Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wczoraj zaobserwowałem zjawisko typy:

jadąc na 4 biegu w granicach 2000obrotów zredukowałem bieg na niższy i dałęm opór w pedał co się okazało samochód się na chwilkę zamulił po czym poszła chmura szaro błekitnego dymu i dalej już turbo zaczęło działąć i normalnie. Sprawdziłem to parę razy i na każdym biegu jest to samo... Czy to wina turbo?? czy z silnikiem coś nie tak?? A i warto dodać ze ok 2-3ty temu podczas sprawdzania pziomu oleju okazało sie że jest min więc dokupiłem i dołałem do normy...dziś rano znów było min...

Proszę o opinie...

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
łyka olej. Sprawdź ciśnienie sprężania i będziesz wiedział czy góra lub dół do roboty... dodatkowo sprawdź czy w ssącym nie masz olejowego jeziorka, czy na rurze wydechowej nie ma oleju no i generalnie w przedziale silnika czy gdzieś nie kapie oliwa. Może dmuchawka Ci puszcza i stąd takie objawy. Nie wyciska oleju przez bagnet pomiarowy??
Opublikowano

ja mam podobny problem, mi kopci jak odpalam go i jak sie rozgrzewa, taki dziwny zapach przepalajacego sie oleju ale narazie tak jeżdżę, nie przeszkadza mi to poza tym narazie nie mam kasy zeby co kol wiek z tym robić

 

jak narazie olej jest w normie, troche bierze jak sie przyspiesza

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Bez rzetelnej diagnozy trudno jednoznacznie stwierdzić w czym jest problem. Proponuję sprawdzić stan separatora oleju, wykonać pomiar ciśnienia w cylindrach, próbę olejową i test turbiny z kontrolą ilości oleju w dolocie. I najważniejsze! Nie uzytkować w tej chwili auta, gdyż może nastąpić samozapłon i koniec silnika.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
ale mi nie bierze oleju, wymieniłem olej na 5w40 i po przejechaniu 5000km jest tyle samo, może z milimetr spadła abo mi sie wydaje
Opublikowano
"I najważniejsze! Nie uzytkować w tej chwili auta, gdyż może nastąpić samozapłon i koniec silnika." :D :D :D :D :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ja wiem, czy to takie śmieszne? Rozszczelnione turbo jeśli zaciągnie olej do dolotu, to w manualu możemy przytomnie próbować zdusić silnik (jak na starym filmie poniżej) lub spierniczać z auta i modlić się o szybkie wypalenie oleju:

 

Opublikowano

yoshi, znów pytanko do CIebie, mam takie same objawy.

ściągnął litr oleju na 12tyś km.

kopci na błekitno/szary kolor..

odma przeczyszczona, końcówki wtrysków wymienione, filtry również,

jedyne co mnie zastanawia to ten wąż od turbiny bodajże, który idzie do intercoolera jest brudny od oleju.. i z tamtej str widać ten oley w IC.

może być to objawem błękitnego koloru?

 

 

 

dmuchawa, mam rozumieć, że na myśli masz turbo tak?

Opublikowano
ściągnął litr oleju na 12tyś km.

naturalna sprawa w dieslu... nie masz się czym przejmować.

kopci na błekitno/szary kolor[..]jedyne co mnie zastanawia to ten wąż od turbiny bodajże, który idzie do intercoolera jest brudny od oleju.. i z tamtej str widać ten oley w IC. może być to objawem błękitnego koloru?

Kolor błękitno/szary to tzw dym olejowy i może mieć mnóstwo przyczyn tj: uszczelniacze, pierścienie, turbo, odma. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny. Ogólnie auto nie powinno dymić na biegu jałowym, jak i podczas jazdy. Przy mocnym depnięciu jest dopuszczalne niewielki dym, tzw. odkurz, ale o niczym więcej w seryjnym aucie nie moe być mowy. Wszelkie odstępstwa to nieprawidłowości.

 

Do sprawdzenia przede wszystkim luz poprzeczny turbiny [dmuchawy :wink: ], oraz stan dolotu czy w kolektorze nie ma olejowego jeziorka. Pozdr

Opublikowano

to już się boje cen pierścieni ;)

 

EGR calusięńki czyściłem z miesiąc temu... + zaworki..

nie było żadnego jeziorka prócz zaschniętego nagaru, mega nagaru ;)

ok. turbinkę sprawdzę.

Opublikowano

Co może być nie tak ?

Tylko gdy jest silnik zimny odpalam go rano to przez jakieś 4 - 5 minut tak dymi i taki zapach dziwny jak by przepalał olej, po ok. 5 - 7 minutach jest już wszystko ok i nie ma dymu, wszytko chodzi normalnie, przyspieszenie,turbina OK, silnik pracuje równo....

 

patrze na poziom oleju co 1000km i jest taki sam,

 

na filmiku jest nagrane proszę o opinię

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=1mZMNhKxs3o

Opublikowano
lele1122 nie masz się czym przejmować... to tylko para wodna z układu wydechowego + woda kondensacyjna z oleju. Po osiągnięciu tem 80'C wszystko ustaje ponieważ odparowuje. Ja mam tak samo.
Opublikowano
Tak ale tutaj trochę kopci nadstandardowo i ten dym trochę taki szarawy... może to być jeszcze wtrysk który zaczyna podlewać minimalnie i po nocy zbiera się ropka. Kolega tak miał w 1Z pomógł Liqui Moly :mrgreen: ale to raczej mało prawdopodobne bo dynamika tego dymu jest w tym przypadku spora.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Tak ale tutaj trochę kopci nadstandardowo i ten dym trochę taki szarawy... może to być jeszcze wtrysk który zaczyna podlewać minimalnie i po nocy zbiera się ropka. Kolega tak miał w 1Z pomógł Liqui Moly :mrgreen: ale to raczej mało prawdopodobne bo dynamika tego dymu jest w tym przypadku spora.

