Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich moje pytanie dotyczy dokladnie lozyska kolumny zawieszenia , szukalem na allegro bo tam zawsze zaczynam i nic nie znalazlem . Moze ktos juz wymienial te czesc i posiada informacje o jej ewentualnym zakupie ( jak zdemontowac i zamontowac to wiem) :Numer katalogowy wedlug BMW : 31 33 6 752 735 . Dzeki z gory za wszelkie info. PS: znalazlem w jednym sklepie cena okolo 195zl :?

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
Mam u siebie na półce BILSTEINY w cenie 99,00 zł i FEBI w cenie 79,00 zł. Edytowane przez anjinsan

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Dzięki koledzy z tego co widzę z odp. kol. leszcza będę jeszcze musiał się dowiedżieć jakiej firmy zamontowane mam amorki :?:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Opublikowano
Przy okazji proponuję skontrolować stan gum. Miałem wymienione łozysko, po demontażu okazało się, że guma była zmurszała. Za jedną robotą mozna to zrobić a przynajmniej skontrolować.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

  • 12 lat później...
Opublikowano (edytowane)

https://www.gsbildeler.no/epc_delekatalog-forstilling-31_0977

https://www.gsbildeler.no/epc_delekatalog-forstilling-31_0256

to są dwa rysunki składowe mcphersona.....

Na pierwszym z tych rysunków nr 2.... pokazano tam montaż pod poduszką i łożyskiem 2 sztuk podkładek. Jedna jest frezowana, druga jest zwykłą podkładką.....

Na tej górnej podkładce - frezowanej powinno leżeć uszczelnienie przeciw kurzowe łożyska... kupiłem taki oring, tyle że on uszczelnia tłoczysko amortyzatora, a nie zewnętrzną powierzchnię łożyska..... Wkleiłem tam po zewnętrznej taki oring aby uszczelniał łożysko....

Na drugim rysunku widać części nr 6 i 7. To właśnie ten oring i podkładka....

Dziwne jest to rozwiązanie......

na pierwszym zdjęciu widać ta frezowana podkładkę w którą ma wejśc oring uszczelniający

drugie zdj: podkładka frezowana na górnym mocowaniu

trzecie zdj: górne mocowanie+oring_podkł frezowana+ podkładka zwykła

czwarte zdj: górne mocowanie wraz z oringiem uszczelniającym zewnętrzną część ( i według mnie, ten oring powinien być właśnie tu. Cpo za sens żeby oring uszczelniał wewnątrz tą mniejszą powierzchnię? Oczywiście am ten oring i go założę)

IMG_20230917_154108.jpg

IMG_20230917_154115.jpg

IMG_20230917_154603.jpg

IMG_20230917_163407.jpg

Edytowane przez 520i
Opublikowano
23 godziny temu, Fuser napisał(a):

Nie otwierają się te linki. Pewnie trzeba być zalogowanym.

oczywiście, zapomniałem że moje konto....

ale tak, chodzi o dokładnie ten rysunek. Tyle że ten oring na rysunku jest do wewnątrz łożyska - na mniejszy obwód (ma owijać się na tłoczysku, - według mnie, powinien być jeszcze jeden oring - na zdjęciu - ten czarny który dołożyłem.....

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak patrzę jeszcze raz i mam wrażenie, że to nie jest oring. Jeśli mówimy o tym elemencie

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DD22-EUR-03_1996_E39_BMW_520i&diagId=31_0256#31331110196

to on wygląda jak kapsel, nie oring i faktycznie może pełnić funkcję przeciwkurzową

https://allegro.pl/oferta/bmw-uszczelka-poduszki-amortyzatora-e36-e46-e90-9619943506

Zauważ też, że niektóre części z powyższego rysunku nie występują w latach późniejszych. Nie sugerowałbym się wyglądem elementów na schemacie, już kilka razy widziałem, że są błędne, np. przewody paliwowe podłączone odwrotnie.

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, Fuser napisał(a):

że to nie jest oring. Jeśli mówimy o tym elemencie

ta, o tym elemencie rozmawiamy.

Przyjrzałem się jeszcze raz górnemu mocowaniu. Wyjąłem ten czarny oring i włożyłem sam ten element z aukcji allegro którą podaleś.

Uszczelka wchodzi głębiej w to zagłębienie - to fakt. Kiedy dokładam podkładkę (nr 7 z rysunku), podkładka wystaje poza obrys górnego mocowania. Nic to, tak chyba jednak trzeba będzie to złożyć....bez tych oringów - należy przyąć że Norwedzy się pomylili lub w innych rocznikach oring był.......

 

mały update: i już wszystko jasne:

sprawdziłem sobie na moim koncie w GSBildeler, co to było i numer tego oringa.... to jest ten oring - nr 18......

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-touring/520i-m52-ece-automat/silnik/glowica-cylindrow-vanos-11_1480

tak to jest, jak się wyrzuca faktury i nie pamięta co się zamawiało.....

dzięki za pomoc

Edytowane przez 520i
  • Moderatorzy
Opublikowano

:classic_laugh:

No, tak. To był puzzel z innej układanki, a jak mawiają starożytni Indianie - "Na pochyłe drzewo to i Salomon nie naleje".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.