Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wiem, że tematy były, poszukałem, poczytałem ale jeszcze mam pytania.

Do mojego E34 jest wsadzony stożek (tak go przywiozłem) ale nie jest niczym osłoniety więc muszę czym prędzej zrobić osłone aby nie brał ciepłego powietrza od silnika. Czy ktoś mógłby podesłać mi jakieś zdjęcia swoich dobrych rozwiązań, chodzi mi o zainstalowany stożek. Chcę rzucić okiem zanim zabiorę się do roboty. Doprowadzić powietrze od dziury w plastiku prze reflektorze, racja?

U mnie stożek jest prymitywnie wsadzony i przyklejony (jakiś superglue) do tego czujnika (nie wiem przepływomierz?) jakiś austriacki partacz to robił bo wszystko nie wygląda profi. I mam pytanie jaki dać długi dolot pomiędzy stożkiem a tym przepływomierzem? Dać jakąś rurę z aluminium czy zaadoptować jakąś gumową?

Mam zamiar założyć gaz, czy nie będzie ten stożek wadził? Z tego co czytałem to może pomóc?

Ile muszę zapłacić za oryginalną nową lub używaną osłonę filtra gdybym chciał wszystko doprowadzić do oryginału?

Opublikowano

Zdjecia nie sa od e34 ale lokalizacja i sposob beda wygladaly podobnie:

http://www.turnermotorsport.com/image/intake_exhaust/intake_jimc_bosch_car_lg.jpg

http://www.turnermotorsport.com/image/Intake_Exhaust/intake_e39_1_lg.jpg

http://www.turnermotorsport.com/image/Intake_Exhaust/intake_e39_2_lg.jpg

http://www.turnermotorsport.com/image/Intake_Exhaust/intake_e39_540_front_lg.jpg

http://www.turnermotorsport.com/image/Intake_Exhaust/intake_e39_540_side_lg.jpg

http://www.turnermotorsport.com/image/Intake_Exhaust/intake_cai_e46_2_lg.jpg

http://www.turnermotorsport.com/image/Intake_Exhaust/intake_cai_e46_lg.jpg

 

Najlepiej przy wytwarzaniu tego typu oslony termicznej na poczatku uzyc tektury. Dopiero pozniej po poprzycinaniu i dopasowaniu calosci uzywajac tekturowych elementow jako wzorca mozna oslone wykonac np z kilku warstw carbonfiber polaczonych ze soba zywica. :cool2:

Opublikowano

Chcialem zapytac, jak Wam chodzi na stozku?

Z tego co slyszalem, mozna dostac lepsza gore, za to kosztem dolu. Ale jednak czesciej uzywa sie dolu :?

Opublikowano

LukaszPL ten Twój stożek wygląda jak zrobiony ze zwykłej gąbki, :norty: w życiu nie zamontowałbym takiego ustrojstwa do swojej bawary.

 

Z tego co slyszalem, mozna dostac lepsza gore, za to kosztem dolu

 

Temat ten był już poruszany setki razy, i nikt nie dowiódł jeszcze, że to badziewie coś daje.

Pseudo przyrost mocy i momentu obrotowego przy wysokich obrotach zachęca do montażu tego wszędzie polecanego produktu, do tego powinniśmy dodać jeszcze zmniejszone spalanie co najmniej o 30% i żywotność silnika podniesioną minimum dwukrotnie.

A prawda jest niestety inna -> stożek to po prostu element psychicznego tuningu. :norty:

 

Co daje stożek ??

 

1) Trudny do wyczucia spadek wartości momentu w dolnych granicach obrotów silnika(nieznaczne różnice ale jednak są, polecam hamownie)

 

2) "Znaczne" uderzenie mocy, gdy przekroczymy pewną określoną wartość wyżej wspomnianych obrotów, skądinąd wszyscy pasjonaci tuningu odczuwają te nieznaczne różnice, a są one naprawdę niewielkie :norty: i wynikają one raczej z powrotu do fabrycznych osiągów, które przy niskich obrotach uległy zaburzeniu, niż z cudownego działania stożka.

 

Nie zapominajmy, że przy produkcji Bawarek pracują całe "bandy" świetnie wykształconych inżynierów, a nie mleczarzy :norty:

Kształt i długość układu dolotowego ma spore znaczenie i jest wyliczona bardzo dokładnie przez fachowców BMW.

Warto też na koniec wspomnieć o gęstości gorącego powietrza, która jest znacznie mniejsza od gęstości zimnego,

a co za tym idzie ?? -> mniej tlenu -> gorsze spalanie -> mniejsza moc ->większe spalanie. :norty:

 

Takie jest moje zdanie, nie miałem zamiaru nikogo obrazić, jednak każdy ma swój własny rozum i wolną wolę. :norty:

 

:twisted:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
LukaszPL ten Twój stożek wygląda jak zrobiony ze zwykłej gąbki, :norty: w życiu nie zamontowałbym takiego ustrojstwa do swojej bawary.

