Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Świecił check a na postoju(rozgrzany silnik) na biegu jałowym były wyczuwalne drgania - jak by gubił zapłon na którymś z cylindrów (obroty nie falowały).

Po podpięciu pod kompa wywaliło błąd:

242 misfire detected cyl 5

241 misfire detected cyl 4

243 misfire detected cyl 6

240 misfire detected cyl 3

202 lambda regulation limit exceeded - sensor 1

203 lambda regulation limit exceeded - sensor 2

 

Po wykasowaniu błędów silnik zaczyna pracować prawidłowo check nie świeci ale po ponownym sprawdzeniu błędów od razu wywala:

202 lambda regulation limit exceeded - sensor 1

203 lambda regulation limit exceeded - sensor 2

Po przejechaniu kilkunastu km zapala się check

 

Na live data widać jak sondy przed katami stoją w miejscu - dopiero po przegazowaniu zaczynają reagować.

Brać się od razu za wymianę sond czy może jeszcze coś wcześniej sprawdzić?

 

Aha. Raz jeszcze pojawił się błąd:

228 mixture deviation bank 2 cyl 4-6

 

Poczytałem troche na forum i jeszcze chodzi mi po głowie lewe powietrze lub uszkodzona disa (kierownica powietrza w kolektorze ssącym)

Opublikowano

Rzadko się zdarza żeby jednocześnie padły obie sondy. Ale nie jest niemożliwe, choć bardziej na mój gust coś innego powoduje takie ich zachowanie.

Np lewe powietrze, dlatego tak ospale mogą reagować.

Chociaż jeśli zapala się CHECK to wskazuje na sondę. Sprawdż czy dostają napięcie i czy jakiś kabel od nich nie jest naderwany (często na zagięciach od metalowych wpinek trzymających kabel się przeciera).

Opublikowano

Przewody od sond są całe. Wczoraj wyskakiwał błąd jednej sondy ale dzisiaj już obu.

Dziwi mnie jedno: na rozgrzanym silniku (bieg jałowy) przy podpietym kompie na live data raz sondy są "active" a raz "not active" - przeważnie to drugie. Dopiero po podniesieniu obrotów zaczynają być aktywne.

Będę musiał dokładnie posprawdzać te lewe powietrze.

Świece nowe. Cewki raczej wątpliwe żeby 4 padły - zresztą wtedy chyba i na zimnym silnik by kulał a tu dopóki się nie nagrzeje bieg jałowy jest idealny.

Opublikowano
A masz kolego LPG moze ??

Jeszcze nie :D

Problem rozwiązany - nieszczelność w dolocie. Gumowa rura przy krokowcu ma dziurę stąd błędne wskazania sond

Opublikowano
No to dobrze. Pytalem bo mam podobne objawy tylko ze u mnie tylko na gazie. po nowym roku jade z tym do mechaniora.

Jakie masz wtryskiwacze gazowe? Może proszą sie o kalibrację lub regenerację?

Opublikowano
Jakie sa to nie wiem bo juz kupilem z gazem. Ale najprawdopodobniej bedzie to ich przyczyna.. Jestem juz na wtorek umowiony u gazownika to zobaczymy co wymysla. Dam znac po wszystkim.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.