Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze do E39?jakie firmy wybrac?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Takich jeszcze nie widziałem. U mnie jak auto stało na dworze to były trochę rdzawe kropki, ale po przejechaniu zniknęły. Na rantach na pewno nie było. Jaką firmę wybrałeś?
  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jakie na dzień dzisiejszy brać klocki i tarcze na przód? Fajnie jakby za bardzo nie pyliły i brudziły felg, bo te co mam aktualnie to jest katastrofa.. (dokładnie sam nie pamiętam co to za firma, ale jakaś mało znana..) Dodam że w mojej 520i nie ma ani nie było fabrycznie tuneli do chłodzenia tarcz. Będę wymieniał nadkola bo mam połamane i tutaj pytanie - warto je zamontować?
  • 8 miesięcy temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Potwiedzam, jak nie chcesz pylenia i do tego dobrą jakość to Ate Ceramic + Zimmermann sport. :cool2:

U mnie po 40k km mniej niż 1/3 klocka zeszła, a na tarcze też chyba się nieźle chłodzą, oryginalna farba na nich jeszcze jest i zero rudego.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Koledzy ratujcie. Mam E39 540i. Nie katuje jakoś przesadnie hamulców, choć czasem pewnie dostaną w palnik przy takim silniku.

 

Miałem zestaw ATE, nie pamiętam dokładnie co to było, tarcza nacinana, klocki też ATE. Przejechane ok 7tyś km i bicie jak skur....

Zmieniłem na polecane Zimmermann z klockami Hawk. Ta sama historia :mad2:

 

Piasty są wręcz idealnie proste, nie jeżdże po jakiś mega kałużach ani nie przegrzewam hamulców specjalnie. Co robić? Zmieniam w tym samochodze tarcze częściej niż olej :|

Opublikowano
Albo tak jak to zwykle bywa sprawa spaprana przez mechanika. Oba komplety zakładała ta sama osoba ?

Tak, ale skoro gość ogarnął wymianę rozrządu w m62 to myślę że tarcze też potrafi założyć. Obsługuje mi pięć samochodów i nigdy problemów nie było.

 

A oryginały BMW to nie jest przypadkiem produkcja zimmeramanna? Takiego gówna jak te tarcze to już dawno nie widziałem. Dziś sprawdziłem przebieg, przejechałem na nich może z e 3-4tyśkm :mad2:

Opublikowano
Oryginał to inna bajka,mitów na temat producenta jest setki. Przede wszystkim dostajesz tarcze wyważoną,pomalowaną proszkowo i cięższą od zamiennika. Ja mam u siebie i nigdy nie kupię innych.
Opublikowano
czy v8 czy R6 ludzie bardzo często mają problemy z tarczami czy to zimerman czy to ATE. Często dopiero wymiana na OEM kończy się powodzeniem chociaż ATE robiło niby na pierwszy montaż. Ale jakość jednak jest inna i to już nie jedna osoba potwierdziła.
Opublikowano

pytanie czy te osoby kupuja orginaly czy jakies

podrubki z allegro made in china z napisem ATE,

Tak samo jak z olejami, a potem narzekaja.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Koledzy posiadam 525iA bez S102A, w związku z tym tarcze 296mm. Pytanie, czy jeśli kupię zacisk do tarcz 320, jarzma, nowe tarcze i klocki to wszystko będzie działać lepiej niż przy 296mm ? Pompa hamulcowa i servo może być to samo?

Słyszałem różne historie i różnie ludzie mówią, niektórzy twierdzą, że ta wieksza tarcza nie daje znaczącej różnicy. Inni wręcz przeciwnie, że jest kolosalna. Dzięki za podzielenie się waszymi doświadczeniami i odpowiedź na kwestie techniczną co do części :)

Opublikowano
Witam,

Koledzy posiadam 525iA bez S102A, w związku z tym tarcze 296mm. Pytanie, czy jeśli kupię zacisk do tarcz 320, jarzma, nowe tarcze i klocki to wszystko będzie działać lepiej niż przy 296mm ? Pompa hamulcowa i servo może być to samo?

Słyszałem różne historie i różnie ludzie mówią, niektórzy twierdzą, że ta wieksza tarcza nie daje znaczącej różnicy. Inni wręcz przeciwnie, że jest kolosalna. Dzięki za podzielenie się waszymi doświadczeniami i odpowiedź na kwestie techniczną co do części :)

 

Zmiana układu na większy da Ci znacznie więcej niż zakup nie wiadomo jak dobrego i drogiego zestawu w podstawowym rozmiarze ;)

 

Co do kwestii technicznej co jest potrzebne do SWAP-a to nie pomogę bo się tym nie zajmuje.

 

podrubki z allegro made in china z napisem ATE,

 

Oryginał ATE o ile można o tym mówić w ten sposób też bardzo często ma napis made in China bo dla ATE bardzo dużo robią w chinach, ta firma nie jest samodzielnym producentem więc i nie dostarcza na pierwszy montaż tak jak kolega wcześniej wspomniał.

Opublikowano
Witam,

Koledzy posiadam 525iA bez S102A, w związku z tym tarcze 296mm. Pytanie, czy jeśli kupię zacisk do tarcz 320, jarzma, nowe tarcze i klocki to wszystko będzie działać lepiej niż przy 296mm ? Pompa hamulcowa i servo może być to samo?

Słyszałem różne historie i różnie ludzie mówią, niektórzy twierdzą, że ta wieksza tarcza nie daje znaczącej różnicy. Inni wręcz przeciwnie, że jest kolosalna. Dzięki za podzielenie się waszymi doświadczeniami i odpowiedź na kwestie techniczną co do części :)

 

Zmiana układu na większy da Ci znacznie więcej niż zakup nie wiadomo jak dobrego i drogiego zestawu w podstawowym rozmiarze ;)

 

Co do kwestii technicznej co jest potrzebne do SWAP-a to nie pomogę bo się tym nie zajmuje.

Czyli potwierdzasz, że różnica jest. No to ciekawe jestem czy pompa i servo to samo. Akurat mam do wymiany zetaw przedni to bym od razu większy założył :lol:

Opublikowano
Trochę wiem na temat SWAP-u ale w autach z grupy VAG oraz w Oplach, tam bardzo dużo się robi tego typu przekładek i wiem że nie wymaga to zmiany serwa czy pompy.
Opublikowano
Z tego co sprawdzilem na RealOEM to nie było w moim aucie innej pompy hamulcowej ani innego servo. A jak wchodzę w tarcze to występują te większe z odnośnikiem S102a. Jeśli dobrze rozumiem, to gdyby wymagana była większa pompa to byłaby zaznaczona z tym samym wyróżnikiem. Ani pompa ani servo nie wysepowało inne przy tarczach 320mm :lol:
Opublikowano
Pompa i serwo zostaje bez żadnych przeróbek, tak jak pisałeś wcześniej wrzucasz większe tarcze,jarzma,zaciski itp. ogólnie cały komplet na tarczę 320mm i cieszysz Się hamulcami na 110%
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Wczoraj dostałem zaciski i jarzma od V8 z oznaczeniem 60/30/324 więc te które trzeba :) także w przyszłym tygodniu tarcze i klocki i robimy :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.