 

To nie jest moj stozek. :? Jezeli chodzi o stozek ktory mowisz ze wyglada na zrobiony ze zwyklej gabki :twisted2: chodzi ci o filter firmy ITG.

Podejzewam ze widziales tylko filtry K&N ktore maja tradycyjna papierowa budowe wzmacniana metalowa siatka. Dlatego widzac filtr ITG piszesz "ustrojstwo z gabki". A swoja droga to jest wlasnie jedyny filtr ktory mozna brac pod uwage przy instalacjach tego typu.Tutaj masz dokladna specyfikacje filtra ITGktory jest bez porownania lepszy od filtrow K&N. Jedna z powaznych zalet jest przepuszczalnosc drobnych czasteczek pylu ktore filtry typu K&N przepuszczaja do wnetrza silnika, a filtr ITG zatrzymuje.

Opublikowano

Witam

Ja miałem zamiast stożka wkładke K&N i przy montażu gazu musiałem włożyc normalny filtr powietrza bo na wkładce były strzały,druga sprawa to zasyfiały przepływomierz od oleju którym był nasączony ten filtr,sprawdz u siebie w jakim jest stanie przepływkan a dokładniej ten czujnik przed klapą czy niema czarnego nalotu.

Opublikowano

 

Nie zapominajmy, że przy produkcji Bawarek pracują całe "bandy" świetnie wykształconych inżynierów, a nie mleczarzy :norty:

Kształt i długość układu dolotowego ma spore znaczenie i jest wyliczona bardzo dokładnie przez fachowców BMW.

Warto też na koniec wspomnieć o gęstości gorącego powietrza, która jest znacznie mniejsza od gęstości zimnego,

a co za tym idzie ?? -> mniej tlenu -> gorsze spalanie -> mniejsza moc ->większe spalanie. :norty:

 

Takie jest moje zdanie, nie miałem zamiaru nikogo obrazić, jednak każdy ma swój własny rozum i wolną wolę. :norty:

 

:twisted:

 

Zgadzam sie z toba prawie w 100% :cool2: W wielu poprzednich postach pisalem juz mniej wiecej w podobny sposob.

Jest jednak jedno "ALE", calego sztabu najlepszych inzynierow nie mozna porownac do kilku tysiecy uzytkownikow BMW wsrod ktorych mozna znalezc wielu specjalistow w roznych dziedzinach. Wezmy chociazby za przyklad micro$oft w ktorym pracuje tysiace fachowcow a i tak produkty tej firmy sa udoskonalane przez zwyklych smiertelnikow ktorzy niektore rzeczy potrafia zrobic lepiej.

Wracajac do BMW, dla przykladu chociazby Jim-a Confroti, czlowiek ktory sam stworzyl oprogramowanie dla wielu modeli BMW, ktore zdecydowanie swoimi parametrami (przynajmniej o 10% a w niektorych przypadkach o 20%) poprawia moc i spalanie BMW. To co nie udalo sie zrobic calej rzeszy specjalistow BMW udalo sie jemu.

To samo tyczy sie ukladu dolotowego BMW wszystko jest dopasowane, obliczone i zaden chalupniczo zrobiony filtr nie poprawi osiagow samochodu lecz je pogorszy.

Jednak biorac pod uwage filtry firm takich jak chociazby GruppeM, ECIS, czy chociazby Confroti (oprocz oprogramowania buduje rowniez filtry), uzywajac intake-ow tych firm na pewno BMW nie straci na mocy a wrecz przeciwnie zyska kilka HP. Jest to oczywiscie potwierdzone wynikami z hamowni a nie tylko gadaniem bez podstaw w stylu " zalozylem filtr powietrza i mam 20HP wiecej" :mad2:

Podsumowywujac: dobry filtr powietrza to zysk kilku HP, chalupniczo zrobiony to z reguly strata.

Opublikowano

Prawda jest taka, że natknąłem się już na różne badziewne filtry powietrza, w różnych sklepach, chwalących się swym tuningowym asortymentem. Te "rarytasy" za całkiem pokaźne kwoty, wykonane były z różnych materiałów, zdarzało się nawet, że ze zwykłej gąbki jak od mycia auta :norty:

I może było tak jak mówisz, może były to filtry K&N, nie wiem a nawet nie chce wiedzieć :norty:

Co do przepuszczalności cząstek pyłu to może być różnie.

