Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

Planuje niedługo wymiane oleju chcę przejsc z 0w40 na 10w40 pólsyntetyk autko to 323ci z2001r i 190tys przebiegu. Gdy wczoraj odkręciłem korek wlewu oleju to zobaczyłem jakby jakis rdzawy osad nie wiem co to jest mechanik powiedzial ze trzeba co s wlac jak bede wymieniał olej i ten cały syf sp[łynie razem ze starym olejem. Szczerze zaniepokoiło mnie ze wogole takie cos było w silniku. Moje pytanie co to wogóle jest i jak sie tego pozbyc skad ten osad ?

 

Auto cały czas jezdziło na castrol edge 0w40 i teraz chce przejsc na półsyntetyk.

 

Czekam na odpowiedz pozdrawiam

Opublikowano

pierwsze pytanie po cholere przechodzisz na półsyntetyk?? dla mnie bez sensu...

a co do osadu to pewnie jezdziłes na krótkich dystansach nie dogrzewając silnika wiec taki efekt LUB masz walniętą uszczelke pod głowica i woda miesza sie z oliwą... ubywa płynu?? przybywa oleju?? jaki kolor na bagnecie??

Opublikowano
Dokładnie, zostań przy syntetyku. A ten osad to pewnie jak Balugass pisał 'masełko' powstałe przez wytrącenie drobin wody z oleju. Jak płynu chłodniczego nie ubywa to się nie przejmuj. A płukanke przed wymianą oleju możesz zrobić.
Opublikowano

Płynu chłodniczego troche ubywa ale to chyba przez chłodnice bo wiem ze jest do wymiany. Mam nadzieje że to nie przez uszczelke pod glowica.Auto faktycznie jezdzi nakrótkich dystansach ale dogrzewa sie dosc szybko. Co do oleju macie racje jednak zostane przy syntetyku ale zastanawiam sie nad zmiana na Valvoline. Do wyczyszczeniea silnika zaleje Liqui Moly mam nadzieje że będzie wszystko dobrze.

 

Zastanawiałem się nad zmiana na pół sytnetyk z powodu że usłyszałem ostatnio jakby tyrkanie postukiwanie w okolicach silnika myślałem że może olej jest za razdki ale raczej zmiana jest bez sensu.

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Opublikowano
Zastanawiałem się nad zmiana na pół sytnetyk z powodu że usłyszałem ostatnio jakby tyrkanie postukiwanie w okolicach silnika myślałem że może olej jest za razdki ale raczej zmiana jest bez sensu.

 

Nawet jeżeli coś się tam dzieje to tym sposobem mógłbyś jedynie to czasowo wyciszyć a nie naprawić, zresztą sam doszedłeś do prawidłowego wniosku :)

Opublikowano

Co do osadu Też zimą mam masełko na korku, jak się ociepla to znika, płynu ubywa w chłodnicy ale bagnet czysty, przy zmianie oleju spoko czyścioch, kiedyś gdzieś wyczytałem, że BMW ma to do siebie że czasem płynu ubędzie, dość często monitoruję olej i płyn i wychodzi że ubywa ok 100 ml na 2000 km, wg normy zapisanej w książce eksploatacji powinno być gut. Miałem wcześniej E36 316 i okazało sięże są wycieki płynu i oleju po zmianie uszczelki i kapitalce silnika wycieki ustały a płynu też ubywało. Taka mała dygresja na temat płynu chłodniczego, co do oleju tak jak pisałem i dołączam się do kolegów SYNTETYK !!!

 

Peace :)

"The Beats Of life..... The Voice Of Creation.... The Invisible World...... The Echo of Imagination......... We dance for joy ...we cying teras.... we screaming Loud .... The Beats of Life. " SHOWTEK!!

Świetna Muza Do Auta :)

Opublikowano

lej dobry 0w40 lub 5w40

valvoline,motul,liqui moly, chociaż ja spróbowałem total quartz 9000 i jestem zaskoczony pozytywnie

tylko syntetyk

czasem przegoń trochę samochód :)

jak byś miał biały osad to byś się mógł martwić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.