Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U kumpla w 530d 1999 rok, sedan skrzynia automatyczna przy mocnym dociśnięciu na D, lub na S nie chce zmienić biegu, silnik wykręca się na maksa i zaczyna coś mocno wibrować, ale biegu nie zmienia.

Po odpuszczeniu gazu silnik tak jakby wigor tracił na chwilę, i po jakiś 5-10 sekundach zmieni bieg i znowu zaczyna normalnie jechać.

Średnio 1 na 10 takich przyśpieszeń kończy się tak jak opisane powyżej.

Co jeszcze ciekawego, przy jeździe na 4 lub 5 biegu z obrotami ok 1500 i nagłym depnięciu na gaz (wyprzedzanie) skrzynia zrzuca jeden, lub dwa biegi i silnik gaśnie :roll:

Po odpaleniu wszystko chodzi dobrze, skrzynia przy normalnej jeździe płynnie zmienia biegi, żadnych błędów nie ma.

Miał ktoś coś podobnego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W sumie to nie sprawdzaliśmy poziomu oleju, jakoś kurczę o najprostszych czynnościach człowiek zapomina :wink:

Manual chodzi w porządku, ale jeśli było by mało oleju to czy takie jaja nie powinny wychodzić za każdym razem?

Opublikowano
Manual chodzi w porządku, ale jeśli było by mało oleju to czy takie jaja nie powinny wychodzić za każdym razem?

 

To juz pytanie dla lepszych znawców tematu automatów, ale jakiś trop juz jest. Może sterownik skrzyni siada - tylko wtedy raczej powinien wyskoczyć jakiś błąd na diagnozie skrzyni.

Opublikowano
Podstawą jest tu diagnoza komputerowa. Sterownik skrzyni jest ściśle zależny od sterownika silnika i jeszcze innych układów. Spróbuj zresetować adaptację skrzyni. Zastanawiające jest to gaśnięcie silnika...
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Autko sprawdzane było pod kompem, i poza błędem poduszek i czymś tam nieistotnym nic nie ma.

Jak przeprowadzić ten reset adaptacji skrzyni, i co to da?

Konieczne ponowne podpięcie pod komputer?

Opublikowano
Skrzynia uczy się sposobu jazdy kierowcy, aby ją zresetować pedał w podłogę i przekręcamy kluczyk w pozycję dwa (nie odpalamy) trzymamy pedał 20sek, puszczamy pedał wyłączamy zapłon.....zrobione. Można to zrobić również INPA
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adaptację skrzyni zrobiliśmy, chodzi lepiej, ale nadal usterka się pojawia, poziom oleju w porządku.

Co do gaśnięcia silnika problem znikł, poluzowany był jeden wtryskiwacz, (nie wiem czy to bezpośrednia przyczyna gaśnięcia) paliwo uciekało od spodu, dokręciłem i chodzi dobrze, nie gaśnie już i jakby lepiej jechał.

Jakieś inne pomysły co może być z tą skrzynią nie tak?

Opublikowano
A nie siada ci konwerter? Ja jestem po wymianie bo wyciągnął kopyta, objawy typowe, szarpanie pomiędzy 90-110. Zrobiłem jeszcze 1400 i zaczął mi przeciągać biegi a zwłaszcza na trójce. Błędów na kompie również nie było co mnie ucieszyło bo skrzynia jest git. Dziś po wymianie wszystko wróciło do normy.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szarpania nie ma, wszystko ładnie płynnie chodzi, tylko przy pełnym bucie czasem potrafi przeciągnąć bieg do odcinki.

Lock up ładnie zapina, kick down sprawny.

Może upgrade softu skrzyni pomoże, jak myślicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.