Kolego o jakim produkcie Liqui Moly piszesz, bo u mnie po nocy jak odpalam auto to też zakopci ale na chwilę i taki nieprzyjemny zapach spalin można wyczuć ale po kilkunasatu sekundach wszystko wraca do normy, więc co podejrzewasz jakiś wtrysk zaczyna niedomagać?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Tak ale tutaj trochę kopci nadstandardowo i ten dym trochę taki szarawy... może to być jeszcze wtrysk który zaczyna podlewać minimalnie i po nocy zbiera się ropka. Kolega tak miał w 1Z pomógł Liqui Moly :mrgreen: ale to raczej mało prawdopodobne bo dynamika tego dymu jest w tym przypadku spora.

Kolego o jakim produkcie Liqui Moly piszesz, bo u mnie po nocy jak odpalam auto to też zakopci ale na chwilę i taki nieprzyjemny zapach spalin można wyczuć ale po kilkunasatu sekundach wszystko wraca do normy, więc co podejrzewasz jakiś wtrysk zaczyna niedomagać?

Po kilkunastu sekundach to wszystko w porządku. Komputer wtedy dawkuje większą dawke. Więc nic nie rób.

Jeśli chodzi o przeczyszczenie wtrysków to wpisz w youtube diesel spulung.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
może to być jeszcze wtrysk który zaczyna podlewać minimalnie i po nocy zbiera się ropka

sugerujesz "kroplenie"??

Po kilkunastu sekundach to wszystko w porządku. Komputer wtedy dawkuje większą dawke

tryb open loop... jak dla mnie standard :wink:

Jeśli chodzi o przeczyszczenie wtrysków

... to był tu taki jeden... mmmm?? a no tak!!! to byłem JA :lol: Załatwiłem sobie wtryskiwacze specyfikiem do ich czyszczenia tj: 3 rozpylacze uszkodzone, zatarta iglica sterującego/ brak rezystancji cewki czujnika wzniosu iglicy. Koszt ponad 1500zł.

Opublikowano

STP do baku

 

No to lipa bo to ci tylko syf z baku na wtryski daje.. Jeśli bak wcześniej nie był czyszczony to nie powinno się wlewać żadnych oczyszczaczy a już na pewno nie STP.... Zebrało syf na wtryski i po ptokach... Mi chodziło o wymontowanie wtrysków i pod napięciem je przepłukać.. albo poprostu zrobić tak jak tu :

 

http://www.youtube.com/watch?v=71FxyvQWyqo

 

Pomoc doraźna która sprawdziła się setki razy w warsztatach..

 

Postanowiłem na ogólnym to wpisać by ludzie zapoznali się z moją opinią.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano

może nie to że z baku bo te zatrzymały się na filtrze paliwa... jednak to co było w VP44 dostało ruszone i popłynęło na dysze, gdzie sukcesywnie zablokowało głowice, kanały i rozpylacze wtryskiwaczy. Pamiętam jak zdemontowałem przewody wysokiego ciśnienia paliwa to w gniazdach był taki pyłek [czyt SYF], który sukcesywnie blokował dopływ paliwa do dysz. Po regeneracji wszystko wróciło do normy :mrgreen:

No ale wracając do tematu to oczywiście odradzam wszelkich ulepszaczy. Musimy sobie wbić do głów, że to PALIWO jakie lejemy jest odpowiedzialne za: CHŁODZENIE, SMAROWANIE i CZYSZCZENIE układu wtryskowego. I osobiście tego się trzymam od tamtej awarii i do tej pory nie mam problemów z autem :twisted: pozdr

Opublikowano

Filtr paliwa nie jest doskonały i on też jak był zasyfiony mógł dostać po dupie :D

Pozdro :mrgreen:

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Filtr paliwa nie jest doskonały i on też jak był zasyfiony mógł dostać po dupie

hmmm...będę polemizował :lol: zakupiłem ori filtr MANN i było wszystko OK. Kolejna wymiana mówię: a niech będzie ten FILTRON [nie mieli MANNów na stanie]. Zamontowałem i zaczęły się jajca... całkowite rozszczelnienie zbiorniczka! ropa płynęła po ściankach jak wodospad :? całkowicie się zdeformował i spuchł... od razu wymieniłem na MANNowski i naturalnie wszystko wróciło do normy :mrgreen: Wniosek: tylko ori filtry są doskonałe, reszta to...

Opublikowano
A ja wiem że na filtrach oleju, paliwa etc.. się nie oszczędza. Chyba że kabinowy, to można tańszy ;-)

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
hmmm... ja zawsze stosowałem FILTRONy i jest ok.

...czyli przy tej poważnej awarii której doświadczyłeś także Twoje autko na nich jeździło??

Opublikowano

Chciałbym dodać że gdy odpaliłem auto przy temperaturze -21 'C ten dym był większy i dopiero przestał kopcić po ok 15 minutach,

 

myślałem że jak wymienię olej to przestanie kopcić, wcześniej miałęm 10w40 Mobil teraz wlany został 5w40 castrol full synt.

 

aha i jeszcze zaobserwowałem niedawno że spalanie nieco wzrosło o 1l / 100km sprawdzałem to na tej samej trasie i z taką samą prędkością co 3 miesiące temu jest ewidentny wzrost spalania o przynajmniej 1l/100km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.