Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jak wiadomo walczę dalej z problemem ogromnego spalania mojej 325i. Byłem na kompie i pokazał błąd sondy lambdy więc ją zmieniłem. Kupiłem nową Boscha do tego silnika, zamontowałem i nic się nie zmieniło, ani moc, ani spalanie, ani praca silnika, nic... Byłem na kompie teraz po wymianie sondy po paru dniach jazdy na nowej a tutaj ździwienie bo komputer pokazuje teraz błąd sondy lambdy a dokładnie coś takiego jak "Sonda Lambda - błąd gniazda" coś w tym stylu, o co tu może chodzić?

 

Jeszcze jedno pytanie, bo mam też problem z falowaniem obrotów. Dzisiaj spostrzegłem jedną rzecz. Zdjąłem przepływkę z gumą, guma była na taśme, a dlaczego? Bo guma jest od 320i czyli mniejszy otwór, a więc guma była po prostu WSADZONA W PRZEPŁYWKĘ do środka, a nie guma na przepływkę i tak jak powinno być na opaskę. Poprzedni właściciel włożył gume do przepływki kawałek i owinął taśmą żeby nie odpadło. Mogło łapać lewe powietrze i źle chodzić? Do obrotów to pewnie się tyczy ale do spalania chyba już nie?

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano

No pewnie, że się tyczy do obrotów.

Generalnie błąd sondy lambda, to błąd popularny, który jednak rzadko oznacza dysfunkcję samej sondy! Zazwyczaj oznacza on, że jest coś nie tak z mieszanką paliwowo-powietrzną. Trzeba przejrzeć cały układ dolotowy pod kątem szczelności, poprawności pracy (przepływomierz!), układ zapłonowy - zużyte świece u mojego kuzyna w M43TU powodowały błąd lambdy oraz sam układ dostarczania paliwa (czy któryś wtrysk nie leje-rzadkość). Najczęściej niesprawność dotyczy przepływki i/lub świec/cewek, etc.

 

Jeśli masz błąd gniazda, to sprawdź disem, czy grzeje ta sonda. Bo może nie ma podgrzewania...

Jak jest z mocą silnika?? Uważasz, że jest za niska?? To prawdopodobnie masz za bogatą mieszankę, stąd takie spalanie. Zwróć uwagę na przepływomierz - jaką ilość powietrza podaje do ECU.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Dzieki Przyjacielu za radę. Przeczytałeś to co napisałem o tej gumie od przepływomierza? Czy to może być powodem złej mieszanki paliwowo-powietrznej? Może bym wymienił jeszcze świece, już tyle pieniędzy wywaliłem że aż szkoda gadać.

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano

Hej

 

Guma od przepływki na pewno wymaga wymiany, jak szkoda Ci kasy, to poszukaj używki na allegro sprawnej.

Świece to podstawa w pewnym sensie. Dają iskrę. Do tego silnika są bardzo tanie świece. Ale jeśli nie masz kasy, to chociaż sprawdź w jakim stanie są Twoje.

Porównaj do zdjęć poniżej:

http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/swiece-zaplonowe/diagnoza/objawy-uszkodzen/

 

Wyjątkowo czarna świeca będzie świadczyła o za bogatej mieszance. Świece możesz też doraźnie oczyścić szczotką drucianą z miękkiego drutu.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

A przez świece może więcej palić? W sumie świece nie są aż tak drogie. Jutro sprawdze stan moich świeczek.

 

Dziękuje

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
Słuchaj miałem taką przypadłość że filtr paliwa był stary i pompka przez to siadała. Na listwie nie było należytego ciśnienia przez co miałem błąd sondy i to tylko na banku 1 czyli 1-3 cylinder - tylko jednej mając 2. Po oczyszczeniu układu paliwowego problem znikł. Więc no moja rada sprawdź te rzeczy bo skoro u mnie tak się stało to może i u ciebie jest podobnie.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano (edytowane)

sprężone powietrze i jazda Zdjąłem węże przy listwie wtryskowej i baku po prostu przedmuchałem. Filtr miałem taki zapiaszczony ze w życiu takiego nie widziałem. Z węży też poleciało.Autko odzyskało wigor.A nie dławi ci jej czasem?

 

A co do gumy od przepływki ,no to musisz zmienić na gumę z 325

Edytowane przez DjAquaz
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Nie dławi nie dławi. Ale co by miał zanieszczyszczony układ do spalania?

 

p.s. - taki offtop, dobry masz ten kawałek djaquaz Love Me :) :)

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
Nie róbmy off-topu bo zamkną temat :) A wiem wiem :) Więc jak ma się oczyszczenie układu paliwowego do spalania?

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
Pisałem ci że chodzi o ciśnienie na listwie. Zrób taki mały test. Jak będzie silnik ciepły to na postoju daj szybko ale delikatnie gazu dosłownie muśnij gaz.Obserwuj wskazówkę obrotomierza.Czy pójdzie w duł czy podskoczy.Ja miałem że opadała.Po tym oczyszczeniu wskazówka zawsze przy takim czymś podskakuje.To z mojego doświadczenia :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.