Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wskaznik zuzycia paliwa na wolnych obrotach wyskakuje poza skale czyli ponad 30 litrow zuzycia na jalowych obrotach :|

W czasie jazdy pokazuje rozne wartosci czyli jak by dzialal. Szczeze mowiac nie za bardzo zwaracam na niego uwage i nie specjalnie zalezy mi zeby dzialal prawidlowo ale zastanawia mnie fakt czy takie zachowanie nie jest oznaka jakiejs powazneijszej usterki jakiegos innego elementu :?:

Opublikowano

Ciekawostka jest też taka że jak jedziesz np na 4 niegu i puscisz gaz to wskazuje 0 a jak wciśniesz sprzęgło to bedzie pokazywał 2 zwalniając na wciśnietym sprzęgle będzie spalanie rosło aż się zatrzymasz i ucieknie poza 30. A jak będziesz zwalniał na biegu zawsze pokaze ci 0. I jak to działa? :mad2: :mad2: sam nie moge tego rozgryść ale kiedyś ktoś pisał że jest to wskaźnik bardziej w trasę niż w miasto. Dobry w miasto jest elektroniczny w pełnym obc.

 

P.S. Kolego zmiań tytuło bo nie ma auta 316 M44. Chybe że ta końcówka 16 nie odpowiada temu co masz pod maską to spoko.

Opublikowano
Ciekawostka jest też taka że jak jedziesz np na 4 niegu i puscisz gaz to wskazuje 0 a jak wciśniesz sprzęgło to bedzie pokazywał 2 zwalniając na wciśnietym sprzęgle będzie spalanie rosło aż się zatrzymasz i ucieknie poza 30. A jak będziesz zwalniał na biegu zawsze pokaze ci 0. I jak to działa? :mad2: :mad2: sam nie moge tego rozgryść ale kiedyś ktoś pisał że jest to wskaźnik bardziej w trasę niż w miasto. Dobry w miasto jest elektroniczny w pełnym obc.

 

P.S. Kolego zmiań tytuło bo nie ma auta 316 M44. Chybe że ta końcówka 16 nie odpowiada temu co masz pod maską to spoko.

 

Tak dokladnie jakis w miare wiarygodny wynik mozna brac pod uwage tylko na trasie jeszcze przy jezdzie jakis czas ze stala predkoscia.

 

A z tym silnikiem to moze mi sie cos pomylilo ale widzailem tu na forum zdjecie ktore odpowiada mojemu silnikowi i bylo tam oznaczenie M44 :|

Opublikowano
A z tym silnikiem to moze mi sie cos pomylilo ale widzailem tu na forum zdjecie ktore odpowiada mojemu silnikowi i bylo tam oznaczenie M44 :|

 

No to masz 318is, nie 316i :)

Opublikowano

Nie panowie. Na pewno mam 316I tylko nie weim jakie oznaczenie silnika. Gdzies tu na forum widzailem rozne zdjecia silnikow i to z opisem m44 odpowiadalo wygladowi mojego ale moze cos zle odczytalem nie pamietam juz. Musze to jeszcze raz odszukac i porownac dokladnie.

 

http://users.belgacom.net/ddddv/engines/1800_gr.jpg

 

 

Mam taki czyli m43 tak ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ciekawostka jest też taka że jak jedziesz np na 4 niegu i puscisz gaz to wskazuje 0 a jak wciśniesz sprzęgło to bedzie pokazywał 2 zwalniając na wciśnietym sprzęgle będzie spalanie rosło aż się zatrzymasz i ucieknie poza 30. A jak będziesz zwalniał na biegu zawsze pokaze ci 0. I jak to działa? :mad2: :mad2: sam nie moge tego rozgryść ale kiedyś ktoś pisał że jest to wskaźnik bardziej w trasę niż w miasto. Dobry w miasto jest elektroniczny w pełnym obc.

 

Taka sytuacja jest prawidłowa. Podczas chamowania silnikiem kompute odcina dopływa paliwa. Dlatego hamując silnikiem pokazuje 0. Jka puscisz sprzęgło to silnik chodzi na jałowym biegu i w zależności jak szybko jedzies to pokazuje 0-2-4-8 i tak do maksa gdy się zatrzymasz. Wszytko jest prawidłowo. Dlatego przy dojeżdzaniu do świateł warto hamować silnikiem a nie na luz bo zawsze auto ciut mniej spali.

Po za tym jest to wskaźnich żużycia chwilowego paliwa, wiec cięzko z niego coś wywnioskować sensownego. Nawet w trasie. No chyba że jedziesz autostradą równo 130km/h, dorga rózna i płaska bez wniesień i tak 100km przejedziesz to może wynik bedzie bliski temu co pokaże ekonomizer.

Edytowane przez KRIS85
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taka sytuacja jest prawidłowa. Podczas chamowania silnikiem kompute odcina dopływa paliwa. Dlatego hamując silnikiem pokazuje 0. Jka puscisz sprzęgło to silnik chodzi na jałowym biegu i w zależności jak szybko jedzies to pokazuje 0-2-4-8 i tak do maksa gdy się zatrzymasz. Wszytko jest prawidłowo. Dlatego przy dojeżdzaniu do świateł warto hamować silnikiem a nie na luz bo zawsze auto ciut mniej spali.

Po za tym jest to wskaźnich żużycia chwilowego paliwa, wiec cięzko z niego coś wywnioskować sensownego. Nawet w trasie. No chyba że jedziesz autostradą równo 130km/h, dorga rózna i płaska bez wniesień i tak 100km przejedziesz to może wynik bedzie bliski temu co pokaże ekonomizer.

 

Dokladnie tak jest.

 

Jak tlumaczylem raz takiemu starszemu koledze u mnie w pracy ze przy hamowaniu silnikiem silnik nie pobiera paliwa to sie patrzyl na mnie jak na przybysza z marsa. No ale jemu sie akurat nie dziwilem bo jezdzil cale zycie na gaznikowacach i nawyk wyzucania na luz z kazdej gory pozostal mu we krwi :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
EEE. miałem warturga na gażniku i tam to był rozwiązane jakoś podciśnieniowo w gaźniku. I też przy hamowaniui silnikiem nie pobierał paliwa z pływaka. Ale szczegół bo ja i tak na gazie smigałem wiec mi to rybka było. Ale rzeczywiście co starszej daty mają nawyk z gaźnikowych silników.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie wychodzi z przodu silnika, taki plastikowy krócieć z wężem do chłodnicy. Koło pompy wody, visco.
Opublikowano
Wiem tyle że na silniku z wtryskiem lepiej hamować biegiem bo wtedy nic nie spala, lecz na silnikach gaźnikowych na odwrót lepiej dojeżdżać do świateł na wciśnietym sprzęgle .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak pisałem te nowsze gaźniki też miały finkcję odcinania palia przy hamowaniu silnikiem. (wartburg 1,3, 316ecotronik)
Opublikowano
Nie panowie. Na pewno mam 316I tylko nie weim jakie oznaczenie silnika. Gdzies tu na forum widzailem rozne zdjecia silnikow i to z opisem m44 odpowiadalo wygladowi mojego ale moze cos zle odczytalem nie pamietam juz. Musze to jeszcze raz odszukac i porownac dokladnie.

 

http://users.belgacom.net/ddddv/engines/1800_gr.jpg

 

 

Mam taki czyli m43 tak ?

 

Jedt do na 100% M43.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.