Skocz do zawartości

nowe uszczelki w silniku i dalej cieknie :(( 1.8 iS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.. mam taki problem..

Miałem ostatnio małą awarię, tzn poszła mi uszczelka pod głowicą, ale nie ta duża tylko ta między głowicą a deklem od łańcucha rozrządu..

Oddałem do mechanika, kupiłem wszystkie uszczelki w serwisie BMW w Niemczech (najbliżej tam mam), no i wszystko poszło po kolei.. tzn mechanik wyciagnal silnik rozkrecił na części 1 no i złożył.. przy okazji wymieniłem uszczelke pod głowicą i miską olejową, bo to trzeba było. Głowica oczywiście splanowana, ale mam problem bo dalej coś mi cieknie.. Tzn przypuszczam że to simering od wału - zapomniałem że on tam jest.. a mechanik wcisnal stary, no ale to nie problem tylko wydaje mi się, że zbiera mi się olej na uszczelce między górnym deklem od zaworów a deklem od rozrządu (nad śróbą od napinacza rozrządu) no i teraz sam nie wiem.. bo niby wszystko jest nowe, uszczelki oryginalne.. założone wygląda że idealnie... wszystko przed montarzem było myte benzynką.. no i co.. czemu cieknie.. normalnie nie mam już siły.. może to tak ma być? Może troche pojeżdze i przejdzie samo?? A może dekle słabo podokręcane?

Macie jakiś pomysł??

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Wszystkie punkty łaczenia dekli nalezy lekko przesmarować uszczelniaczem. Nie stosuję silikonu ani oryginalnego tworzywa lecz - tylko prosze się nie śmiać przed monitorami, KLEJ DO SZYB.

Uszczelniałem w tym tygodniu cały silnik M43 z przodu, od góry i dołu oraz z tyłu i nigdzie nawet wypocinki. POLECAM.

Stosuję go od dawna i jest rewelka na te miejsca

Opublikowano
Wszystkie punkty łaczenia dekli nalezy lekko przesmarować uszczelniaczem. Nie stosuję silikonu ani oryginalnego tworzywa lecz - tylko prosze się nie śmiać przed monitorami, KLEJ DO SZYB. Uszczelniałem w tym tygodniu cały silnik M43 z przodu, od góry i dołu oraz z tyłu i nigdzie nawet wypocinki. POLECAM.

 

Ja się nie śmieję. :cool2:

Metody niekonwencjonalne mile widziane, jeśli wypróbowane.

 

W końcu to silikon w kombinacji z olejem silnikowym bywa o wiele bardziej niebezpieczny, jeśli nie umie się z niego korzystać. Niektórzy walą go ile wlezie, a potem olej powolutku rozpuszcza nadmiary silikonu od wewnętrznej strony uszczelnianego miejsca, aż w końcu niebieskie lub czerwone gluty idą w obieg, jak złogi cholesterolu w tętnice. I potem są dziwne historie, jakieś pozacierane "bez powodu" pojedyncze krzywki wałków rozrządu, poprzycierane panewki, itp. cuda.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Mi się wydawało,że klej do szyb nie jest olejo odporny, a silikon samochodowy jak najbardziej.Ale skoro Robert go stosuje od jakiegos czasu z powodzeniem to jak najbardziej.
Opublikowano
Też słyszałem o kleju do szyb, ale ja zastosowałem w M43 oplowski uszczelniacz do przyklejania nadstawki głowicy. Można go kupić w serwisie opla. Ma kolor wściekłej zieleni i jest skuteczny :)
Opublikowano

Klej do szyb to niezly pomysl , tylko jest jeden problem - kto to pozniej wszystko rozlozy jak zajdzie taka potrzeba ?? I nie jestem przekonany ze on mocno trzyma, bo wystarczy ze szyba jest zle umyta i odtluszczona lub tak samo rant nadwozia gdzie idzie klej i na dodatek bez primera pod klej ( podklad) to masz 99% gwarancji ze szyba nie bedzie sie trzymala .Ja uzywam malej ilosci silikonu i po zlozeniu elementu staram sie odczekac jakas godzinke , zeby silikon troche wysechl.Problem z silikonem polega na tym , ze ludzie skladaj np pokrywe rozrzadu , lub uszczelke pod miske i od razu zalewaj olejem i opalaja motor- silikon jest nie zaschniety i dostaje oleju - musi cieknac predzej , czy pozniej.