"badziewny" filtr, czyli wiemy jaki, przepuści prawie wszystko,

a jak ktoś śmiga przykładowo po szlace, to czarno widze ten jego silniczek :norty:

Nie wiem jak zachowują się filtry firmy ITG, ale z pewnością nie uwierzę w zapewnienia producenta, który twierdzi że filtrują one w 100%

wszelkie pyły.

Dlatego osobiście wolę śmigać na utrzymanym w czystości, oryginalnym filtrze. :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Prawda jest taka, że natknąłem się już na różne badziewne filtry powietrza, w różnych sklepach, chwalących się swym tuningowym asortymentem. Te "rarytasy" za całkiem pokaźne kwoty, wykonane były z różnych materiałów, zdarzało się nawet, że ze zwykłej gąbki jak od mycia auta :norty:

I może było tak jak mówisz, może były to filtry K&N, nie wiem a nawet nie chce wiedzieć :norty:

Co do przepuszczalności cząstek pyłu to może być różnie.

"badziewny" filtr, czyli wiemy jaki, przepuści prawie wszystko,

a jak ktoś śmiga przykładowo po szlace, to czarno widze ten jego silniczek :norty:

Nie wiem jak zachowują się filtry firmy ITG, ale z pewnością nie uwierzę w zapewnienia producenta, który twierdzi że filtrują one w 100%

wszelkie pyły.

Dlatego osobiście wolę śmigać na utrzymanym w czystości, oryginalnym filtrze. :norty:

 

Oryginalny filtr jak ze zbudowany podobnie jak K&N (na bazie papieru) przepuszcza czasteczki pylow o wiekszym rozmiarze niz filtr chociazby ITG i to nie jest puste gadanie lecz fakt. To ze filtr ma napis BMW nie znaczy ze jest lepszy od jakiegos innego nieznanego.

Tak czy inaczej nie ma sensu rozwiajac tego tematu bo i tak kazdy zrobi tak jak uwaza za stosowne. :wink:

 

BTW moje e46 obecnie tez ma oryginalny filter BMW :mrgreen:

Opublikowano
Wezmy chociazby za przyklad micro$oft w ktorym pracuje tysiace fachowcow a i tak produkty tej firmy sa udoskonalane przez zwyklych smiertelnikow ktorzy niektore rzeczy potrafia zrobic lepiej.

:cool2:

 

Tylko nie zapominajmy,że micro$oft to micro$oft,a nie BMW hehe.

 

Widzę, że się zgadzamy, przyznać jednak trzeba, że widok jakiegoś pierdziotka o litrowym silniku i mocy powiedzmy 60KM, na warczącym stożku (dla niektórych tak samo warczącym jak 8 cylindrów) jest żałosny.

Najlepiej Matiz, albo 206, do tego przyciemnione szyby i koleś od razu może się przystawiać do BMW.

Zdarzają się przypadki że taki koleś myśli, że wyciął kilka BMW, chociaż nie zrozumiał, że być może szczęśliwy posiadacz jakiejś ślicznej Bawari go po prostu zlekceważył. :twisted2:

 

Pozdrawiam posiadaczy BMW :norty:

Niech moc będzie z Wami !! a raczej z Nami !!

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Dzieki Łukasz. US - kiedyś w końcu tam wyjade:)

 

Nie zrozum mnie zle, nie stawiaj tego za glowny cel zycia. Mieszkam tutaj kilkanascie lat i uwierz mi nie jest to miejsce w ktorym chcialbym spedzic reszte swojego zycia. Kazdy oczywiscie ma swoja opinie jezeli oczywiscie ciagnie cie do kraju w ktorym panuje ustroj kapitalizm (czyt. zalegalizowane zlodziejstwo) to na pewno znajdzie sie miejsce dla nowego imigranta :) .

Jedynym plusem jaki do tej pory znalazlem jest to ze ten kraj posiada najnizsze na calym swiecie ceny samochodow BMW :mrgreen:

 

 

Jak ktoś jeszcze ma fotki to prosze, nigdy nie za dużo ale chyba i tak zaopatrze się w żywice

 

Poszukaj jakiegos przepisu w jaki sposob laczyc, utwardzac, wycinac, mate z wlokien weglowych. Pelno tego typu artykulow jest na necie.

Moze stworzysz jakas ciekawa obudowe filtra ;-) ktora potem bedziesz mogl sprzedawac na allegro :cool2:

Opublikowano
Wezmy chociazby za przyklad micro$oft w ktorym pracuje tysiace fachowcow a i tak produkty tej firmy sa udoskonalane przez zwyklych smiertelnikow ktorzy niektore rzeczy potrafia zrobic lepiej.

