernik też będziesz miał zdejmujesz koła odpinasz czujnik od wtyczki za kołem i sprawdzasz czujnik miernikiem i tak po kolei chyba że ty tych czujników wcale nie masz to sprawdź czy są w ogóle wtyczki może ktoś do starej budy ci wrzucił silnik is a tak naprawdę może nie ma tam abs u wcale dziwi mnie to że na kąpie nic nie wykazało związanego z absem.
Opublikowano

Zanim zaczniesz nabijać posty charakteryzujące sie szybko postępującym mongolizmem wstecznym najpierw zainteresowałbyś sie może tematem ?

 

To ze mam ABS byłem widziałek na 1 stronie tematu ...

To że już go naprawiłem na 2 stronie wiec prosze CIE ....

 

Na kompie pokazało mi ze mam uszkodzony czujnik ! a nie jak ty twierdzisz ze nic mi nie pokazało ! Dla mnie było to nic gdyż nadal nie wiedziałem ktory czujnik nawalił.

 

Możecie podesłać mi schemat podłączenia przełącznika od ASC jak ktoś takowy posiada :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.