Na twoim miejscu dociagnal bym sruby , bo moze uszczelki sie ulozylyi wymienil simering , bo uzywany napewno bedzie ciekl.

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Opublikowano

W takim razie sprawdź sobie proszę co się dzieje po zamoczeniu wyschniętego silikonu np. w benzynie ekstrakcyjnej.

Co prawda na ekstrakcyjnej nie jeździmy ( mam taką nadzieję), ale związki paliwa dostają się do oleju, o czym świadczy zapach benzyny w oleju silnikowym.

I jak to wpływa na uszelnienie silikonem?

Klej do szyb nie jest co prawda włąsciwym uszczelnieniem do silników, ale problemów z jego wyczyszczeniem od elementów metalowych nie ma żadnych. Gorzej jest z tymi uszczelniaczamii do tych celów przeznaczonych, które nie wysychają do końca - bodajże koloru niebieskiego. To jest dopiero franca do wyczyszczenia.

Klej do szyb jest mocny, odporny na związki chemiczne i co najważniejsze, jak dobrze chwyci powierzchnie to sam nie odpuści tylko w wyniku pociągnięcia się odrywa ze względu na wytrzymałość - a silikon w takim momencie się rwie.

Opublikowano

No już wiem gdzie mi Cieknie i teraz mam takie pytanko do kolegi, który wspomniał o kleju do szyb..

Jak go zastosować ? rozłożyć element, umyć założyć nową uszczelke, posmarować klejem, skręcić.. czy może bez rozkładania.. przemyć i klejem???

Najpierw spróbuje może dokręcić bo to takie miejsce że może i coś pomoże ale jak nie to chyba będe znowu rozbierał.. dobrze że to już takie miejsce że silnik na miejscu zostanie.. Wogole to dzięki za zainteresowanie moim tematem chłopaki..

 

Pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Mam pytanko. Czy ten klej do szyb można zastosować do uszczelek kolektora ssącego. Pół roku temu miałem zmieniane na nowe i wczoraj dopatrzyłem się jednej wydmuchanej i rozerwanej uszczelki. Nie stosuję silikonu. Z jakim momentem się dokręca śruby?
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Robiłem planowanie i wymiane uszczelki pod głowicą i uszczelniacze dokładnie rok temu u mechanika dlatego że miałem wycieki spod głowicy oleju blok był mokry ale od strony prawej jak lecą kanały olejowe w bloku dał mi jakis cos zielonego jest z ta uszczelka moze to silikon. Byłem w norwegi i wróciłem i znów to samo po przejechaniu 15tyś km znów wycieki na 3000tyśkm musze wlać litr oleju jezdze na Mobilu.To tak nie wiele bo przedtem to dolewałem bo był syntetyk na 1tyś 3litry. Czy mam robić planowanie znów czy poprostu Nowa uszczelka i użyć tego kleju do szyb. Czy np jak bym wymył śilnik to tam gdzie najbardziej wycieka nacisnąć tego kleju do szyb jak myslicie.
Opublikowano
Bo to było tak jak wróciłem pół roku temu po tym planowaniu po 15tyś pojechałem do mechanika i mówie gdzie ta gwarancja ze miało nic nie cieknąć bo dał gwarancje . To popatrzył na mnie uśmiech strzelił i poszedł. Taki szpec. A czytałem na forum to te śilniki tak mają no ale chyba jest możliwosć zeby to uszczelnić. Chyba ze widze przed oczyma sprzedaż. Ale wszytko jest oki tylko ten silnik. Czy wszystkie BMW od roku 88 do 94 takie mają felerne silniki. PROSZĘ O POMOC.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.