 

Mysle, ze jednak potrafia lepiej. Nie zapomnijmy ze to co wychodzi fabrycznie to jest "usrednione" czyli przystosowane dla kazdego klienta, porownajcie sobie np felgi. Wszystkie fabryczne modele sa takie sobie, ani w jedna, ani w druga, maja wszystkim sie podobac.

Opublikowano
Dzieki Łukasz. US - kiedyś w końcu tam wyjade:)

Nie zrozum mnie zle, nie stawiaj tego za glowny cel zycia. Mieszkam tutaj kilkanascie lat i uwierz mi nie jest to miejsce w ktorym chcialbym spedzic reszte swojego zycia.

 

Lukasz - doskonale Cie rozumiem, wiem jak to jest, ale nikt kto tego nie doswiadczyl tego nie zrozumie. :D

Opublikowano

Stożek ma sens wtedy , kiedy potrzebujemy wieksza dawke powietrza. Jesli dłubiemy przy sterowniku i dodamy wiecej paliwka , pozmieniamy troche fazy , zalożymy wydajniejsze świece . rozlużnimy wydech , wtedy odczujemy oprawe osiagów.

Wiadomo , że przeróbka silnika "twarda" czyli głowica , zaworki , korby itd tez moze wiazac sie z montazem stozka.

To wszyscy wiemy.

Wkładka w silniku nie przerobionym porawi nam samopoczucie , moze troche elastycznosc , ale geneza tych filtrów to ich trwalosc. Można na nich (K&N) podobno przejechac 100.000 mil i to ma nam pomóc oszczedzić kase. Tylko je myjemy i wio.

Ja jestem zwolennikiem filtrów K&N Zawsze montowałem i nigdy mnie nie zawiodły. Odpowiednio dbany bedzie służył długo.

A stożek , odpowiednio zamontowany poprawi wyglad pod maską.

 

Oto moja była Astra. Przeprowadziłem szereg doświadczen i z rurą dolotową i z osłonami i z obudowami. Z termometrem w reku....

 

http://img482.imageshack.us/img482/9292/motor13qw.jpg' alt='motor13qw.jpg'>

 

... i tak wystarczyło. W wenetrzny , mały stożek doprowadziłem bezpośrednio z atrapy , a z nadkola od spodu był nawiew na reszte.

Co do montażu w BMW , to juz musisz poeksperymentowac.

 

Pozdro

[/img]

Opublikowano

Co do wypowiedzi na temat sensu montażu stożka powstrzymam się, jednak nurtuje mnie jedno pytanie. Co dała ta rurka (wyglądająca na tekturową bądź aluminiaka), która dochodzi do tego stożka w tej Astrze ??

Przecież stożek czerpię powietrze z boków ?? No chyba, że to jest jakiś nowy wynalazek :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Układ wydechowy , sterownik , swiece , dolot udokumentowane na hamowni to przyrost ze 125 KM i 168 NM na 138 KM i 186 NM .

Ale to przeszłosc. Teraz mam porzadny samochód. E30.

Opublikowano
Z tego co piszesz to myślę, że najwięcej dało przesterowanie kompa i zmiany w wydechu :norty: A w działanie cudownych świec lepiej nie wierz :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Układ wydechowy , sterownik , swiece , dolot udokumentowane na hamowni to przyrost ze 125 KM i 168 NM na 138 KM i 186 NM .

Ale to przeszłosc. Teraz mam porzadny samochód. E30.

 

Czyli jednak odczucia po tych zbiegach nie byly az tak super, skoro juz teraz nie chcesz?

Opublikowano
Z tego co piszesz to myślę, że najwięcej dało przesterowanie kompa i zmiany w wydechu A w działanie cudownych świec lepiej nie wierz

 

Ziarko do ziarka a zbierze sie miarka? Nie mówie magicznych swiecach tylko porzadnych produktach NGK

 

 

 

 

Czyli jednak odczucia po tych zbiegach nie byly az tak super, skoro juz teraz nie chcesz?

 

Nie mam zamiaru tak sprofanowac starszej pani E30. Ale planuje włozyc wkładke.

 

Uwazacie że gadam głupoty? :?

Opublikowano

Nikt nie twierdzi, że gadasz głupoty.

Zmiany w komputerze dają efekty, nawet muszą dawać (zmiana mieszanki itp). Wydech też sporo daje, zwłaszcza jak masz stary zapchany katalizator, który nie spełnia swego zadania,

a jedynie zapycha układ. Wiem bo taki miałem. :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

zapomnieliscie o jednym i najwazniejszym chyba (dla ucha) jaki dzwiek daje kit k&n 57i ;)

robilem eksperymetnty z roznymi dolotami i na k&n auto lepiej sie wkreca - eta potrzebuje powietrza i wraz ze zmiana kolektora ssacego i przepustnicy wynik jest calkiem ciekawy

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.