Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

od pewnego czasu na rozgrzanym silniku po kilku sekundach od jego uruchomienia na powiedzmy 10 sekund zapala się żółta kontrolka od oleju!!!! myślałem poczatkowo że to może być wynik spadku jakości oleju (zbliżała sie inspekcja i jego wymiana)! nic z tego po wymianie dalej na Mobil 10W40 diesel, jest bez zmian zaznaczę jeszcze że stan na miarce jest właściwy!!!

Ma ktos jakiś pomysł albo podobne doświadczenia ze swoją "bawareczką" 320d???

może jakieś sugestie co to może być i co z tym robić!!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie tradycyjnie czujnik poziomu oleju do wymiany. Ale to dopiero przy następnej wymianie oleju.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lejesz Mobil 10W40 pół syntetyczny olej ? Tylko i wyłącznie pełen syntetyk.

 

PS. Gdzie trzeba w INPA zagladnać zeby zobaczyć ten własnie błąd o czujniku w misce olejowej. Mam to samo zagladałem w zakładke silnik ale błedu nie było. Gdzie to trzeba szukać?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie masz opcji Shift + F8? Leci po całości i czyta wszystie błędy, nie trzeba po modułach szukać ręcznie.
Opublikowano
A nie masz opcji Shift + F8? Leci po całości i czyta wszystie błędy, nie trzeba po modułach szukać ręcznie.

Z INPA zacząłem działać kilka dni temu.... czy ta kombinacja shift+f8 jest dostępna tuż po wybraniu modelu auta :?: czy w jakimś innym oknie?

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pamiętam w tej chwili, pewnie po wybraniu modelu. Na pewno na ekranie będziesz miał do wyboru właśnie Shift/F8, czytaj po kolei ekrany a znajdziesz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie słyszałem o takim triku i tez własnie to spr. Pod F8 mam model E53 a jak wcisne Shift to pod F8 jest pusto. Wiec w dalszym ciągu chciałbym sie dowiedzieć gdzie szukać tego błędu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
a jak wybierzesz model to potem masz taką opcje jak Shift + F8 ?
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega autor pisze o całkiem innej sytuacji, gdzie poziom oleju jest ok. Jeśli oleju jest mało jak u Ciebie, to wiadomo, że to jest przyczyną, a nie wadliwy czujnik.

 

Koledzy, w ekranie wyboru modelu powinniście mieć opcję Shift + F8 (special tests). Namierzyłem to w googlu, żeby mieć całkowitą pewność, musiałbym odpalić swoją inpę, co w tej chwili jest niemożliwe, bo mój lap jest na urlopie.

Opublikowano
więc tak, u mnie też tak miałem, przy okazji jak byłem na kompie to gadałem o tym z mechanikiem. Powiedział, że według niego to może być coś z zegarami czy kompem. On kiedyś wymieniał w jednym aucie 3 czujniki, na nowe oczywiście i było to samo, wkurzył się wyjął ze swojej i też się świeciło, a u niego nie. U mnie rozwiązał to w inpie jakoś, otworzył jakiś plik w notatniku i coś tam wykasował, po tym zabiegu nie świeci już. Mnie to nie przeszkadza bo i tak nie bierze mi oleju a poziom też często sprawdzam. Przydaje się to szczególnie przy sprzedaży auta bo klient od razu myśli, że coś z ciśnieniem nie tak. Ja sam zrezygnowałem z jednego auta z tego powodu. Auto było przelane olejem jakieś 3,5 litra a i tak się zapalała ta kontrolka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To, co zrobił Ci w inpie (a raczej w NCS :wink: ), to po prostu deaktywował czujnik. Czyli pozostaje sprawdzanie na bagnecie. Też jest to jakieś rozwiązanie.
Opublikowano
może i to zrobił, mnie to wcale nie przeszkadza, kontroluje olej chociaż go nie ubywa, a nie będzie problemu przy sprzedaży kiedyś, że klient powie że silnik trup jest. TC masz rację mechanik mówił, że błąd jest w zegarach, dokładnie tak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko ok, jeśli ma się świadomość, co było grzebane.

 

Co do Shift+8, to:

odpalamy Inpę

wybieramy model

Shift+8 (special tests)

dwa kliknięcia w error memory quick test

F4

wybieramy model

F2

 

Potem można skasować wszystkie błędy na raz. Chyba nic nie pokręciłem, właśnie wracam z auta i szybko piszę tu na forum. Dla ciekawostki powiem, że ostatnio z powodu warstwy śniegu wycieraczki nie chciały wrócić do pozycji początkowej i wyskoczył teraz błąd na tą okoliczność. Nieźle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.