Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć chłopaki. Wymieniłem w moim Bmw E36 z 1991 silnik z 2.5 litra PB bez vanosa na 2.5 PB z jednym vanosem, dokupiłem osobno wiązkę kabli, osobno komputer Bosh. Wszystko ładnie podłączone niestety auto nie odpala (nie ma napięcia na cewkach), lub na innym komputerze Bosha odpala i natychmiast gaśnie. Czy winą jest immobilizer zakodowany w sterowniku? Nie mam chipa immobilizera w kluczyku, nie miałem go od nowości.

 

1. W jaki sposób lub gdzie mogę przekodować sterownik/komputer abym usunął immobilizer?

2. Czy wystarczy że dokupię interfejs na allegro czy lepiej gdzieś oddać komputer na przekodowanie i zczytanie błędów?

3. Czy ktoś zna warsztat lub komputerowca zajmującego się takimi rzeczami na odcinku Kraków-Katowice?

Mój komputer Bosh jest z końcówką ....413, drugi ...402. Pożyczyłem też i sprawdziłem kilka innych komputerów także Siemens (z ciekawości) i też na innych nie odpala. Czy najpierw trzeba wyskasować błędy a potem immobilizer?

Opublikowano

Kolego. Sterownik 402 oznacza że nie ma Vanosa. Sterownik 413 ma Vanos. Nie odpalisz silnika z vanosem na sterowniku bez vanosa. Druga sprawa to to że 402 nie ma Immo na 100 proc. 413 też niby nie więc powinno zapalić tymbardziej że nie masz EWS czyli Immo bo miałeś M50b25 ze sterownikiem 402 . Siemensy stosowane są w 323i i 328 a także w 320 M52 więc to inna bajka. Masz inne czujniki więc nie pójdzie. Ty masz się skupić na 413 bo taki podchodzi,

 

Co do interface to jak zakupisz sam wiele nie zdziałąsz a tylko sobie na szkode podziałasz. Na pewno ktoś się odezwie. Za kodowanie Immo z EWS i ECU się słono płaci więc nie ma tak łatwo dostępnych zabawek a raczej nawet ...to musisz mieć o tym pojęcie.

 

Proponuje ci poprosić kogoś o podpięcie auta pod kompa. I sprawdzić błędy które napewno są. Może być i tak że masz komp padnięty i trzeba nowy

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Ok, rozumiem, każda informacja jest cenna. kompletnie nie zalezy mi na tym aby skonfigurować immobilizer, wolę się tego pozbyć, ale najważniejsze dla mnie odpalić auto i zacząć jeździć. Więc mam za mało wiedzy dlatego już rezynguję z kupna interejsu. Poczekam na wypowiedź jeszcze innych kolegów.
Opublikowano
Nie masz Immo w aucie,powinno zapalić ci auto. Nie jestem tylko 100 procent pewien czy 413 jest zakodowany z EWS Jeżeli nie to gdzie indziej musisz szukać przyczyny. Czemu zamieniłeś taki dobry silnik M50b25 non Vanos na Vanos???
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Zamieniłem silniki ponieważ poprzedni bez Vanosa 2.5 był chipowany miał ponad 200 KM ale po kilku miesiącach kiedy auto miało wakacje przejechał się nim fachowiec naprawiający BMW i stwierdził że ma za mały ciąg jak na takie auto. Po zmierzeniu ciśnienia okazało sie że nie ma kompresji na cylindrach. Po rozkręceniu silnika okazało się że silnik był najprawd. zalany doktorem (auto kupione od handlarzy) poza tym ktoś źle założył rozrząd - był złamany ząbek na kole (łańcucha rozrządu), wiadomo co się wykrzywiło. Wcześniej podczas kupywania odwiedzona hamownia nic takiego nie wykazała. Stąd został zamontowany nowy silnik 2.5 z Vanosem, a ponieważ nie pasowała wiązka kabli trzeba było kupić inną wiązkę i inny komputer. I teraz auto nie odpala z winy najprawd. immobilizera lub jest inny problem w sterowniku komputerowym. I szukam sposobu na odpalenie i liczę na Wasze sugestie.

 

I mam jeszcze pytania:

- w niektórych wersjach BMW można było zczytać kody ECU przez podłaczenie diody do odpowiedniego pinu sterownika oraz plusa do akumulatora wywowując gazem i zaplonem odpowiednie mruganie kontrolki silnika i w ten sposób zczytując kody. Czy działa ten sposób w E36 wersji europejskiej czy muszę mieć skaner diagnostyczny?

- widziałem na allegro interfejsy diagnostyczne np. http://allegro.pl/show_item.php?item=1393792464 za 100 pln więc jeśli miałbym się uczyć to obsługiwać to myślę że mógłbym dać radę ale wg. opisu. Czy mógłby taki interfejs wystarczyć do rozwiązania mojego problemu?

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.